Tieneke schreef:Ach, er zijn commentaren op koudbloeden, maar ook op de Arabieren, KWPN'ers, ... Je kan erover blijven doorgaan, maar dat haalt niet veel uit. Je kan alleen zelf erop letten dat je geen opmerkingen maakt naar anderen/andere rassen toe.
Precies!
Maar bokt is er ook voor de discussie en om mensen bewust te maken dat het niet altijd even leuk is om je keiharde mening te geven. Ik vind dat het gewoon subtieler kan. Soms zie ik wel eens een lelijk paardje op bokt maar dan voel ik me niet geroepen om meteen een halve pagina commentaar te geven op dat beestje. Ik ga er van uit dat iedereen stond te glunderen toen ze hun paard kochten en we allemaal heel dankbaar en gelukkig zijn met onze paarden.
Ik ben iemand die het wel interesseert wat andere mensen van mij denken, is voor mij af en toe wel wat moeilijk maar het is ook een mooie eigenschap want ik wil mezelf dan ook verbeteren. Daarom vind ik het ook zo frustrerend wanneer iemand commentaar geeft op het ras van mijn paard omdat ik daar niets aan kan veranderen of verbeteren. Sommige dingen zijn gewoon zoals ze zijn. En dat moet degene die commentaar geeft ook beseffen. Het is dus niet zo dat wanneer ik tegen iemand zou zeggen dat ik fjorden ( ik noem maar wat) lelijk vind dat die persoon daar wat mee kan. Hooguit verkopen en een warmbloed kopen maar dat lijkt me ook niet de bedoeling?