Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:26

Punz schreef:
Oh

Wacht

Marrit....

Ga jij in Clifden meedoen met de competitie "Best dressed lady"?
:D O:) :D

Dan moet ik nog wel ff een hoed scoren :+ Heb wel heeeeele gave zilveren hakken maar die doe ik in maart wel aan. Niet zo geschikt voor Clifden :')

Fijn Marieke dat het beter gaat! Via EK krijg ik af en toe wat updates, goed dat er vooruitgang is.

En Bar had een leuk stukje van Kiet op FB gezet zag ik! Gaaf!!

Ik lees nog trouw mee, en blijf natuurlijk op de hoogte via mijn "Connemaravrienden" die ik via dit topic heb ontmoet. Zo leuk!

Met Lloyd gaat het heel goed, hij kan heeeeel soms best wel beetje stout zijn en dan zit ik er weer half jankend op als broekpoeper maar de tintelfrisse periode is hopelijk beetje voorbij. Vandaag een superrelaxed buitenritje gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 21:36

Daar zijn de vertrouwde bruine oortjes van mijn tijdline van FB :D.

Jaaaa er staat wat op FB over Kiet, ben er erg blij mee! Ook met Kiet natuurlijk

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:57

Leuk stuk op FB Feline!
En Marrit, leuk hier weer eens wat van je te lezen!! Ik vind je dapper hoor!

Ben zelf de afgelopen dagen onverdund aan het genieten geweest van mijn pony's. EK had afgelopen zondag met Jou een clinic van Jill huijbregts. Was superleuk om mee te maken, Jou liep de sterren van de hemel en zette EK een beetje "voor schut": ze wilde nl aan de travers werken, waarna Jou de beste travers ooit liet zien, en er dus niet veel meer aan te werken was :')
Daarna wel heel mooi, heel fijn galop werk, waarin hij zo hard en ijverig aan het werk was. Hij kwam zelfs in zijn geschoren vel echt serieus aan het zweten. Heerlijke pony is het toch ook, en wat hebben ze met zijn 2en een visitekaartje voor de Connemara afgegeven. Ik was echt zo trots op ze!

Daarbij zelf ook weer lekker aan de slag. Werk is wat rustiger, dus ik kom weer gewoon aan mijn drie keer per week rijden. Helemaal blij mee. Zaterdag zelf les gehad van EK. Dat was al weer even geleden, had de laatste keer nogal wat huiswerk mee gekregen, waar ik heel fanatiek mee aan de slag ben gegaan ( houding/zit/ stillere hand etc etc etc), en ik merkte tijden de les zaterdag dat ik hier dus echt heel erg in vooruit ben gegaan. Ik kwam gewoon echt aan rijden toe!
Vandaag vervolgens zelf weer aan de slag met het nieuwe huiswerk van de afgelopen les, en heb zó ongelofelijk fijn gereden.
Mán, wat kan ik daar dan gelukkig van worden, zo ongelofelijk fijn!!

Afbeelding

( en ondertussen rijdt EK Punzel ook nog... die is na wat winterfrisheid nu weer haar normale race zelf :D )

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:30

Punz wat heerlijk dat jullie zo goed gaan, en van harte.

Onze pony had gister zijn eerste stop op een hindernis, tja ooit moet de eerste x zijn denk ik dan maar. Wel sneu dat t in t parcours was. Twee stops op nr 8 en dus uitsluiting.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:57

:oo Dat moet dan een wel heel bijzondere hindernis 8 geweest zijn Tineke

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:11

Nou ja misschien is blauw met wit niet zo zijn kleur en er stond een raar hekje onder, maar ik denk dat t meer een combinatie was. Sanne voor t eerst Z en dat vond ze ineens toch wel spannend, ze was de dag ervoor flink gegrepen door onze hond, die hadden we daarom gister middag in laten slapen, en ze zit zelf met een flink gekneusde pols en hand met 16 gaatjes erin van de beet, daarbij duurde het ook allemaal erg lang en zat ze uiteindelijk anderhalf uur op haar pony voor ze het parcours in mocht dus zeg het maar. Gewoon niet de goede dag denk ik.....maar ja het is af en toe een bikkel harde voor zichzelf en ze wilde het graag proberen, dus dat hebben we gedaan. Volgende x gaat t vast beter.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:19

Oei.. gegrepen door de hond? Niet fijn.. Had de hond er een reden voor?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:23

Oh Tineke, wat heftig!
Had je fb bericht gezien, maar wist niet dat dit er achter zat. Heel veel sterkte!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:43

Bedankt, en nee saams geen reden, zit wel een heel verhaal achter want wij hebben hem na zijn eerste jaar in huis gekregen via een herplaatsingsbureau omdat hij ernstig mishandeld was en hij bleef instabiel, nu zelfs na vier jaar leek het erger te worden, dus tja....

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:46

Vandaag toch even mijn knopke moeten omdraaien hoor. Als het zo stormt en ook de dagelijkse paardenklusjes moeten gebeuren. Ik sta dan wel in vol pension maar omdat ik zelf de lat wat hoger wil leggen moet ik zelf ook wat bijspringen. Dus als ik dan poep sta te scheppen dan denk ik jeetje ik heb de allerleukste hobby ! Koude handen heb van mijn hooizakken die ik uit het water moet trekken laten uitlekken en nog moet gaan ophangen . Laat ons zeggen dat de motivatie mijn januari en februari altijd een beetje ontbreekt om lekker door te trainen. Waar blijft die lente.
Want mijn lieve sky wil graag aan de slag.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:01

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn 1e WP.
Ik ben er achter gekomen dat ik iets heel sufs gedaan heb......het verjaardagsfeest van een vriendin (wordt 50) verkeerd in de agenda gezet....is niet op zaterdag 25 februari, maar maand later op 25 maart. Dus geen connemara feest voor mij. -O- -O- -O-
De storm raasde vandaag nog een beetje na in Rebel's koppie. Wat een lieve, vrolijke stuiterbal!! Voor het eerst in hele lange tijd vloog hij er ECHT vandoor. Een in fluorescerend geel geklede man op een ligfiets was Rebel te veel...dat vond hij de perfecte aanleiding voor een sprintje. Gelukkig laat hij zich altijd wel weer terugnemen.
Morgen de dressuurles inhalen die ik had afgezegd ivm storm.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:45

Oh, jammer Esje! Echt zonde! Misschien anders zondag langskomen ( internationale)hengstenkeuring, daarna springen en kur op muziek?

En verder... voor iedereen die plannen heeft om naar de feestavond ( inclusief Iers bandje/ Ierse muziek en boekpresentatie) te komen, graag van te voren even aanmelden via info@connemara.nl

Gewoon even een mailtje om te zeggen met hoeveel mensen je denkt te komen. We gaan natuurlijk geen mensen aan de deur weigeren, maar het is voor ons wel echt handig om te weten hoeveel mensen er ongeveer gaan komen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:54

Marieke is de pony goedgekeurd?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 20:32

Ik zit heel erg te twijfelen of ik zaterdagavond ook ga. Ik wil wel, alleen het echt end rijden :+ en ik zondag sowieso. Kan ik zondag ook het boek ophalen, weet iemand dat?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:09

}:) }:) -:(-
Nee..., zondag kun je het boek niet ophalen

.......

.......

.......

-O- Tuurlijk kan dat :D

Maar , waarom niet gewoon een hotel??
Laatst bijgewerkt door Punz op 25-02-17 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:09

OHHHHH

WACHT

FELINE...

Kom jij uit de buurt van Zeeland??

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:23

Feline is een arme student uit Noord Holland Punz :+

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 22:32

Hahahahaha :+ ik ben inderdaad de arme student uit NH

(Wel te noemen dat ik alleen arm ben omdat al m'n geld in Kiet gaat :Y). )

Nog even mijn geld-etend monster in het zonnetje. Vandaag gelest en we hebben het gedaan! Voor het eerst stapjes traver in draf beide kanten op *\o/* . Als ik er zo aan ga rijden en Kiet werkt mee dan voelt ze zo goed. Blijf het lastig vinden om zo eraan te rijden (kwestie eigen paard syndroom waar ik zwaar last van heb...)
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:36

Supergaaf!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:04

Ik heb geen kamer over om te blijven pitten, wel een bank (inclusief 2 katten).

Maar wellicht heeft iemand in de buurt nog wel een kamer over ;-)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 23:13

Ik kom zondag samen met iemand uit zuid-holland dus ergens blijven slapen is niet heel handig omdat ik dan alsnog op en neer moet rijden. Het rijden maakt me niet heel veel uit, alleen ik denk dat zaterdagavond te moe ben om zo'n stuk terug te rijden (drukke week dan). Dus ik denk dat alleen zondag kom: mooie Connies kijken!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:04

@Bar: het was te proberen, toch?
(Alana Cazabon zoekt vervoer vanuit Zeeland naar Lunteren... dus als iemand wat weet )

Feline: wat gaaf, die travers!!!
Voel helemaal met je mee, vandaag zelf voor het eerst een appuyement gereden met Jou ( al is dat van een iets andere orde: Appuyement is natuurlijk door EK op Jou geinstalleerd... hoef alleen maar na te rijden... )

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:09

Saaams schreef:
Marieke is de pony goedgekeurd?

JAAAAAA! Heel blij zijn we! Vanwege de storm is ze vrijdag gekeurd ipv donderdag. Gelukkig in de ochtend en hadden we daarna de hele dag nog! Zadelmaker is al geweest en Marlon kan vooruit met haar nieuwe maatje. Vandaag meteen hun eerste les gereden samen!

Morgen komt EK weer voor Clooney! Gaat heel goed! Laatste keer ging het opstappen helemaal super! Twee keer op en af alsof het niets is. Toppers!!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 02:10

Wat fijn Marieke dat Marlon haar nieuwe maatje goed gekeurd is! Wat is het voor pony? (Heb er denk ik even overheen gelezen). Gaat Eline nu Clooney nu doorrijden tot verkoop?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:17

Heb je inderdaad fotos? Ras, naam? :D
Van harte!!