het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:55

En hoe is het bevallen bij de veulens hun nieuwe plek?

Ik heb gister met mijn dame de eerste en voorlopig laatste springles gehad ;) ze deed het hartstikke goed, gaan nu de winter zelf af en toe eens balkjes draven en oefeningen doen met balkjes maar niet meer springen, dat komt wel weer als het veulen eruit is ;)

Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:00

Leuke foto die springfoto.

Ik heb vandaag weer een topdag gehad. Ella voor het eerst van haar leven mee naar het strand, als handpaard. En ze vond het super! Ze was zo braaf en het was heel rustig op het strand, dat ik haar zelfs af en toe even los durfde te laten (net als ik voorheen altijd met mijn shetje Trix deed).
Afbeelding

Afbeelding

En ja Ella komt ook bij Marja de Bruin vandaan :D

Jill93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:50

Ons veulen hebben we gisteren bij marja opgehaald, macho vond de trailer wel erg spannend en raakte een beetje in paniek waardoor hij agterover is gevallen.
Marja heeft haar veearts gebelt en hebben we hem een spuitje gegeven zodat hij rustig de rit naar huis kon doorbrengen waar wij erg blij mee waren weer top geregeld van marja.
alles gaat gelukkig goed met hem en heeft al lekker in zijn nieuwe stalletje geslapen.
Afbeelding

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:09

Bianca, wat leuk dat ie van jou zo kan springen. Die van mij vindt het ook geweldig maar is nogal lomp met een sprongetje haha. Balkjes gaan wel goed.

Leuke veulens komen er voorbij :)
Ik heb net een topic gemaakt over het eerste jaar van Daan en ik

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:25

Berith ik zag de foto's op Facebook voorbij komen, echt gaaf!!

Jill93 fijn dat hij nu lekker op zijn nieuwe stalletje staat :)

Roosje_ ja vind springen zelf erg leuk. We hebben deze zomer hoger gesprongen. Onze hoogte samen staat nu op 65 cm ;)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 16:56

Vandaag samen met mijn vriend naar de paardjes geweest.

Afbeelding

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:02

Vorige week heb ik in de les balkjes gelopen. Gold tilde keurig haar voetjes op! Viel mij echt mee.. Op een gegeven moment ook een balkje op de rand van de bak gelegd, zeg dat het nu 25cm hoog lag op de hoefslag. Ieder paard eroverheen springen, maar Gold peinst er niet over. Gewoon in draf/galop keurig eroverheen. Ben benieuwd hoe ze het doet als we binnenkort is een hindernis neerzetten. Afgelopen keer dat ik een hindernis probeerde snapte ze het principe springen niet zo goed... :+ Wel erg gelachen.. :D

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:02

spotterick schreef:
Vandaag samen met mijn vriend naar de paardjes geweest.

[ [url=m/aMqNov.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schattige foto zeg!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:03

Berith schreef:
Leuke foto die springfoto.

Ik heb vandaag weer een topdag gehad. Ella voor het eerst van haar leven mee naar het strand, als handpaard. En ze vond het super! Ze was zo braaf en het was heel rustig op het strand, dat ik haar zelfs af en toe even los durfde te laten (net als ik voorheen altijd met mijn shetje Trix deed).
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En ja Ella komt ook bij Marja de Bruin vandaan :D

Super braaf ook weer he! Heerlijk hoor!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:35

LvA1993 schreef:
Vorige week heb ik in de les balkjes gelopen. Gold tilde keurig haar voetjes op! Viel mij echt mee.. Op een gegeven moment ook een balkje op de rand van de bak gelegd, zeg dat het nu 25cm hoog lag op de hoefslag. Ieder paard eroverheen springen, maar Gold peinst er niet over. Gewoon in draf/galop keurig eroverheen. Ben benieuwd hoe ze het doet als we binnenkort is een hindernis neerzetten. Afgelopen keer dat ik een hindernis probeerde snapte ze het principe springen niet zo goed... :+ Wel erg gelachen.. :D

Wat fijn dat het goed ging :D Ben benieuwt hoe het straks gaat als er een hindernis opstaat!

Hier heerlijk van Mephisto genieten, wat een ongelofelijke kroelkont dat het is!
Zo nieuwsgierig en eigenwijs kunnen er echt goed mee lachen :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:23

Ik was oude foto's aan het terugzoeken en kwam er twee van een van de veulens tegen ;) zal ze even plaatsen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:27

Afbeelding

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 01:01

Dat is het merrie veulen :)

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:03

BianCatjee schreef:
[ [url=m/zTwUwN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cb1wa6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk, zo'n kleine spruit!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:50

Ik kom hier ook even binnen vallen.
Lees regelmatig mee. Leuk om te zien hoe divers de schwarzwalders worden ingezet.
Ik rij op een klein schalige hobby/handelstal
Hier worden veulens aangekocht in het schwarzwald en door ons grootgebracht en opgeleid zowel onder het zadel als voor de kar.
Momenteel hebben we er 6 staan. een 8 jarige ruin, een 6 jarige merrie. 2 5 jarige merries en 2 3 jarige merries. Helemaal leuk.
Nu hebben we diverse zadels maar geen zadel waar ik lekker op kan zitten. Dus ik ben op zoek naar een eigen zadel waar ik wel wat mee kan die op de meeste zal passen
Dus mijn vraag:
Wat voor zadel gebruiken jullie voor jullie schwarzwalders?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:55

Donna wat leuk! Heb je foto's van de fuchsen?

Voor mijn merrie gebruik ik de wintec 500 cair Veelzeidigheidszadel met verwisselbare boom.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:01

We hebben laatst toevallig nog foto's gemaakt, 3 fuchsen laten komen die we recent verkocht hebben en een groeps foto gemaakt. zal zo eens kijken of ik deze kan vinden en hier kan plaatsen.

Edit. Let niet op de bodywarmers. De stal eigenaar vond dit mooi als eenheid.....

Afbeelding

Afbeelding

Er leuk om zoveel kleur schakeringen op 1 foto te zien

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:35

Ik heb een barefoot Arizona en een barefoot Cheyenne op mijn pony. De Cheyenne ligt het beste en daar loopt ze ook Super onder :) zit alleen misschien wel breed op een grotere fuchs, maar sws kan ik boomloos aanraden, zeker als je het op meerdere paarden wilt leggen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:43

Hmm. ja ik heb 1 x op een boomloos zadel gezeten. Zal misschien wennen zijn maar mijn hemel, was mijn hele balans kwijt. Dat is dan niet zo handig met zadelmak maken
we hebben nu een wintec (welke weet ik niet) deze zou wel op de smalle jonkies passen en een hulsebos extra wijd. Ligt op de meeste wel goed alleen weer te breed voor die hele jonkies natuurlijk.
De hulsebos heeft ook een te hoge lepel waardoor ik mijn bodyprotector niet aan kan, deze word dan omhoog gedrukt.
Ik zag al op de markt en MP een trekpaard zadel voorbij komen. Lijkt me erg lekker zitten maar geen idee wat de pasvorm is.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 15:16

wat een leuke diversiteit zeg op die foto. Hetzelfde ras en dan toch zo anders :D
Hihi ik heb nog geen zadel voor mijn fuchsje, zou wel een beetje heel erg vroeg zijn ;) Maar kijk wel mee voor mogelijkheden

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:35

Donna leuke foto's! En knappe fuchsen ;)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:07

Donna89 schreef:
Hmm. ja ik heb 1 x op een boomloos zadel gezeten. Zal misschien wennen zijn maar mijn hemel, was mijn hele balans kwijt. Dat is dan niet zo handig met zadelmak maken
we hebben nu een wintec (welke weet ik niet) deze zou wel op de smalle jonkies passen en een hulsebos extra wijd. Ligt op de meeste wel goed alleen weer te breed voor die hele jonkies natuurlijk.
De hulsebos heeft ook een te hoge lepel waardoor ik mijn bodyprotector niet aan kan, deze word dan omhoog gedrukt.
Ik zag al op de markt en MP een trekpaard zadel voorbij komen. Lijkt me erg lekker zitten maar geen idee wat de pasvorm is.

Dat hoor ik wel vaker ja. Ik moe zeggen dat ik eerst ook mijn twijfels had bij boomloos, maar het leuke aan boomloos is dat er, net als met boomzadels, een grote verscheidenheid aan zadels op de markt is. Er zijn dus ook zadels waarbij je net zoveel steun hebt als een boomzadel. neem de Hidalgo's bijvoorbeeld, ik kan het verschil niet zien en toch is het geen boomzadel en voelt ook net zo met rijden :)

Het is daarom misschien toch leuk daar eens naar te kijken. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:54

spotterick schreef:
wat een leuke diversiteit zeg op die foto. Hetzelfde ras en dan toch zo anders :D
Hihi ik heb nog geen zadel voor mijn fuchsje, zou wel een beetje heel erg vroeg zijn ;) Maar kijk wel mee voor mogelijkheden

Ja leuk he
Voor de PR dus toch maar even een foto dagje georganiseerd.
We hebben sinds vorige week dus 2 bijna 3 jarige er bij. Ook weer zo'n verschil. In kleur maar ook in bouw. De ene lijkt al bijna klaar (wel nog erg smal natuurlijk) en heeft een prachtige bos krullende manen al. en de andere is echt nog puppy en heeft nog veel meer tijd nodig

Boomloos is wel iets om te onthouden maar vooralsnog gaat mijn voorkeur nog uit naar een boomzadel.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:55

Kunnen die van jullie ook zo heerlijk genieten van een rolsessie? :+

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 00:16

Aaah wat lekker!!
Genot straalt ervan af :)

Hoe gaat het eik met alle fuchsen in dit topic?