Donna89 schreef:Hmm. ja ik heb 1 x op een boomloos zadel gezeten. Zal misschien wennen zijn maar mijn hemel, was mijn hele balans kwijt. Dat is dan niet zo handig met zadelmak maken
we hebben nu een wintec (welke weet ik niet) deze zou wel op de smalle jonkies passen en een hulsebos extra wijd. Ligt op de meeste wel goed alleen weer te breed voor die hele jonkies natuurlijk.
De hulsebos heeft ook een te hoge lepel waardoor ik mijn bodyprotector niet aan kan, deze word dan omhoog gedrukt.
Ik zag al op de markt en MP een trekpaard zadel voorbij komen. Lijkt me erg lekker zitten maar geen idee wat de pasvorm is.
Dat hoor ik wel vaker ja. Ik moe zeggen dat ik eerst ook mijn twijfels had bij boomloos, maar het leuke aan boomloos is dat er, net als met boomzadels, een grote verscheidenheid aan zadels op de markt is. Er zijn dus ook zadels waarbij je net zoveel steun hebt als een boomzadel. neem de Hidalgo's bijvoorbeeld, ik kan het verschil niet zien en toch is het geen boomzadel en voelt ook net zo met rijden 
Het is daarom misschien toch leuk daar eens naar te kijken.