Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:43

Oh die van mij heeft helemaal geen hoge schoft.
Ook mega kabelspieren in de bovenlijn.
Hier rijden ze regelmatig op Roi zonder zadel.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 22:06

Nou Nobli was super recht en had flink body maar die had ook een flinke schoft. :+ Daar lag een bbp op als ik zonder zadel reed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:14

Auroch heeft ook geen idioot hoge schoft, maar ik had de laatste keer wel een mooie schuurplek op m'n kont van het zonder zadel rondhobbelen. _O- Straks als er weer wat meer spieren op de bovenlijn zitten, wil ik het toch best nog een keer proberen, want verder zit ze wel lekker. :D

Hoe is het nu met Sullie, Laus?

En met Elei?

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:32

Hahaha!
Met Elei gaat het wel oke, ze is een stuk minder gespannen. Ben haar laatste dagen voornamelijk aan het longeren (mits de omstandigheden dat toelaten k*t herfst) en dat gaat al een stuk beter. Gisteren heeft ze geen één keer gebokt nadat ik haar vroeg te galopperen en ze loopt al een stuk meer in balans.

Het is echt duimen dat mijn osteopaat woensdag wat met haar kan. De spieren waar de singel overheen loopt doet gewoon pijn bij haar.. Ik houd jullie op de hoogte

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:38

De hoefzweer is zojuist open gemaakt door de veearts! Pus spoot er uit. Hopelijk is sullie me dankbaar want hij vond me de afgelopen dagen niet zo leuk meer haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:51

Euridicey schreef:
Hahaha!
Met Elei gaat het wel oke, ze is een stuk minder gespannen. Ben haar laatste dagen voornamelijk aan het longeren (mits de omstandigheden dat toelaten k*t herfst) en dat gaat al een stuk beter. Gisteren heeft ze geen één keer gebokt nadat ik haar vroeg te galopperen en ze loopt al een stuk meer in balans.

Het is echt duimen dat mijn osteopaat woensdag wat met haar kan. De spieren waar de singel overheen loopt doet gewoon pijn bij haar.. Ik houd jullie op de hoogte
Wat fijn dat er vooruitgang in zit, hopelijk is ze snel helemaal pijnvrij en kun je lekker aan de slag met haar!

Lauss_ schreef:
De hoefzweer is zojuist open gemaakt door de veearts! Pus spoot er uit. Hopelijk is sullie me dankbaar want hij vond me de afgelopen dagen niet zo leuk meer haha..
Haha, ga daar maar vanuit, dat hij nu weer een stuk blijer zal zijn! Fijn dat het "slechts" een hoefzweer was - natuurlijk niet leuk dat die altijd zoveel pijn doen, maar gelukkig wel iets waar ze ook weer snel van herstellen. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:02

Fijn zeg! *\o/* hopelijk gaat de osteo helpen met de spieren van elie. Mel heeft ook last van die spieren gehad (samen met de borstspieren tussen de voorbenen) en met massage is dat weer los gekomen.

Op mel zit ik ook niet zo lekker bloot op de rug :+ heb zelf ook een vrij knokige kont en mijn bbp met boomloos zadeldek (incl inlages) is heerlijk.. Net een wolkje

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:38

Mijn grote kleutervriend is gelukkig alweer n stuk blijer. Nu hopen dat die snel helemaal goed loopt. De selectiewedstrijd zaterdag kan ik wel vergeten maar ik hoop toch echt wel de crossles van tim lips mee te kunnen rijden..

Euridicey succes woensdag! Laat je weten hoe het daarna met elei gaat?

En mkango ook voor jou hoop ik op een voorspoedig herstel van auroch!

Hopelijk gaat het verder met iedereen en de paarden goed!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:05

Balen dat je de selectiewedstrijd moet missen.. Hopen dat je wel mee kan doen met Tim Lips! Gaaf!
Vandaag is de osteopaat gekomen en ik heb weer een beetje meer vertrouwen erbij:) Ze zat goed vast in haar rug en achterhand. Elei liet veel toe zelfs bij de ribben waar ze zo heftig op reageerde toen er een singel omheen kwam een tijd terug.
Over 4 weken mag ze weer, tot die tijd gaan we rustig verder met trainen en langzaam weer wennen aan een longeersingel en dingen op de rug. Hopelijk blijft het een beetje droog..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:28

Beloon haar ook veel als je dat doet. Spelletjes doen terwijl ze een singeltje om heeft, zodat het niet meer zo'n ding is ook voor haar.
Lekker spelen met haar, is goed voor haar <3

Emily wordt dik haha. Maar die doet echt niets..... maar heeft echt overgewicht nu.

Die zwarte is een boef. Ik probeerde wat vrijheidsdressuur te doen (covid gehad en nul energie voor meer) en hij pakte mijn zweep af :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:54

Het klinkt iig wel als een goede stap voor elei :)

Ik wil foto's van dikkie en draakje avalanche :P :D

Mellie gaat heel goed! Gisteren lekker in een halve storm in het donker gereden in de buitenbak. Daar geeft ze helemaal niks om gelukkig hahaah. Knappie <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:13

Sintara schreef:
Het klinkt iig wel als een goede stap voor elei :)

Ik wil foto's van dikkie en draakje avalanche :P :D

Mellie gaat heel goed! Gisteren lekker in een halve storm in het donker gereden in de buitenbak. Daar geeft ze helemaal niks om gelukkig hahaah. Knappie <3

Stoere Mellie!!! Super knap! Ze zijn zo stoer he, die EV's <3

Draak krijgt binnenkort een eigen show topic weer. Hij is zo leuk :+: van het probleempaard van toe is echt niets meer over he. Hij is zo lief en speels en ondeugend haha. Mijn zielepaard werkelijk <3

Dikkie zal ik binnenkort eens foto's van maken, maar die is niet te porren voor een show. Ze is echt, echt met pensioen en er zo gelukkig mee <3

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:55

Hahaha ik wilde net ook vragen om foto's van je dikkie XD en dat was zeker het plan! Ook singeltje om die nog los zit rondjes lopen wat spelletjes inderdaad :) Gaat goed komen (hoop ik, maar ik vind dt het goed gaat komen)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:58

Tuurlijk komt dat goed :) chill en neem je tijd :D en maak het super leuk om het singeltje om te doen, elke keer super uitgebreid belonen :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:10

Ik ben wel trots, gisteren zonder ander paard erbij een hele wandeling gemaakt inclusief over de duinen. Mel wordt altijd nogal onbehouwen enthousiast van de duinen dus ik had dat nog vermeden tot gisteren :P ook vanwege mijn eigen voetprobleem.

Maar het ging! Ze was wel weer blij en kreeg twee keer haast maar ik kon haar terug naar achter sturen. En ervoorbij kon ze lekker grazen dus kwam ze weer helemaal tot rust <3

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:20

Het leven is me weer echt aan het testen. Gisteren wezen longeren met Elei. Zeggen dat ze fris was, is een understatement. Ze ging lekker tekeer. Eindresultaat:

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

:):):):):):):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:01

Leuk man, paarden. -O- Hopelijk geneest het snel!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:40

Jeetje, hoe dan :o is wel een takkeplek voor een wondje helaas.. Hopelijk heeft ze er in elk geval snel geen last meer van.

Mellie gaat super, ik heb van de week rijles/hulp op de grond gehad voor rechtrichten, in de rijbak.

Heerlijk gereden, mel vindt het gelukkig ook steeds leuker en leuker worden :D. En ik heb haar net ontwormd en ze heeft het netjes uit de spuit gegeten in plaats van van mijn hand. Super pony <3
Ok ze zei eerst ongeveer een minuut 'nee dankjewel' maar na gewoon een minuut voor haar neus houden pakte ze hem braaf aan.

(natuurlijk is het van mijn hand eten ook niet erg, maar ik wil dat ze spuiten kan aanpakken voor het geval dat)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:20

Naar plekje bij elei! Hopelijk geneest het snel.

Fijn dat het met mel zo lekker gaat sintara!

Hier gaat het helaas nog niet zo fijn. Sullie bleef maar kreupel nadat de zweer opengemaakt was. Afgelopen vrijdag heb ik een rontgenfoto laten maken van de hoef, de zweer was gelukkig weg maar deze was helemaal ondermijnt geweest en sullie had een dubbele hoefzool. Dit is weggesneden en er kwam een flinke kneuzing onder vandaan. Dus rust tijd en geduld hebben…

Gister is de tandarts ook geweest, dus als we weer mogen en kunnen istie als nieuw haha. Baal ontzettend want het ging echt lekker met rijden de laatste tijd, maarja is niet anders. Nu dus lekker knuffelen en poetsen. Gister zijn staart maar gewassen was ook hoog nodig, tis echt een varken haha.

De crossles van tim lips volgende week hebben we afgezegd, en de springwedstrijd over 2 weken ook.

Over 4 weken staat de 2e selectie wedstrijd op de planning, die laat ik nog even staan in de hoop dat sullie dan weer goed is.. maar dat is nog maar even afwachten.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:32

Aaahh wat balen zeg.. hopelijk is hij snel weer de oude, maar Murphy zegt dat dit pas is als het heel hard regent voor 2 weken achter elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:36

Fijn dat Mel zo lekker gaat, Sintara!

En balen van Sullie, Laus! :\ Gaat wel echt lekker hier met al die kneusjes... Hopelijk knapt 'ie snel op!

Auroch gaat morgen onder het mes. Ze gaan wat van het dode botweefsel wegscheppen - gelukkig wel staand en als alles goed gaat mag ze dinsdag weer mee naar huis. Ze moet dan nog wel een paar weken op rust staan, maar ik hoop dat we er in het nieuwe jaar tegenaan kunnen - dan heeft ze wel lang genoeg vakantie gehad. _O- In ieder geval hebben we nu genoeg tijd gehad om de jambette te perfectioneren, die ziet er steeds beter uit!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:07

Echt, volbloeden zijn brokkenpiloten. Een van de redenen dat Emily met pensioen is. Die krijgt het altijd voor elkaar zich te blesseren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:21

Ik was er al bang voor Lauss. Je beschreef precies het beeld zoals ik het vaak zie. Had voor je gehoopt dat bij het uitbreken van de zweer het voorbij was.
Nouja komt goed.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:42

Veel sterkte met sullie en auroch. Hopelijk zijn ze weer snel op de rit! Het zijn inderdaad ernstige brokkenpiloten..

Mel de stuiterbal is vandaag het bos in geweest, lekker gereden heerlijk weer. Ze vond alleen een kind dat uit een boom sprong vlak naast haar een goed excuus om te gaan. Toen hebben we even zijwaarts in galop geoefend en was dat ook het systeem weer uit :D

Ze is echt niet moe te krijgen de laatste tijd, die wil echt alleen maar gaan gaan gaaonnn :):)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:35

Dit is wat ze dan na dr buitenrit doet hahaah
Afbeelding
Afbeelding