Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn {oude is vol}

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:33

Ok, bedankt voor je uitleg Lachen
Ik denk dat je wat mijn merrie betreft idd in de goede richting zit (heb als 3 jarige meer voor dr betaald, maar ik weet idd hoe de markt er nu voor staat)
Ik vond alleen dat verschil zo groot, ik ben ervan overtuigd dat Trisca heus wel talent zal hebben, maar toch is ze niet sterwaardig gebleken op de keuring, dus vandaar dat ik nog even naar uitleg vroeg Lachen
Bedankt OK dan!

Even nog voor de duidelijkheid: dit is geen aanval op Trisca ofzo, alleen even ter verduidelijking Lachen
Laatst bijgewerkt door jarrah op 13-08-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:36

* Fysiomeid: zeer aansprekend dier, helemaal mijn type: 9500,-

Fysiomeid

Oke gelukkig Haha!

Nee, maar ik heb via het 3 jarige topic al meer foto's en filmpjes gezien van Weelde, dus vandaar (ben beetje bevooroordeeld misschien Haha! ). En dat ze niet sterwaardig was bevonden was omdat ze te jeugdig was, maargoed maakt niet uit Knipoog Haha!

Fysiomeid

jarrah schreef:
* Fysiomeid: zeer aansprekend dier, helemaal mijn type: 9500,-

Dankje, zit goed in de richting Ja

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:37

Ik ga nog ff een pag of wat terugkijken!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:38

ik zal straks ook even weer een paar proberen Knipoog

whit zet ik binnenkort ook even opnieuw op als ik weer nieuwe rijfoto's etc heb Lachen

zal vanavond (waarschijnlijk) nog even paar doen Knipoog
whit mag nu ook nog gewoon hoor (pag 3) Knipoog

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:49

Pagina 9:
Winnie (aan de hand van andere foto's): 5000
Ulmi: 5000

Pag 8:
Thunder: 12500
Prins D: 10000
Nilis: 9000
Olivia: 5000
Nikay: 5500
Umirilla: 6000
Whisper: 7500

En speciaal voor Magic_lover Tong uitsteken :
Whitney: 7000

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:59

OK, ik gooi onze 3-jarige er ook nog maar eens in Lachen

Naam: Warchild
Leeftijd: 3 jaar
Afstamming: Lupicor x Blanc Rivage
Stokmaat: 1.67 hoog
Predikaten: Ster/Voorlopig keur, hopelijk aan het einde van het jaar (na EPTM en PROK) Elite
Graad van africhting: zadelmak (kan stappen, draven, galoperen)
Is springen gefokt, maakt een zeer nette sprong, maar toont ook ontzettend veel aanleg voor de dressuur (had 85 punten voor de draf)
Is tevens een maand of 3 drachtig van Contendro2!
Kortom: zowel voor de fokkerij als sport (zowel springen als dressuur) een supermerrie!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De enige springfoto die ik heb, door die stomme vertrager ben ik altijd te laat Tong uitsteken

Ik ben errug benieuwd hoe deze merrie bij jullie in de markt ligt Haha!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:01

Warchild: 9000
Helaas beetje moeilijke foto's om te beoordelen, maar gezien haar predikaten zal ze vast goed zijn Haha! Ben benieuwd hoe ze onder het zadel loopt!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:03

Fysiomeid schreef:
Warchild: 9000
Helaas beetje moeilijke foto's om te beoordelen, maar gezien haar predikaten zal ze vast goed zijn Haha! Ben benieuwd hoe ze onder het zadel loopt!

Hihi, sorry, daar ben ik weer met mijn gezeur Tong uitsteken
Maar waarom is déze merrie dan minder waard als Trisca? Haha!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:11

Omdat zowieso springpaarden wel ietsjes minder in de markt liggen als dressuurpaarden. Springpaarden willen ze juist weer wat later zien, als ze al concoursen hebben gelopen zodat je ze beter kunt beoordelen op hoe ze echt zijn in een parcours. Deze prijzen liggen dus op de jongere leeftijden wat lager, maar die worden juist later (met 4/5 jaar) weer meer waard. Het kan dus best zijn dat als jouw merrie straks elite wordt, en ze super presteert op concoursen ze weer meer waard wordt dan die van Trisca. Maargoed ik kan ook niet in de toekomst kijken maar ik heb 2 jaar op een handelsstal gewerkt met spring- en dressuurpaarden dus ik weet nu wel een klein beetje hoe het werkt.
Verder zei ik al dat ik de foto's een beetje moeilijk te beoordelen vindt. Qua exterieur op foto 1 vind ik haar super! Maar qua gangen en springen kan ik haar zo niet zo goed beoordelen. Van Weelde heb ik al video's gezien enzo, dus vandaar. Misschien als je binnenkort eens een fotograaf meesleurt met het rijden Knipoog komt er wel weer heel iets anders uit Haha! !!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:22

Haha, ik vind je beredenering wel grappig Haha!
Bij de Krack kon nog aardig met je meegaan, maar bij deze vind ik je beredenering écht niet opgaan!!
Aangezien deze 'springgefokte' merrie vele malen meer dressuurvermogen toont als menig ander 'dressuurgefokt' paard....maargoed, meningen verschillen Haha!

Foto's van het rijden vind ik geen waarde hebben, aangezien zij op dit moment niet op kan tegen al die paarden die al vanaf begin dit jaar bereden worden (er heeft nu ongeveer 5 keer een kwartiertje iemand op gezeten en dat pakt ze superfijn op)
Wij geven onze dieren liever iets meer tijd, zodat we er later ook nog plezier van hebben Lachen

Bedankt voor de taxaties Lachen

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:17

jarrah schreef:
Haha, ik vind je beredenering wel grappig Haha!
Bij de Krack kon nog aardig met je meegaan, maar bij deze vind ik je beredenering écht niet opgaan!!
Aangezien deze 'springgefokte' merrie vele malen meer dressuurvermogen toont als menig ander 'dressuurgefokt' paard....maargoed, meningen verschillen Haha!

Foto's van het rijden vind ik geen waarde hebben, aangezien zij op dit moment niet op kan tegen al die paarden die al vanaf begin dit jaar bereden worden (er heeft nu ongeveer 5 keer een kwartiertje iemand op gezeten en dat pakt ze superfijn op)
Wij geven onze dieren liever iets meer tijd, zodat we er later ook nog plezier van hebben Lachen

Bedankt voor de taxaties Lachen

Oke, dat jouw 'springgefokte' merrie vele malen meer dressuurvermogen toont als menig ander 'dressuurgefokt' paard kan ik dus niet beoordelen aan de hand van deze foto's. Het enige wat ik zie is een draffoto van schuin van voren. Dat is het nadeel van dit topic, iedereen ziet zijn/haar paard dagelijks lopen, en weet wat de capaciteiten zijn. Diegene die beoordelen zien alleen een paar bevroren beelden, en moet daar dan maar een beweging bij bedenken. Ik kan dus nu niet ziet dat jouw paard meer dressuurvermogen heeft. Het enige wat ik wel kan zien is dat ze een super exterieur heeft Ja

Verder snap ik dat je geen rijfoto's plaatst als ze nog niet zo lang ohz is, en je beredering snap ik ook.
Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:24

Weelde is hier gelieft zie ik Knipoog

Ik zal binnenkort ook weer even taxeren.

De prijzen zijn niet altijd aan logica te koppelen helaas. Het paard moet je aanstaan, iets hebben... Predicaten, ster of niet ster, bruin, vos of zwart... dat maakt niks meer uit als je verliefd ben geworden op een paard Haha!
Ik heb trouwens uit het verleden geleerd dat (bij mij) het voor een sportpaard geen bal uitmaakte of ze predicaten had of niet.. Hoe ze onder het zadel liep bepaalde het, daar kochten ze een sportpaard voor( niet om in de wei mee te showen Knipoog )

Maar het blijft: Het is maar wat de gek er voor geeft Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:36

trisca schreef:
Weelde is hier gelieft zie ik Knipoog

Begrijp me niet verkeerd, het was geen aanval op jouw paard, ik vind dat je een leuk, aansprekend dier hebt (zoals ik ook al in jouw taxatie schreef Lachen )
Het was alleen een vraag ter vergelijking Lachen

@ fysiomeid: bedankt voor je uitleg, ik snap nu waar je naartoe wilt OK dan!
Misschien dat ik tijdens de EPTM aan het einde van dit jaar eens een stukje kan filmen, dan kunnen jullie haar misschien beter beoordelen (het duurt nog wel een tijdje, maarja tegen die tijd zien we wel verder Lachen )!

Bedankt OK dan!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:17

Ik zal proberen vanaf nu niet meer te zeuren Haha!

Ik ga jullie wel nog even pesten door nóg een aantal van onze merrie's erbij te zetten Haha!

Naam: Tinkerbell Utopia
Leeftijd: 6 jaar
Stokmaat: +- 1.70
Afstamming: Peterpan x Burggraaf (uit predikaatrijke moederlijn, Utopia stam)
Predikaat: Ster
Drachtig van: Triumph de Muze
Vanwege de fokkerij heb ik haar nog maar 3 keer mee op concour genomen: B+3

Fijn paard met 3 zeer nette basisgangen en sterk achterbeen, makkelijk op de trailer, goede fokmerrie Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Let niet op mijn houding, ik reed haar op deze foto's pas een maandje, dus waren we beiden nog erg aan het zoeken Lachen

En nog even een foto van haar merrieveulen van Contendro2 die ze op dit moment aan de voet heeft:
Afbeelding

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:18

ushi is ook erg geliefd, van de meeste die hier bij staan, zit ie altijd wel bij de hoogste vijf taxeringen Lachen ikke helemaal trots natuurlijk

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:32

Nashida
11 jaar
Afstamming: Jazz
Stokmaat: 1.50m
Karakter: Braaf maar wel wat kijkerig.

Ik rij recreatief met haar. Vaak naar buiten, dressuren (B/L-niveau), en springen. Ze vindt alles erg leuk en doet goed haar best.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:33

heb ik nou 2 uur lang mn best zitten doen op het taxeren om vervolgens zelf niet meer getaxeerd te worden ofzo Verward

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:44

jarrah: mooie paarden vooral de Lupicor spreek me heel erg veel aan, rond de 10.000 maar ik denk niet dat je dat er voor krijgt, hoewel ik wel vind dat je dat er voor kunt vragen. Nu is het nog een fokmerrie,maar ja ze is nog maar 3 en kan als 4 jarige mooi de sport in.
De peterpan is nu rond de 6.000 waard, omdat ze nog niet echt hoog in de sport zit terwijl het wel een heel mooi paard is en een goede fokmerrie.
Het is maar beoordelen vanaf een foto, papier, prestatie.

De lupicor is wel echt mijn favoriet Ja echt een mooi beessie.

Oh jah die epony hierboven die jazz, is 1.500 waard ? niks gepresteerd en dan ook nog eens een te klein gebleven KWPN. Maar zolang je er maar plezier met hebt Haha!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:13

Nu eentje van mij (Rypster-ella heb ik al geplaatst)

Naam: True-ella
6 jaar
stermerrie (ext: 70 spr: 75 )
Matterhorn x Goodtimes x Tolbert x Courville xx
1.70 - 1.75
Heeft 2 veulen gehad, 1ste doodgeboren 2de levend en van Emilion
Ze is er dik een anderehalf jaar uitgeweest, vanwege de dood van het ene veulen dat er uitgezaagt moest worden en met haar 2de veulen is ze uitgegleden in het land. Maar nu is ze weer helemaal goed Haha!
Ze is L1 dressuur en B springen, nu 3 keer gestart en 5 winstpunten ze heeft een super techniek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In me profiel meer foto's en ook een foto van haar zoon en familie.
Barst maar los Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:26

@Marijkeee:
Bedankt voor je taxatie, netjes gedaan Lachen

Ik denk dat jouw Matterhorn merrie met ongeveer dezelfde kritiek en waarde als onze Peterpan merrie uit de bus komt Lachen
Aansprekend dier, mooie stokmaat: 6000,-

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:40

true- ella: 7000
nashida: 1500
Tinkerbell 6000
warchild 9000
wiseguy 8000
Tamosia Dora 7000

Als iemand uitleg wil, vraag maar raak. Ik had bij iedereen een verhaaltje gemaakt, maar toen flipte mijn pc Boos! ...vandaar

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:26

stomme pc ook altijd Tong uitsteken

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:59

echt wel. Wat verschikkelijk van dat veulen zeg! Is je paard daar nog van onderste boven geweest? Was je erbij?