Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
curly2day schreef:Ik heb ook de zonnehoeve gemaild, maar denk dat de postduif nog onderweg is ......
Bar schreef:http://link.marktplaats.nl/m937288444
@irl11 en curly2day. De pony in de link is niet interessant voor jullie maar in de adv staat telefoonnummer van Sanne vd Zonnehoeve. Bellen gaat ws sneller
De Zonnehoeve heeft soms paarden waar nog 25% Connemara in zit.
Was er ook 1 op het ONCK zaterdag.
Denk dat de meeste 50% Connemara's rond de 1.60 zullen zijn
@change. Volgens mij zijn de meeste Nederlandse hengsten niet zozeer dressuur gefokt. Het is meer dat het vaak erg lastig is om een ruiter te vinden die een hengst wil uitbrengen.
Laat staan een ruiter die een hengst in alle disciplines kan starten.
Otto en Ben bijvoorbeeld zijn heel goede dressuurpony's. Maar Eline en janien zijn niet zulke springers. Ben heeft bij zijn vorige ruiter nog wel gesprongen maar Otto op wat crosslessen na heeft eigenlijk helemaal geen springervaring. Maar dat betekent niet dat hij het niet kan
Ir111 schreef:@Rozzy, De Connemara waarop ik gereden heb was 1.59m, qua hoogte net aan maar niet voldoende body. Bij die maat moet ik echt een wat ronder geribd (eh, hoe schrijf je dat?) paard hebben.
Bar schreef:Vergeet niet dat een jonge pony, zeker als ze eigenlijk te groot worden, want een Connemara "hoort" in de D-maat te blijven, tijd nodig heeft om uit te zwaren.
Onze Koss was 4 toen we hem kregen en nog aardig schriel. Hij is rond de 1.51 geworden en had echt een paar jaar nodig om uit te zwaren maar dat is me een flinke buffel geworden!
Ir111 schreef:Fijn om te zien dat er wat stevige types rondlopen, al dan niet gekruist. Is het 1jarige hengstje te koop EK19 of de moeder?Bar schreef:Vergeet niet dat een jonge pony, zeker als ze eigenlijk te groot worden, want een Connemara "hoort" in de D-maat te blijven, tijd nodig heeft om uit te zwaren.
Onze Koss was 4 toen we hem kregen en nog aardig schriel. Hij is rond de 1.51 geworden en had echt een paar jaar nodig om uit te zwaren maar dat is me een flinke buffel geworden!
Ja, dat is zeker waar maar ik durfde die gok niet te nemen.