Gelders Paard en Tuiger

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26560
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:46

Dank jullie wel, ik ben ook echt heel happy met dit paard. Ik heb er zoveel lol van

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:13

AlwaysH schreef:
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik het juist zo jammer vind dat het meerendeel van de tuigers zo klein is. Sowieso met veel hackney bloed heb je al gauw rankere en kleinere paardjes, en de echte robuuste tuigers lijken minder te worden gefokt?
Ik heb aan 1.62 gewoon een te klein paard, maar vind ze juist zo onwijs gaaf. :P

Kasandra is ongeveer 1.70 (misschien zelfs iets hoger) en wordt zo langzamerhand steeds meer tank := Ze was altijd heel rank.
Ze is een volle zus van Danser. Gelders geregistreerd (en toont ook meer Gelders), maar wel veel tuigbloed.

Bovenste foto 11 april, onderste foto vandaag (14 juni). 2 maanden verschil dus. Weer lekker aan het trainen na een blessure :D

Afbeelding

Afbeelding

Komen heel veel toffe paarden voorbij!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:35

Die is inderdaad flink in de groei!
Zo vind ik ze het leukst. :j

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:25

Zoals ik al zei, hopelijk ben ik binnenkort ook trotse eigenaar van een Gelderse.

Ben gisteravond wezen kijken bij dit mooie veulen van nog geen 2.5 maand oud, zijn gangen waren werkelijk betoverend, nu al…..

Hij is ook al heel flink, moeder is 1.69m zijn vader 1.73 en alles daarvoor ook of groter.

Zijn vader is Spielberg.

Zijn moeder is Fahla van de Keizershove en heeft van vaders kant Rubens B en Ahoy erin zitten, van moeders kant Elegant en Theoloog.

Afbeelding


Afbeelding

Ben echt een beetje verkocht al.. Zo’n knap ding!

Nimber

Berichten: 26560
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:22

Stoertje hoor!

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:02

Ik vind het zo leuk om al die verschillende paarden samen te zien. Stuk voor stuk prachtige beesten en kan me helemaal indenken waarom je verliefd geworden bent op je paard.

Grappig om te zien dat er veel kleintjes en heel veel extreem grote paarden zijn. Een beest van 1.88, hoeveel mest komt daar wel niet van af :wow:

Mijn tuigpaardje begint echt langzaam een dressuurpaardje te worden. Ik heb heel lang moeite gehad met haar rilheid, energie, spanning, onzekerheid, snelheid en dat ze heel smal is waardoor het voelt alsof je niets tussen de benen hebt. Die angst begin ik langzaam te overwinnen en we hebben zelfs van de week kunnen galopperen onder het zadel zonder gekke sprongen.

Nu nog het bit leren te vertrouwen, lengte rijden en zekerder zitten. :+

Met wat rijden jullie voor bit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:11

Wat een knapperd en ook herkenbare issues. :+

Ik rijd hem momenteel op een trust inno sense. Zonder tongboog.

Ik ben vooral zo onder de indruk van dat werkwillige karakter. Ze zijn echt zo ijverig om het goede antwoord te willen geven tijdens het rijden (/mennen).


Ik heb dit topic overigens aangewakkerd voor tips rondom springzadels. Inmiddels hebben we die gevonden.
Een JC springzadel. *\o/*

Hootje

Berichten: 276
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:15

Mijn tuigpaardmerrie ga ik op een sprenger duo rijden, daar loopt ze tot nu fijner op dan op de trust. Ik reed van de week voor het proberen weer even op mijn dubbel gebroken bustrens en ze vind het echt helemaal niets meer, eerst ging dat wel hoor maar nu is ze er zo onrustig mee..

Nimber

Berichten: 26560
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:20

Er komt vast meer mest vanaf omdat er meer voer in gaat maar gelukkig is hij super schoon en mest hij altijd in een hoekje van z’n box of paddock en niet onder t zadel in de bak.

Ik heb een anatomisch gevormd watertrensje na een sessie met een bitfitter waar hij heel fijn op loopt, datzelfde bitje hangt in m’n stang en trens hoofdstel en daar hangt een vrij dunne stang bij met een kleine tongboog. Ook na een sessie met een bitfitter daar ging hij t fijnste op.
Afbeelding

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:37

Leerzaam en allemaal herkenbaar!

Ikzelf ben nog zoekende naar wat fijn werkt. Dubbelgebroken geprobeerd, maar daar werd de onrust alleen maar groter door.

Ik heb nu een Trust bustrens stang low port maar ik vind haar er erg heftig op reageren. Daarnaast heb ik een Sprenger duo watertrens en daar reageert ze beter op maar die is te groot (12,5) en met bitringen krijgt ze zelfs velletjes. Dus ik ben heel erg zoekende naar een alternatief voor beiden. Maat 11,5, smal, niet te druk, stangetje in het liefst de bustrens of d-trens. De Sprenger duo in bustrens zou perfect zijn maar die is er alleen maar in maat 12,5.

Samantha89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:27

Ik had een vraag gesteld over een veulen, maar ik kan mij dus ook melden met mijn ruin! Ik dacht ik ga is kijken in zijn paspoort, en toen ben ik gaan zoeken in het kwpn database. Zijn moeder is een kwpn rijpaard, maar zijn oma is dus een tuigpaard en haar vaders is Cambridge cole, ook een tuigpaard. Ik had me er nooit zo in verdiept :')
Zijn naam is wel toepasselijk: Troy :=

Afbeelding

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:03

Woahh we gaan hard, haha. Mooie paardjes zie ik voorbij komen!
@ eenitraM; knapperd zeg, jullie komen er wel!!

Wat betreft bitten moet ik heel eerlijk zeggen dat die van mij eigenlijk heel goed bitloos op een sidepull loopt. Ik heb het idee dat hij daar het minste ruis van ervaart en hij is er minder ril op dan wanneer er iets in zijn mond gebeurt.
Ik rijd hem ook met bit. Eerst een simpel dubbelgebroken bustrensje en nu een Sprenger NovoContact enkelgebroken (voor paarden die wat op willen krullen). Dat is de beste optie qua bitten tot nu toe. De trust InnoSense was het voor ons niet. Als de NovoContact niet fijn had gewerkt, was ik naar een ongebroken bit gaan kijken.

SophievdV
Berichten: 14763
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:45

Ik rij de paarden niet ohz, met longeren gebruik ik een dubbelgebroken watertrens.

Gisteren de driejarige mee gehad naar les en oh my wat een heerlijk paard. Zo nuchter en braaf joh! Niet kijkerig, liep gewoon alsof ze er vaker kwam maar dit was echt vreemd terrein voor haar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26560
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:54

Fijn beeld! Die zou ook erg knap onder t zadel staan

SophievdV
Berichten: 14763
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:58

Ze wordt aan het einde vd zomer beleerd ohz :)

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:07

Oh super leuk! Wel foto's delen dan hè? :D
Valt me op dat we in ieder geval in dit topic ons tuig/Gelders geweld vooral ohz hebben ipv mennen.


Ik deel nog ff wat plaatjes van ons rondje in Ede afgelopen weekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14763
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:10

DG wauw! Wat een paard!!

Mennen is super leuk trouwens :D Ieder die eens mee wil op de wagen is van harte welkom hier in het mooie Friesland!

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:02

Wat een gave paarden komen er toch allemaal voorbij!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:17

Horonae <3 <3 <3

Bullebeest
Berichten: 3251
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:57

SophievdV schreef:
DG wauw! Wat een paard!!

Mennen is super leuk trouwens :D Ieder die eens mee wil op de wagen is van harte welkom hier in het mooie Friesland!

Met die knappe paarden waar je mee rijdt, wil iedereen wel mee op de wagen <3

Nimber

Berichten: 26560
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:55

Ben je in mijn achtertuin en dan zeg je dat geen eens!

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:24

Vanavond mijn Tuiger x Gelderse weer ophalen. Hij is betuigd en kreeg gister het bericht dat hij er klaar voor is weer naar huis te gaan! *\o/*

Afbeelding

Nimber

Berichten: 26560
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:26

Oh ookal zo veel wit! Knap!

_Lorette_

Berichten: 12138
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:56

Ik wil ook een paard met zoveel wit. ^)

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:56

Nimber schreef:
Ben je in mijn achtertuin en dan zeg je dat geen eens!


Nee, gauw doorrijden toch :Y)


Hij is prachtig Lisewiesje! Heel stoer idd met zoveel wit.

Stiekem droom ik wel een beetje van een zwarte tuiger met een dikke bles en vier hoge witte benen. :o