Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:14

Oehhh zou echt gaaf zijn ja! :))

Dan ga ik ook maar mee als (amateur :+) fotograaf :P

Of iemand moet er twee hebben en z'n pony aan mij over durven laten O:) Elysa hint hint :o Neee grapje hoor! Zou gaaf zijn natuurlijk, maar mee foto's maken zou ik ook gewoon echt al heel gaaf vinden!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:18

Jaaa leuke ideeën allemaal! :D een plek met het bos heel dichtbij is heel leuk! (Iets met een pony die eerst bomproof was en een paar jaar geleden ineens besloot dat verkeer dood eng is)

Murielle, ik heb geloof ik nog ergens foto's die jij van mij en Robin hebt gemaakt op het onck in Hoenderloo, in 2007 geloof ik! :))

Als we een locatie hebben kunnen we best eens op zoek naar een ruiter die wat hoger in de sport rijdt toch? Die daar uit de regio komt. Dat wil mijn mama vast proberen te regelen, die krijgt namelijk de meest onmogelijke dingen voor elkaar :')

Verder is het al super gaaf en gezellig om elkaars ervaringen uit te wisselen! Buitenrit, keertje springen, keertje dressuren en gezellig een wijntje en wat eten *\o/* of kinderchampagne kan ook natuurlijk :+

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:19

Haha precies! Ook al zouden we alleen maar buitenritten doen of foto's maken of wat dan ook, denk dat het sowieso heeeeel gezellig zal worden!

Nu hopen dat alles ook écht gerealiseerd kan worden, zou gaaf zijn!

Enneh, ik mag legaal wijn drinken maar wijn is zo vies :')

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:26

Dat is ook heel gezellig inderdaad Kirsten! Iets anders dan wijn mag ook hoor :D haha.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:34

Mooizo :D :')

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:35

Zoo het gaat hard hier van het ONCK zo over tot (c)ponykamp, is er een maximum leeftijd :Y)

Hopelijk knapt Ben snel op EK.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:43

Kirsten, ik heb nog een tweede poown staan (zie profiel), alleen is hij momenteel een beetje dikker dan hij was :o (iets met weinig tijd ivm school/werk en schimmeltje wordt toch iets intensiever gereden dan hem)

Het belangrijkste met iets organiseren is vooral de datum... Ik zal alvast mijn vakantie doorgeven, ik heb van 4 juli tot 16 augustus. Ik heb die zaterdag 4 juli SGW in Ermelo, dus dan ben ik al een heel eind naar het zuiden haha. En persoonlijk zou 6-9 augustus niet goed uitkomen ivm de regiokampioenschappen en een andere SGW. Om mij hoeft het niet perse in de vakantie, mag daarbuiten ook wel, maar ik denk wel dat de meeste mensen op een datum in de vakantie kunnen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:48

Er is geen maximum leeftijd hoor pizza! :D

Ik ga niet op vakantie dit jaar, alleen 6 juli worden mijn amandelen er uit gehaald en daar staat 2/3 weken herstel voor :j

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:05

Jaa leuk een conniekamp! Maar dat kan alleen als ik tegen die tijd een leuke connie heb kunnen vinden! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:07

Dat komt vast goed! :D Tieks heeft ook nog 2 leuke E'tjes te koop staan.

Ik heb op mijn fb weer een hele lading foto's van het ONCK geplaatst!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:09

Ik heb van 13 t/m 16 juli ponykamp, verder niet op vakantie maar weet niet datums van de regio bijvoorbeeld (als ik daar heen mag) zo uit m'n hoofd :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:11

Woohhh... wat een actie ineens hier!
Conniekamp lijkt me geweldig. Sterker nog; 2 jaar geleden ( of is het al weer 3 jaar geleden?) hebben Marianne en ik al eens zoiets georganiseerd.

Hier in de regio zijn er genoeg leuke en ook echt goede instructeurs te vinden voor dressuur en/of springlessen. Weet zo al wel wat mensen die ik zou kunnen/willen vragen, maar die doen dat dan niet voor niets.

We zouden dan ook de flexchair dame kunnen vragen om te komen...

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:12

Ik zag ze Elysa -zowel de E'tjes als de foto's-. Ik vind die pony's zooo gaaf, vind ze beide echt wat hebben. Ik vind die donkere schimmel echt een mooie kleur hebben, maar dat hoofd van de ander spreekt best wel. Maar ik heb al een geweldige schimmel thuis staan :D

En die foto's zijn ook leuk, ook van Eastern! Ik weet nog wel dat ze twee jaar was, toen zat ik nog op Horse Nation :') mooie tijden

Edit: zomervakantie: noord heeft van 4 juli t/m 16 augustus, midden heeft van 11 juli t/m 23 augustus en zuid heeft van 18 juli t/m 30 augustus. Maar dat geld voor de middelbare school...

Flexchair klinkt interessant Punz! En 'in de regio', aan welke regio moet ik dan denken :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:15

Een van de 2 is familie van mijn pony. :D (ook al zijn bijna alle connies verweg familie van elkaar. :') )

Ja dat is alweer een tijd geleden! Ik weet nog dat we opeens moesten afkicken van HN, dat was echt poedersuiker. En elke dag proberen of de site het weer deed. :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:20

Die Callura Boomerang bij stal tieks heeft ook Oison in zich, Larry heeft die als opa. En die Lochan Carol heeft Earl of Newbridge in zich en volgensmij heeft Bosco die weer ergens in zich. Wat is de connemara wereld toch klein. :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:22

Geweldig! Ik heb die tijd niet meegemaakt, ik was eerder al van HN naar bokt gegaan, dus ik zat niet meer op HN. Op een dag wou ik proberen in te loggen en ik had echt iets van huuh??? Waar is die site naartoe :')

Ja, kleine wereld. Kom ik aan met mijn 'is-het-nou-wel-of-geen-connemara' pony hahah

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:23

Dat is het inderdaad. Anders gezegd: de genenbasis is toch iets aan de smalle kant, en zou best wat ruimer/gevarieerder mogen..

Dus als alle merrie houders hier nu eens wilde gaan dekken met hengsten die een outcross zijn tov de merrielijn... :) :) :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:41

Punz schreef:
Dat is het inderdaad. Anders gezegd: de genenbasis is toch iets aan de smalle kant, en zou best wat ruimer/gevarieerder mogen..

Dus als alle merrie houders hier nu eens wilde gaan dekken met hengsten die een outcross zijn tov de merrielijn... :) :) :)

Suggesties Punz?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:52

Dexter Leam Pondi. <3

Ik vind het jammer dat er van de Nederlands connemara dekhengsten maar weinig echt goed kunnen springen omdat er veel 'dressuurgefokt' zijn, zou liever meer springers zien omdat, vind ik, het ras daar voor 'gemaakt' is.

Het lijkt me heel moeilijk om een verfrissend iets in een lijn te brengen omdat je toch al snel te maken hebt met inteelt.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:53

Nou.........de stambomen van alle Ierse importmerries langs de stambomen van de Nederlandse hengsten leggen ( of op allbreed pedigree de inteelt coefficient/ gemeenschappelijke voorouders laten uitrekenen) :) :) :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:54

Dexter Liam Pondi is inderdaad geweldig, maar kan alleen op HWSD vrije merries gebruikt worden..
Helaas niet geschikt dus voor Punzel.... Die is nl draagster....

( en daarbij: ik roep hier wel van alles.... maar heb zelf mijn fokplannen met Punzel toch maar even uitgesteld... wil haar eerst gaan rijden..)

En verder: verfrissen kan heel goed hoor, ras is gelukkig nog breed genoeg. Maar er moet wel nagedacht worden, en inderdaad soms ook over grenzen heen gekeken worden.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:58

Charlotte: toch snel een connemara kopen dan! En anders sowieso gewoon komen voor de gezelligheid natuurlijk :D

Elysa: je mag ze hier ook wel plaatsen hoor O:) , ik kan ze niet zien op je Facebook namelijk haha

Leuk dat je genoeg mensen weet voor een lesje Ria! Flexchair is ook een gaaf idee. Als we allemaal gewoon een bedrag bij elkaar leggen voor lessen etc zou dat moeten lukken natuurlijk.

Ik ben het wel met jullie eens wat betreft de hengsten en bloedlijnen. Ben stiekem al een paar jaar naar leuke hengsten aan het kijken, met name voor onze stermerrie. Altijd leuk :D (voor over een paar jaar)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:58

Dat lijkt me best veel werk... Maar je moet er wat voor over hebben. :D

Is het mogelijk om vanuit Ierland ,of een ander land, sperma te exporteren van die hengsten daar (of is het nou importeren ? Ben een beetje moe dus ik snap er even niks meer van :') ) naar Nederland? Want dan heb je al wel heel veel nieuwe opties.

Rozzy, ik zal er morgen een paar posten hier! :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:05

Punz schreef:
Nou.........de stambomen van alle Ierse importmerries langs de stambomen van de Nederlandse hengsten leggen ( of op allbreed pedigree de inteelt coefficient/ gemeenschappelijke voorouders laten uitrekenen) :) :) :)

Ja daar ben ik al wat mee aan het puzzelen geweest, maar ik ben DE hengst hier in Nederland ook eigenlijk nog niet tegen gekomen.
In Duitsland zijn veel meer hengsten heb ik al gezien.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:09

Na een tijdje meelezen meld ik me hier maar eens, hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik ben een vriendin van SkyMarian en ben via haar in aanraking gekomen met Connemara’s en ik ben als een blok voor ze gevallen. :j

In mijn zoektocht naar een eigen paard heb ik een Connemara overwogen (proefgereden en alles) maar ik vind mezelf te groot en zwaar en voel me daarom niet comfortabel op ze. Maar ik wil toch iets Connemara-achtigs. Een kruising dus bedacht ik toen. Het makkelijkste is een kruising kopen maar ze liggen niet bepaald voor het oprapen. Kan iemand hier mij daar mee verder helpen? Jullie zitten een stuk meer in die wereld dan ik.

De andere optie is zelf een kruising fokken. Dat idee spreekt me echt enorm aan, is wel lange termijnwerk natuurlijk want voor ik er op zit zijn we vijf/zes jaar verder. Tikkeltje uitdagend ook want ik heb geen ervaring met fokken en niet eens een eigen merrie... := Maar dat terzijde, mijn vraag is eigenlijk of jullie Connemara kruisingen kennen? Zo ja dan ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe groot / breed deze zijn geworden. Is het reeel om een paard van 1.60 - 1.65 en voldoende body te willen fokken als het 50% Connemara is?

De bedoeling was dat ik zaterdag naar het ONCK zou komen maar ik ging onverwacht proefrijden op een... Connemara... :D Ik had mijn vragen eigenlijk daar willen stellen.