minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:07

Mijn minst favoriete paarden:

1. arabieren, Ik vindt dat deze paarden oerlelijk zijn, ze zijn concaaf gebouwd, wat ze ontzettend moeilijk maakt om ze echt goed te rijden, ze zijn vaak overbouwd, wat ze ook nie mooier maakt, en zijn ze veelste smal in borst, waardoor ze vaak verkeerde been positie hebben, Ook vindt ik hun hoofden echt lelijk, veel waterhoofden en veel te smalle snoetjes. Dan vindt ik ook nog hun karakter verschrikkelijk, ze zijn meestal ontzettend aanstellerig.
2. Fjorden. Worsten op pootjes:P al zijn ze meestal wel erg lief, ik vindt ze er niet uitzien.

En als mensen hier niet mee eens zijn, wordt niet boos, dit is mijn mening, en die kan best veranderen, als iemand mij kan overtuigen Tong uitsteken

Nou vragen sommige misschien af waar ik dan wel van hou: lusitanos en andalusiers, prachtig gebouwd, super karakter, quaters, prachtig bespierd, en die paarden kunnen hun achterhand echt gebruiken, prachtig! en connemara ponys.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:26

1. Fjord : eigenzinnige pony's , kheb het ook nie zo voor pony's en ik vind , als ze aan de teugel rijden , dat ze niet echt mooi lopen :S
2. Arabieren : zelfde reden als dan van Toydoll
3. Volbloeden : gaan veeel te snel , kben niet zo voor snelle paarden , en kvind ze ook lelijk

Greetzz

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:28

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:36

Toydoll schreef:

1. arabieren, Ik vindt dat deze paarden oerlelijk zijn, ze zijn concaaf gebouwd, wat ze ontzettend moeilijk maakt om ze echt goed te rijden, ze zijn vaak overbouwd, wat ze ook nie mooier maakt, en zijn ze veelste smal in borst, waardoor ze vaak verkeerde been positie hebben, Ook vindt ik hun hoofden echt lelijk, veel waterhoofden en veel te smalle snoetjes. Dan vindt ik ook nog hun karakter verschrikkelijk, ze zijn meestal ontzettend aanstellerig.

En als mensen hier niet mee eens zijn, wordt niet boos, dit is mijn mening, en die kan best veranderen, als iemand mij kan overtuigen Tong uitsteken

Ieder zijn mening.
Sommige mensen valt gewoon niet mee te praten.
Wrs kennen ze ook geen arabieren IRL. Kom eens bij ons op stal, dán weet ik zeker dat je van mening zult veranderen.
Alhoewel Verward al onze arabieren hebben van die prachtige koppies met smalle snoetjes. Waterhoofden moet je toch echt bij een ander ras zien te vinden, maar niet onder de arabieren Verward - dan moet je meer richting KWPN Cool of een ander 'kasteelachtig' ras.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:11

Citaat:

2. Fjorden. Worsten op pootjes:P al zijn ze meestal wel erg lief, ik vindt ze er niet uitzien.

Nu even goede argumenten graag.dat van de fjord ligt echt aan de eigenaar.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:18

inderdaad! je kan de meeste fjorden krijgen hoe je ze wilt!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:57

Ja tuurlijk ligt het als ze echt dik zijn aan de eigenaar maar dat bedoelde ik niet echt:P De meeste zijn toch wel stevig gebouwd, dat moet ook van waar ze vandaan komen, maar ik doelde mee op de kleur, al heb je natuurlijk ook wel mooiere, (zoals mijn ex verzorg fjord, die was grijs), en dan vindt ik hoe ze die manen knippen niet mooi, maar daz mening, ik hou gewoon van lange manen. Maar jullie hadden wel gelijk ik heb er ook geen argumenten voor, ik houw gewoon niet zo van fjorden.

En met waterhoofd bedoelde ik dat ze3 vaak een in verhouding breed uhm voorhoofd hebben ,en hun snoetjes zijn dan net alsof iemand in de groei periode er een touwtje heel strak om heen heeft gedaan, dat vindt ik niet mooi, maar dat is ook een mening. Nou heb je ook wel arabieren (de poolse geloof ik) die dat niet heeft. En bij arabieren geld ook, ze zijn wel ontzettend goed in dat waar ze eigenlijk voor gefokt zijn, uithoudings vermogen.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:05

Ik heb eigenlijk geen minst favoriet ras, maar ik vind fjorden zo eentonig.
Qua kleur enz. Bij haflingers bijv. zit er nog wat variate in, die vind ik bij fjorden altijd ver te zoeken, behalve de stokmaat en de lengte van de manen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:08

Toydoll schreef:

Nou vragen sommige misschien af waar ik dan wel van hou: lusitanos en andalusiers, prachtig gebouwd, super karakter, quaters, prachtig bespierd, en die paarden kunnen hun achterhand echt gebruiken, prachtig! en connemara ponys.

Rara welke ras!
En wat voor type ervan

Wil dat van jullie weleens weten!!!!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:53

Toydoll schreef:
Nou heb je ook wel arabieren (de poolse geloof ik) die dat niet heeft.

Toydolletje, je moet nog echt veel leren Nagelbijten / Gniffelen want wat jij hier verkondigt klopt geen hout van Join the pennyforum OK dan! Clown

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:47

horseranch schreef:
Toydolletje, je moet nog echt veel leren Nagelbijten / Gniffelen want wat jij hier verkondigt klopt geen hout van Join the pennyforum OK dan! Clown

OK dan! OK dan! Hier ga ik in mee *LOL* Haha!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:52

ik vind de meeste paarden wel mooi maar er zijn natuurlijk uitspatters

ik vijnd paarden met een te groot hoofd niet mooi of als ze een lange rug hebben

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:00

Mwah..ik heb niets met friezen...Ik weet niet echt een argument, maar ik kan ze gewoon niet uitstaan Tong uitsteken
Mm..arabieren vind ik ook niet zo geweldig..
Dat hoofd!!!:S Maar er zitten natuurlijk ook uitzonderingen bij Lachen
En verder...tjah...Tinkers..ik vind ze een ronduit lelijk hoofd hebben, voor de tinkers die ik heb gezien dan Knipoog

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:16

Barcelano schreef:
:+ Ik denk dat ik maar wijs ga spelen en me mond hou Cool

De meesten mensen die maar iets van het Arabisch Volbloed afweten,weten wel hoe het zit Schijnheilig
AMEN

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:30

horseranch schreef:
hahahah klein en iel Verward
[image]

Deze dame meet zeker 1.57m en is een 'charmante tank' eerste klas OK dan! met een lekker bekkie
Nee, jouw stelling gaat niet op. Bloos

Ik vind je voorbeeld toch echt een klein iel paardje hoor Bloos

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:03

snowdon schreef:
Ik vind je voorbeeld toch echt een klein iel paardje hoor Bloos

Dan heb jij hele kleine iele oogjes. Cool
Kom eens bij ons op het erf. Zal ik d'r eens van stal halen, dan wil ik je NOG WEL EEN KEER horen Tong uitsteken
Hoezo kortzichtig, bah

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:19

horseranch schreef:

Dat beweerde iemand die zown arabier had, weet ik veel wat ze nou precies zij, maar hij had iig niet zown hoofd. Maar je hebt gelijk ik weet opzich niets van arabieren soorten enzo.

Maar ik moet wel zeggen dat je wel erg kinderachtig reageert, jij vindt arabieren mooi, fijn, ik niet. Waarom moet iedereen jou mening volgen?
Ik ga toch ook niet in gevecht al mensen quaters lelijk vinden, blijkbaar hebben ze andere smaak, well dat gebeurt nou eenmaal.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:25

horseranch schreef:
Dan heb jij hele kleine iele oogjes. Cool
Kom eens bij ons op het erf. Zal ik d'r eens van stal halen, dan wil ik je NOG WEL EEN KEER horen Tong uitsteken
Hoezo kortzichtig, bah

Wie is er nu kortzichtig?

Voor een arabier is ze idd niet iel en klein, maar dan kan ze voor velen nog wel als "paard" zijnde een in verhouding met wat diegene mooi vindt "iel en klein" zijn...

Overigens vindt ik het een heel mooi dier en zie ik het kleine en iele niet als een nadelig iets Lachen

Dus nogmaals de vraag... wie is er nu kortzichtig? Op mij kom jij kortzichtiger over, je leest wat je wilt lezen...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:27

horseranch schreef:
Ieder zijn mening.
Sommige mensen valt gewoon niet mee te praten.
Wrs kennen ze ook geen arabieren IRL. Kom eens bij ons op stal, dán weet ik zeker dat je van mening zult veranderen.
Alhoewel Verward al onze arabieren hebben van die prachtige koppies met smalle snoetjes. Waterhoofden moet je toch echt bij een ander ras zien te vinden, maar niet onder de arabieren Verward - dan moet je meer richting KWPN Cool of een ander 'kasteelachtig' ras.

Ik sluit me bij Horseranch aan Knipoog

Ik heb trouwens nog nooit arabieren met waterhoofden gezien *LOL*

Ik heb trouwens sowieso geen paardenrassen die ik oerlelijk vind. Ik hou zelf van temperamentvolle paarden en ben een groot arabierenfan. Ik ben niet echt een koudbloedenfan maar om nou te zeggen dat ik bepaalde rassen oerlelijk vind dat vind ik een beetje te ver gaan.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:36

Barcelano schreef:
:+ Ik denk dat ik maar wijs ga spelen en me mond hou Cool

De meesten mensen die maar iets van het Arabisch Volbloed afweten,weten wel hoe het zit Schijnheilig

AMEN

Ik was ook al bezig met een heel verhaal te typen maar hou ook maar wijs mijn mond Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 23-01-05 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:36

AnneOmie schreef:
Ik heb trouwens nog nooit arabieren met waterhoofden gezien *LOL*

Ik denk dat wat ze hier mee bedoelen is dat als een arabier (of welsh or what ever) een snoekneus heeft, daardoor het bovenste deel wat groter oogt nog dan dat het daadwerkelijk is, zeker met een dun voorplukje, zal het voor het oog als een megahersenpan lijken Lachen

Als je er dagelijks/wekelijks mee omgaat, valt je dat niet op, maar voor een leek kan dat erg opvallend zijn. Of diegene dat dan mooi vindt of niet is weer een ander verhaal en over smaak valt nooit te twisten Lachen

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:41

haha sommige mensen vinden arabieren echt niet leuk!! het is mijn favoriete ras dat hoodje en dat figuur ik vind het al jaren prachtig en ben nu nog maar 13 dus ik weet al wat voor ras ik later wil ik denk ook wel dat een arabier wel bij me past want ik wordt misschien maar 160/165 cm en arabieren zijn ook niet zo groot maar mijn minst favoriete rassen zijn: 1 de gelder
2 de tinker
3 het tuigpaard
sorry voor de mensen die deze helemaal geweldig vinden maar ik vind de bouw gewoon niet zo mooi en ze zijn meestal zo verschrikkelijk sterk (sommige dan niet misschien) maar ik ben nogal klein en kan dat dus ook niet houden dus daarom ook!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:45

snowdon schreef:
Ik denk dat wat ze hier mee bedoelen is dat als een arabier (of welsh or what ever) een snoekneus heeft, daardoor het bovenste deel wat groter oogt nog dan dat het daadwerkelijk is, zeker met een dun voorplukje, zal het voor het oog als een megahersenpan lijken Lachen

Als je er dagelijks/wekelijks mee omgaat, valt je dat niet op, maar voor een leek kan dat erg opvallend zijn. Of diegene dat dan mooi vindt of niet is weer een ander verhaal en over smaak valt nooit te twisten Lachen

Ja okay maar dat is weer lekker generaliseren Knipoog Mijn arab heeft niet zo'n hoofd en ook niet zo'n dun voorplukje en iel is hij ook niet

Je hebt gelijk over smaak valt niet te twisten maar ik vind het gewoon te ver gaan om te zeggen dat je een bepaald ras oerlelijk vindt!

Ik ben bijvoorbeeld geen koudbloedenfan (val nou eenmaal op heethoofden Tong uitsteken ) maar ga toch ook niet zeggen dat ik bijvoorbeeld een fjord of haf of tinker oerlelijk vind Verward Ik hou van paarden en vind geen enkel ras oerlelijk.. Je hebt je favoriete rassen en je minder favoriete rassen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:49

ja okay dat oerlelijk zal ik terug nemen je hebt gelijk

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:51

Toydoll schreef:
ja okay dat oerlelijk zal ik terug nemen je hebt gelijk

Thanx Knipoog