Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner etc)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

austen

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:57

Ik zal mijn paard er ook maar op zetten. Heb er helaas geen foto's van, maar zet wel gewoon de info neer.

Oldenburg
Levantos I x Corradino
5 jaar oud
Donkerbruin
1,73m
Zijn moeder is een internationaal springpaard in Amerika die al enkele grote prijzen heeft gewonnen.
Hij heeft enkele oefenparcoursen gelopen met veel gemak. Lijkt veel vermogen te hebben en heeft een zeer goede techniek. Beweegt met veel souplesse en afdruk, heel los door zn lijf. Dressuurmatig nu M niveau.
Losspringen ziet er zeer goed uit.
Hij had in Duitsland op de veulenkeuring een eerste premie.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:02

Nouw heb net ! Een merrie:

Solitaire 36
Hanoveraan
vader: Saint-Cloud (v. Neuquen)

vader van de moeder: Warkant (v. World Cup I)

Er zit ook nog wat springbloed in zoals Freiherr ...

9 jaar, lang stilgestaan, nog wel super gangen en springt goed (niet speciaal gwn goed) & braaf !

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:07

Ik heb er ook eentje.. Komt ie!

Ras: Hannoveraan.
Afstamming: vader: Castus
moeder's vader: Lincolm L.
Leeftijd: 3 jaar.
Nog niet ingereden.
In zijn stamboom zitten onder andere Ladykiller en Cor de la Bryere. Ik heb begrepen dat de vader en moeder's vader goede springpaarden zijn, maar ik ken de beide hengsten zelf niet zo goed, dus dat weet ik niet 100% zeker. (Dat moet ik nog een keertje googlen.)

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:44

trisca: Super mooi paard! mooie hoogte, goed niveau en veel potentie. minimaal 10 000

Felicia: als dit paard makkelijk te rijden is en veel oefeningen nog kent, kan je er nog best wat voor vangen, Er is nl veel vraag naar oudere makkelijk te rijden leerpaarden.

en nu shnappi !

9 jaar
holsteiner
1.64
heeft 2 span marathon gelopen
sinds 3 maanden dresuur en springen, blijkt in dressuur maar vooral in het springen heel veel potentie te hebben. Springt na een paar keer oefenen met gemak 1.20.
kan goed bewegen, met veel swung.
acord2 * Nurzeus * winnetou
gran prix springen * Gran prix springen * gran prix dressuur

foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:34

Ras: Hannoveraan
Geslacht: Merrie
Kleur: vos, witte bles en 3 witte voeten
Afstamming: Wolkenstein II X Don Carlos
Sportprestaties: M Springen
schofthoogte: 1m 68

Momenteel drachtig van Houston.

Afbeelding

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:22

Hé wat leuk allemaal Duitse rijpaarden, ik zal mijn merrie ook eens omschrijven!

Ras: Holsteiner
Afstamming: Caretino x Furstengold
Kleur: Bruin, zwarte benen - manen en staart
Sportprestaties: M2 dressuur met winst (in training Z klaar)
Schofthoogte: 1m 76
Karakter: Onwijs lief, braaf en eerlijk paard, bom proef, bos- duin en verkeersmak, tijdens stevige training wel opperst geconcentreerd en op een fijne manier heet.

Onderstaand een fotootje (in mijn profiel staan er overigens meer, helaas nog geen recente rijfoto's).

Afbeelding

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:23

O, en ze heeft ook veulens gehad!

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:33

Oeps ik moet er eerst 3 taxeren voordat ik mijn merrie kan laten taxeren, nou hier komen ze dan (ben er eerlijk gezegd niet zo goed in):

Levantos I x Corradino - 7.500,= euro
Afstamming: vader: Castus - 3.500,= euro
shnappi - 4.000,= euro
Afstamming: Wolkenstein II X Don Carlos - 6.000,= euro

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:53

Oh is dat de regel? Dan ben ik ook stout geweest! Komt ie... Solitaire 36: Ik gok em op 3000 euro.
Levantos I x Corradino: 8000 euro.
Caretino: Ook zo'n 800 euro?
Ik geloof niet dat ik hier talent voor heb... Haha!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:23

Ow oké dan Lachen

Austen: 5500 euro
Corona 86: 2500 euro
Nesy D: 5000 euro
(omschrijving doet me heel hard aan men eigen merrie denken trouwens, karakter zowat he Lachen !)

oké ik ben hier echt niet goed in, en je moet mss ook rekening houden met dat de prijzen in belgie meestal wel duurder zijn ofzo Knipoog

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:27

NesyD schreef:
Hé wat leuk allemaal Duitse rijpaarden, ik zal mijn merrie ook eens omschrijven!

Ras: Holsteiner
Afstamming: Caretino x Furstengold
Kleur: Bruin, zwarte benen - manen en staart
Sportprestaties: M2 dressuur met winst (in training Z klaar)
Schofthoogte: 1m 76
Karakter: Onwijs lief, braaf en eerlijk paard, bom proef, bos- duin en verkeersmak, tijdens stevige training wel opperst geconcentreerd en op een fijne manier heet.

Onderstaand een fotootje (in mijn profiel staan er overigens meer, helaas nog geen recente rijfoto's).

Afbeelding

Hoe oud is jou paard?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:57

Austen: 5000 euro
Corona 86: 2700 euro
Nesy D: 5200 euro

En nu mijn paard:

Ras: Meckelenburger Clown
Naam: Nandoo
Hoogte: 1.72
Leeftijd: 10
Nivo: L in training, B op wedstrijden (ga pas in Sept beginnen)
Karakter: Heel erg lief, af en toe kan hij wel heet worden. Hij heeft een heel goed achterbeen gebruik. Voorbeen gebruik is ook niet slecht. Tjdens het rijden, luisterd hij heel erg goed, actief, lekker op je been. Buiten is het ook een schat, hij kan knoerdhard, maar zolang je dat niet wilt, kan je hem bij je houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

antjendjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:21

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:49

Aangezien ik een ik een illegaal topic had geopend in de verkeerde index en ik daarna doorverwezen werd naar hier,
zet ik hem graag nog een keer hier. Ik heb al veel reacties gekregen in het vorige topic, maar aangezien jullie thuis zijn in het Duitse bloed, ik ben benieuwd wat jullie ervoor zouden geven toen ik hem kocht.

Leeftijd 3 jaar
2 maanden onder het zadel
1.53 groot
Diamond Hit x Funke ( van Feuerfunke )

Afbeelding
Meer stand en rijfoto's staan in mijn profiel onder Whoopy.

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:23

Eerst en vooral, ik ben niet volledig op de hoogte van de circulerende prijzen, dus bij deze, mijn excuses mocht ik er wat naast zitten...

Whoopy: Ik vind jouw paard heel mooi gebouwd, zeer compact en springericht lijkt mij. Hij is wel een beetje klein (zal wel nog mss 5cm groeien, maar dan nog aan de kleine kant) wat hem dus een nadeel geeft als hij tussen de grote paarden moet lopen. Ik zou zeggen; 4 à 5000€ (als je ziet wat ze tegenwoordig al voor echt goede pony's vragen lijkt me dit niet overschat *LOL*

Zouden jullie dan ook eens naar mijn paardje (lease-paard, ik ben geenszins van plan hem te verkopen, tis gewoon uit pure nieuwsgierigheid) willen kijken, het is dan geen 100 percent duits gefokte, maar wel half hannoveraan; het kruisingen topic is al eeuwen afgesloten en het lijkt me niet alsof ze daar heel warmbloed/sportpaard gericht zijn... (correct me if i'm wrong)

Bij deze:

King Aladin Z
SBS Ruin van het jaar '94 (13jaar), bruin, schofthoogte 1m73 (ongeveer).
Heeft parcours gesprongen van 1m met vorige eigenaar, alsook gebruikt voor jachtritten met crosshindernissen. Ik rijd geen wedstrijden, maar dressuur kan hij toch wel mee op een L2 niveau (naar Ndlse normen).

Zijn afstamming:
vader: Aladin Z (hannoveraan) vvader: Almé Z (sf)
moeder: First Dream (volbloed) vmoeder: Waliver Dream (volbloed)

Standfoto:
Afbeelding
(ik heb er geen waarbij hij zijn hoofd niet draait, wat wel vervelend is, excuses daravoor)

Rijfoto (2e paard):
Afbeelding

So, what do joe tienk? Lachen Zowel qua exterieur als qua taxatie ben ik heel nieuwsgierig, en wil vooral dan wat betreft exterieur bijleren over + en minpuntjes in de bouw van een paard

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:45

LCharlotte: aansprekend paard om te zien. Compact, maar wel een beetje klein. Zit er waarschijnlijk wel in dat hij pony zal blijven of maar net de paardenmaat gaat halen. Mooie afstamming. Wel nog erg groen, dus ik zou zeggen rond de 4250 euro.

Line King: Leuk paard, lief hoofd. Al wat ouder en niet veel mee gedaan in de sportwereld. Daarnaast vind ik hem wat lang / week in de rug lijken. Rond de 2750 a 3000 euro.

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:35

Sansje: dat lang en week kan ik wel beamen; ik noem hem altijd mijn 'veulen van een meter zeventig' Lachen
vraagje; vanaf welke leeftijd begint de waarde van een paard terug te dalen?
als ik een paard zou kopen, zou ik immers liefst een 7 tot 10 jarige hebben, en lijkt het mij dat die leeftijden het duurst zijn, of is dit uberfout?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:24

IMO begint de waarde idd te dalen vanaf het 10e levensjaar. De leeftijden 6 tot en met 9 a 10 jaar zijn duurdere leeftijden mits een paard op die leeftijd al een beetje wat heeft gepresteerd. Anders is een 6 tot 9 jarige net zo duur of goedkoper zelfs dan een 3,4,5-jarige. Het is maar net een beetje het idee waarmee je een paard koopt en daarnaast is het natuurlijk ook altijd maar wat een gek ervoor geeft Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:27

CORRECTIE:

Whoopy is 1.555 groot Lachen
Inmiddels ruim 4 maanden onder het zadel en pakt alles super op.
Rijfoto's in profiel.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:40

Ik zal mijn paard er ook weer eens op zetten.

Stamboek: Westfalen
Vader: Rover (v. Rubinstein I)
Moedersvader: Dramaturg
Geboortejaar: 1999 (8 jaar)
Geslacht: Ruin
Hoogte: 1.76
L1 dressuur (nog niet gestart) 17 winstpunten in de B na 6 wedstrijden (12 proeven) Haha!

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RWZ36R8U

Meer foto's in profiel en in mijn topic van mijn wedstrijd van afgelopen zondag: viewtopic.php?f=10&t=768078
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 12-05-07 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd, max. 2 foto's toegestaan

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:47

Sansje: ik vind dit een heel mooi paard, donkere kleur, ideale stokmaat (voor mij toch *LOL*
Zo goed als geen wit aan de benen is positief wat betreft hoefsterkte.
Heeft het vermogen om verder te geraken in de sport.

Ik zou zeggen: 6500€ (als je hem hoger begint te starten wss zelfs nog meer!)

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:51

Leuk, dit topic leeft weer. Ik doe ook maar eens mee.

Whoopy: mooi paardje, wel wat aan de kleine kant, gewilde afstamming maar nog groen dus ik schat ongeveer 4000 euro.

King Aladin Z: vind ik persoonlijk een mooi paard, maar dat is mijn smaak, hoeft niet zo bij anderen te zijn. Nog geen aansprekende sportprestaties dus ik schat ongeveer 3000 euro.

Sansje: Mooi paard, de perfecte dressuurkleur en mooie stokmaat. L1 is voor 8 jaar misschien wat weinig, maar waarschijnlijk wel veel meer potentie. Ik schat ongeveer 6000 euro.

Nou de mijne Haha! .
Let's Dance, Hannoveraanse merrie, net 4 jaar oud, stokmaat nu 1.70. Afstamming: Lordanos x Graf Fedrl X Gotthard.
Als veulen 1e premie en veulenkampioen op de Hannoveraanse keuring, uit de moederlijn komen meerdere goedgekeurde dekhengsten. Beweegt erg makkelijk en met veel afdruk. We hebben haar ook laten vrijspringen en ze heeft veel vermogen en een hele goede techniek. We gaan haar over 3 weken zadelmak maken dus weet nog niet hoe ze het doet onder het zadel. (ze was met 3 jaar er echt nog niet aan toe om bereden te worden, nog veel te slungelig en onvolgroeid). Wel heel lief en braaf in de omgang.

Afbeelding

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:26

JollyJumper: ten eerste: chapeau voor het geduld: veel mensen kijken helemaal niet naar de rijpheid van hun paard en gaan standaard beleren op 3 jaar. ik vind het van veel paardenliefde getuigen dat je haar nog een jaartje hebt laten staan (beetje zoals de kleuterklas overdoen omdat je nog niet schoolrijp bent *LOL*

Ik vind haar verder mooi van bouw (ja, duuuh, ze wint veulenkeringen enzo *LOL*, stokmaat gaat de goede kant op, dus het wordt zeker een groot genoeg paard.
Omdat ze nog niet beleerd is zal de prijs wel wat lager liggen, maar ik geloof dat het een mooie investering is voor de toekomst!
Zo'n 5000€?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:49

Vind ik ook echt goed! Whoopy is nu 4 mnd onder het zadel en hij is in gber 4 geworden, hij is dus ook later ingereden. Sommige paarden moet je gewoon wat extra tijd gunnen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:51

JollyJumper: mooi paard, mooie bouw en chapeau voor je geduld met inrijden. Merrie maakt paard weer wat kostbaarder dan een ruin en ook een mooie veel mensen aansprekende kleur. Ik denk 5000 euro.

Mijn paard loopt met zijn 8 jaren idd nog niet ver in de dressuur, maar is pas met 6,5 aangereden en word pas sinds januari gestart... Hoop dat er iig nog meer in zit Haha!