Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:40

We hadden vandaag oefenwedstrijd. Ivm weinig parcourservaring en net 4 lessen gehad gekozen voor 2x 60cm. Eerste keer was ze super kijkerig en wiebelig en ging ze op 3 in de ankers door de hindernis heen en sprong ze over de balken die ze op de grond had gegooid :+
Parcour 2 hadden we een balkje. Ze is enorm laks met haar benen in de 60cm maar ze vind de kleuren van de balken eng en ze gaat soms nog overkruist :=

Maar ik heb genoten! Volgende week zaterdag clinic van lammert laseur.

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:13

Saams wat heerlijk dat je zo genoten hebt! En je hoeft natuurlijk nooit een excuus te bedenken waarom je een bepaalde hoogte springt. Al liggen de balken op de grond, naar mijn idee gaat het erom dat je fijn met je pony bezig bent en plezier hebt in wat jullie doen, thats all.
Leuk om zo het filmpje te zien, melody is echt zoveel vlakker naar mijn idee, haha bjuut heeft driftige voorbeentjes in vergelijking met melody.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:29

Citaat:
En je hoeft natuurlijk nooit een excuus te bedenken waarom je een bepaalde hoogte springt. Al liggen de balken op de grond, naar mijn idee gaat het erom dat je fijn met je pony bezig bent en plezier hebt in wat jullie doen, thats all.

Precies dit!!
Eerlijk zijn naar je paardjes en het samen fijn hebben, daar gaat het om. De rest is gewoon bijzaak!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:48

Is ook zo hoor! Ik ben onwijs gelukkig met mijn ponytje. Mn vader kwam gister kijken en die zei al wat is ze gericht op je. Alles wat ik deed komt ze kijken en als ik weg loop dan kijkt ze net zo lang de richting op tot ik weer terug kom :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:14

OHHH..
Heb net een sneak preview gehad... En jooohhhhhhh

Het jubileumboek wordt zo, zo, zo gaaf!!!!!!

Zaterdagavond 25 maart gaan we het op de feestavond presenteren. En ik kan niet wachten! Wat is/wordt dit leuk!!!! Ben zo benieuwd ook wat mensen er van gaan vinden. Ben zelf helemaal enthousiast om de geschiedenis zo in beeld te hebben. Wát een gave pony's, wat een mooie verhalen...... en wat zijn er véél nederlandse Connemara's EK gangers ( zeker als je bedenkt hoe weinig Connemara's er eigenlijk in Nederland zijn.)

Mán... .zit hier helemaal te stuiteren :):) :):) :):)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:46

Aaaaah maak ons gek punz, ben zelf ook reuze benieuwd!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:50

Leuk Saaams, het komt allemaal vanzelf wel weer! :)

Heel fijn getraind met Jack gister, vandaag heeft ie een dagje vrij en morgen weer les!

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:05

Punz schreef:
OHHH..
Heb net een sneak preview gehad... En jooohhhhhhh

Het jubileumboek wordt zo, zo, zo gaaf!!!!!!

Zaterdagavond 25 maart gaan we het op de feestavond presenteren. En ik kan niet wachten! Wat is/wordt dit leuk!!!! Ben zo benieuwd ook wat mensen er van gaan vinden. Ben zelf helemaal enthousiast om de geschiedenis zo in beeld te hebben. Wát een gave pony's, wat een mooie verhalen...... en wat zijn er véél nederlandse Connemara's EK gangers ( zeker als je bedenkt hoe weinig Connemara's er eigenlijk in Nederland zijn.)

Mán... .zit hier helemaal te stuiteren :):) :):) :):)

Oh ben benieuwd!! Aftellen! De galajurk hangt klaar *\%/*

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:28

Welkom Jacobien!

Punz, ik ben ook erg benieuwd naar het boek en vooral de verhalen.
Eh, galajurk?? :? Is dat de dress code voor de feestavond??

Ik zit hier met een grote smile...het eerste WP is binnen!! *\%/*
De proefjes gingen eigenlijk helemaal niet zo fantastisch, dus ik had 't niet echt verwacht. Maar ondanks het gerommel 182 pt en 179 pt. En aangezien ik weet dat het ECHT veel beter kan gaan ben ik hoopvol gestemd. Deze keer wel een 7 voor halthouden (altijd een dingetje bij Rebbie) en er zat zelfs een 8 bij. (helaas ook een paar keer een 4, o.a. door stuurfouten door mijn gebrek aan ervaring, want kom op zeg...een gebroken lijn 5 meter waar ik tot 2x toe een 4 voor krijg omdat ik te weinig naar binnen heb gereden is natuurlijk onnodig geklungel).
En ik ben (nog steeds) helemaal verliefd op Rebel, wat een heerlijk dier is dat toch!!! <3 <3 Oortjes steeds strak naar voren.

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:41

Super goed!!!!! Gefeliciteerd.

Ik ben benieuwd naar het boek! Gaaf dat het doorgezet kon worden dankzij donateurs.

Bjuut is in de maak voor pony met dressuurnek :+
Juf zei "ze krijgt al een boogje bovenop" *\o/*

Alleen krijgt ze nu een hooinet extra in de middag en ze word een stukje ronder :+
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:41

Van harte gefeliciteerd! :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:18

@esther; nee geen dresscode (hoogstens feestelijke denk ik :D )maar ik hou van tutten :+ niet alleen Lloyd heeft vlechtjes soms :D En wat goéd van je punten!! Gefeliciteerd!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:18

wat een leuke berichten van iedereen!!
en tribunals ik ben jaloers op je setje
vandaag weer getraind voor wedstrijd a.s. zaterdag. We hopen dan de laatste 2 winstpunten te halen en dan verder in de M2. Met hulp van mn moeder bezig geweest met schouderbinnenwaarts, travers en middengalop. Pfhoe zeg.....
Ik vind het soms best moeilijk om terug te rijden vanuit de middengalop naar arbeidsgalop, meestal is dat een 'ik ren als een kip zonder kop' stukje. Nu op de lange zijde bij M middengalop en in de hoek bij F halthouden. Na dat 2x doen had Robin het door en kon ik mooi en beheerst terug rijden naar arbeidsgalop. Een heel handig trucje!
Bij het uitstappen was Robin erg bezweet, teken van hard werken! :) :D
before:
Afbeelding
after:
Afbeelding

Bij het poetsen er ook achter gekomen dat het Connemara logo bijna weg is door het verharen :(
Afbeelding

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:55

Leuk jou ook hier te zien, Jacobien. Wij hebben al eens gesproken in de ruitersportwinkel.
Nog een connemara in "het hoge noorden". *\o/*

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:19

Fino schreef:
Leuk jou ook hier te zien, Jacobien. Wij hebben al eens gesproken in de ruitersportwinkel.
Nog een connemara in "het hoge noorden". *\o/*

oh ja! wat grappig

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:52

Esje wat goed, gefeliciteerd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:16

TinekeVD schreef:
Aaaaah maak ons gek punz, ben zelf ook reuze benieuwd!

:D :D Dat is precies de bedoeling natuurlijk!!!

Esje: GEFELICITEERD met je winstpunt! Gewoon tijdens je tweede start al een winstpunt scoren! Dat is lékker!!!

Jacobien: jammer he.. wij hadden het logo ook, maar dat ging bij ons tijdens de tweede scheerbeurt verloren, lukte niet meer om het netjes te houden. Was toch jammer. Verharen is dan misschien toch wel fijner... vervaagd het langzaam..

Saams: mooi halster! Staat haar goed!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:18

ohhh en Esje:
Laat je niet opnaaien door Marrit he...

Uiteindelijk gaat het gewoon een Iers feestje worden... :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:18

Oh

Wacht

Marrit....

Ga jij in Clifden meedoen met de competitie "Best dressed lady"?
:D O:) :D

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:39

Even een paar dagen overgeslagen hier....(of wel meer dan een paar dagen...?!! 8)7 )
Saams, wat een leuk parcourtje heb je gesprongen met Bjuut! Gaaf! Ziet er leuk uit! +:)+ Op naar de clinic!

Esje, Yeah! Wp in the pocket!! Gefeliciteerd! Knap gedaan! *\o/*

Jacobien, wat een prachtige Connie heb je! Mooi dier!

En Punz, we zijn ook heel benieuwd naar het boek! (en naar het feeestje...)

Hier ook een hoop ontwikkelingen. We zijn voor Marlon op gegaan naar een nieuwe pony, vonden een leuke en stonden met de trailer bij de kliniek bij Lunteren maar.....pony werd afgekeurd. -O- Dus met lege trailer naar huis... wat een domper. Marlon is er echt stuk van geweest. Maar soms moet het gewoon zo zijn. We zijn weer verder op zoek gegaan en hebben intussen precies 15 pony's bezocht (pffff.....wat een "hobby") en heel Nederland gezien. Maar afgelopen zaterdag als een blok gevallen voor een hele gave!! <3 <3 <3 Zondag met instructrice terug gegaan en ze was nog net zo leuk! Donderdag wordt ze gebracht en gekeurd... Marlon is gewoon letterlijk ziek van de spanning. En ik moet zeggen dat ik ook niet veel slaap. Wat slopend zeg. We hopen dat we na donderdag opgelucht adem kunnen halen. (en weer eens normaal kunnen slapen)

Met Clooney gaat het goed vooruit dankzij de deskundige hulp van EK. +:)+ Eigenlijk is alleen het opstappen een probleem, maar hoe Eline daar mee om gaat is geweldig. De rust en ook de duidelijkheid waarmee ze Clooney het vertrouwen probeert terug te geven dat het gewoon goed is zo, is echt een gave. En de techniek om op te stappen ook. Hopelijk valt het kwartje en dan gaan we voor haar een fijn baasje zoeken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:53

Fijn dat EK jullie helpt!
Ik ben benieuwd naar de nieuwe pony, betreft dit ook een connemara? Ik ga hard duimen voor donderdag!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 10:46

Wat fijn Marieke! Zowel van de nieuwe pony als Clooney. Hopelijk bevalt deze en gaat het goed met Marlon!

Esje super van je winstpunt!

En ik ben ook heel benieuwd naar het boek. Ik ga denk ik niet in gala jurk als Marrit maar dacht wel dat het netjes was. Je kan je over 2 of 3 weken opgeven toch? Ik heb het ergens in mn agenda staan..

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 12:52

I love schimmels...

Afbeelding

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:19

Ze prefereert zelf bont...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 13:31

Altijd :+
Gelukkig heeft ze wel een mooie vacht die ervoor zorgt dat ze de volgende dag spontaan wit is (zonder poetsen!)