Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hij loopt best goed voor een (vul zelf maar in, fjord, haf..)

Ik ben het er wel mee eens, de gemiddelde .... (<een van de genoemde rassen) loopt over het algemeen niet echt goed.
1 (14%)
Ik vind het een kortzichtige opmerking, maar het is ook niet gek dat sommige mensen een heel ander beeld hebben van dit soort paarden omdat je ze vaak niet zo vraai ziet lopen.
6 (85%)

Totaal aantal stemmen: 7

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:43

Snoevie schreef:
ja ook mee eens,sommigen schieten zó snel in de verdediging,zonde van je energie!
en ik vind ook,je wil toch niet bij een groepje horen die op je paard neerkijkt?
en niet iedere kwpn eigenaar kijkt neer op koudbloeden hoor,gelukkig maar zeg

Nee daar heb je gelijk in. Een aantal van mijn vrienden hebben ook KWPN paarden en kijken helemaal niet op Oos neer, ze zijn juist trots op dat "kleine mannetje" En ik op wat hun paarden presteren in de sport. En zo hoort het ook.
Sterker nog: ze zijn ook geinteresseerd en leuk met onze draver. Nou als dat niet afwijkend is, de drafsport.....

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:00

Citaat:
Met sommige klikt het gewoon niet, dat ligt echt niet aan hun paard. Toch denk ik wel dat sommige hun paard de schuld daarvan geven....

Mijn eigen quote.....
Heeft niemand dat ooit meegemaakt?

Ik heb het gerust wel eens gevoeld dat iemand mij aankeek en daarmee wou zeggen dat ze vonden dat ik op hun neer keek. Zij maken zich echt meer druk over mij dan ik over hun!

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:25

Sythaa schreef:
christel1857 schreef:
De huidige dressuurmentaliteit is er zo aan toe, dat je met een gribaldi X Flemmingh die appaloosa kleur heeft al onder het hokje: Je hoort eigenlijk niet in de ring maar we zien het door de vingers.
En dan hebben we het alleen nog maar over een afwijkende kleur.

Ja helaas is dat inderdaad zo. Kun je nagaan, mijn paardje is niet alleen geel (heel afwijkend) maar heeft ook opstaande manen, is klein en heeft korte pootjes.....
Maar je hebt gelijk. En die mentaliteit draagt niks bij aan een goede sfeer!!!

Heel veel mensen en juryleden reageerden ook stom op bijvoorbeeld samber

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:27

Sythaa schreef:
Snoevie schreef:
ja ook mee eens,sommigen schieten zó snel in de verdediging,zonde van je energie!
en ik vind ook,je wil toch niet bij een groepje horen die op je paard neerkijkt?
en niet iedere kwpn eigenaar kijkt neer op koudbloeden hoor,gelukkig maar zeg

Nee daar heb je gelijk in. Een aantal van mijn vrienden hebben ook KWPN paarden en kijken helemaal niet op Oos neer, ze zijn juist trots op dat "kleine mannetje" En ik op wat hun paarden presteren in de sport. En zo hoort het ook.
Sterker nog: ze zijn ook geinteresseerd en leuk met onze draver. Nou als dat niet afwijkend is, de drafsport.....

Precies, zo is het bij ons ook. En wanneer er nou iemand is die op een wedstrijd helemaal boos is omdat ik 2 e ben en zij 3e en vervolgens het nog een extra vernedering vind dat ze verloren heeft van een fries, dan ligt dat echt niet aan mij hoor superwoman, dat zou wel wat ver gaan.

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:42

Och, die reacties van hoe kan ik nou van HAAR/HEM verloren hebben heb je bij de 'bruinen' onderling ook hoor.
Waaah dat is zo'n lelijke (stijve, te kleine, voskleurige, enfin vul maar in) bok, daar kan IK toch niet van verloren hebben?
Sportiviteit is soms ver te zoeken hoor.
Daar lach je toch om.
Jaaaaah ik ben lekker voor jou met
m'n Fries gna, gna, gna, gna.
Dat hebben we met die dikke Cob van ons ook wel eens hoor, vooral als ze hem niet hebben zien lopen maar wel aan het vrachtwagentje hebben zien staan.
Dan staat hij altijd te dutten met z'n hoofd voor z'n knieen en met zijn vrij zware benen met sokken en ronde hoeven, dikke staart en afhangend kruis lijkt hij dan op de eerste de beste schillenknol.

Maar als je met een zadel aankomt is hij ineens wakker en verandert ter plekke in een sportCob met temperament en uitstraling.
Dat geeft wel ees van deze (wel sportieve) reacties:
'Iedere keer dat ik hem zie staan dan denk ik 'Hoe kan ZIJ nu altijd (nou ja, altijd....... , ook weer overdreven) zoveel punten rijden met die knol, maar als ik hem zie lopen dan weet ik het weer'.
Maar ja, ook wel eens reacties van 'Weeeeeeeeh, ik kan toch niet van die knol verloren hebben met m'n Grib (Jazz, Donnerhall, Krack ....)
Ja dus.
En wij extra trots.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:17

Ik doe wel eens mee in de springles met mijn fries. Gewoon tussen de échte springpaarden bij ons op de manege. En daar krijg in echt super leuke reacties op. Maar in de dressuurwereld ligt het toch anders. Ik denk omdat die sector toch een jurysport is en jawél ALTIJD gebaseerd is op een mening en dus op de voorkeur van de jury. Daarom is het zo moeilijk om te accepteren. Want de ene keer rij je super en heb je geen winst en de andere keer gaat er wat mis en heb je winst. En daarom is het ook zo lekker makkelijk om het ff af te reageren op de koudbloedjes of voor mijn part degene die eerste is geworden ofzo. Er is altijd iemand die het er niet mee eens is. Maar dat is gewoon geen excuus om rottig te gaan doen tegen iemand die je niet kent.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:19

Ach, er zijn commentaren op koudbloeden, maar ook op de Arabieren, KWPN'ers, ... Je kan erover blijven doorgaan, maar dat haalt niet veel uit. Je kan alleen zelf erop letten dat je geen opmerkingen maakt naar anderen/andere rassen toe.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:26

Tieneke schreef:
Ach, er zijn commentaren op koudbloeden, maar ook op de Arabieren, KWPN'ers, ... Je kan erover blijven doorgaan, maar dat haalt niet veel uit. Je kan alleen zelf erop letten dat je geen opmerkingen maakt naar anderen/andere rassen toe.

Precies!

Maar bokt is er ook voor de discussie en om mensen bewust te maken dat het niet altijd even leuk is om je keiharde mening te geven. Ik vind dat het gewoon subtieler kan. Soms zie ik wel eens een lelijk paardje op bokt maar dan voel ik me niet geroepen om meteen een halve pagina commentaar te geven op dat beestje. Ik ga er van uit dat iedereen stond te glunderen toen ze hun paard kochten en we allemaal heel dankbaar en gelukkig zijn met onze paarden.
Ik ben iemand die het wel interesseert wat andere mensen van mij denken, is voor mij af en toe wel wat moeilijk maar het is ook een mooie eigenschap want ik wil mezelf dan ook verbeteren. Daarom vind ik het ook zo frustrerend wanneer iemand commentaar geeft op het ras van mijn paard omdat ik daar niets aan kan veranderen of verbeteren. Sommige dingen zijn gewoon zoals ze zijn. En dat moet degene die commentaar geeft ook beseffen. Het is dus niet zo dat wanneer ik tegen iemand zou zeggen dat ik fjorden ( ik noem maar wat) lelijk vind dat die persoon daar wat mee kan. Hooguit verkopen en een warmbloed kopen maar dat lijkt me ook niet de bedoeling?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:34

De mensen die meestal die domme commentaar geven, zijn kinderen van een jaar of 10-12, dat zijn nu niet bepaald mensen waarvan je als volwassene iets aanneemt... Je mag het je niet aantrekken, hoe kwetsend sommige dingen ook overkomen.
Een tijdje geleden beweerde iemand die ik helemaal niet ken, dat ik mijn paard niet goed verzorg omdat ik van setjes hou...

Ik bedoel maar: overal en iedereen heeft vooroordelen.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:36

Tieneke schreef:
De mensen die meestal die domme commentaar geven, zijn kinderen van een jaar of 10-12, dat zijn nu niet bepaald mensen waarvan je als volwassene iets aanneemt... Je mag het je niet aantrekken, hoe kwetsend sommige dingen ook overkomen.
Een tijdje geleden beweerde iemand die ik helemaal niet ken, dat ik mijn paard niet goed verzorg omdat ik van setjes hou...

Ik bedoel maar: overal en iedereen heeft vooroordelen.

Das niet helemaal waar, het zijn regelmatig de meiden van boven de 16.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:37

Nja Ik wou al niet teveel mensen beschuldigen

R0X

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:39

Ik zeg het zelf over mijn fries
Zij vindt springen heel moeilijk, maar als we veel oefenen kan ze een leuk sprongetje maken. Ze vindt het dan ook heel leuk. Maar goed, friezen hebben een enorme voorhand en dat maakt het springen niet makkelijk. Daarom vind ik het niet erg en zeg ik het zelf wel. Maar tinkers en hafjes zijn compacter en flexibeler. Maar toch, ik vind het niet erg als ze het zeggen over springen. Ze zijn nou eenmaal niet zo flexibel als rijpaarden. Maar wees er dan trots op!

SplashIsLief

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:19

Aaaah *flipt al bij het lezen van die zin*
Ik heb een draver en heb dat zo vaak gehoord, het komt mn neus uit

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:36

Citaat:

Het zal wel aan mij liggen dat ik dat zelden ben tegen gekomen......
(die opmerkingen en afgunst)

sterkte verder!

R0X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:44

Erin...eruit... en niet meer aan denken joh.

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:18

HOI, Ik meld me ook maar even... helaas is mijn DRAVER op moment kreupel. maar hij kan dus, ondanks zn spat, ook redelijk leuk lopen!
Vooral de galop staan mensen van te kijken!

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:19

superwoman schreef:
Citaat:

Het zal wel aan mij liggen dat ik dat zelden ben tegen gekomen......
(die opmerkingen en afgunst)

sterkte verder!

Aan dit soort opmerkingen heb ik echt totaal geen boodschap, ik weet niet wat je er mee wil zeggen.... ( of doe je altijd zo? )
Mag ik je eigenlijk ff wat vragen? Waarom heb je nu geen welsh cob meer? Waarom ben je niet doorgegaan met dat ras?