Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:10

Ik zat weer naar dekens te kijken. Ik heb nog een Lite variant nodig. Vorig jaar heb ik al een Rhino medium, een Rhino heavy en een Rambo Sweetitch Hoody gekocht voor mijn pony. Ik vond het toen wel even welletjes geweest.... Misschien toch maar voor mijn verjaardag een Rambo Original Lite vragen :+ :+ Ik heb nu al mijn Rambo en Rhino dekens maat paard verkocht.... Ik dacht nu toch wel echt zeker zeker zekerrrr te weten dat ik nooit meer een grote ga kopen. Alleen nu moet ik mijn verzameling nog compleet maken in pony maat en dat is al bijna gelukt :D Zo'n fijne dekens en hun geld dubbel en dwars waard!

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:21

Ik heb de Rambo Duo, met het liner systeem. Zó fijn, wil nooit meer iets anders!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:30

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:40

Ik ben Rambo/Rhino fan, voor mij ook NIKS anders. Ik heb ook nog nooit zo'n deken versleten. Mijn dekens waren in perfecte staat, zelfs die al meer dan 10 jaar oud waren...

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:35

Marrit13 schreef:
kirsten4 schreef:
Voor de liefhebbers, Celtic Dark Meallan is ook te koop! Kan straks even een filmpje van haar uploaden en hier neerzetten :) Erg fijne pony, met super gangen & is ook erg braaf, maar wel veel pit! Met vertrouwen kom je met haar een heel eind! Heb een tijdje met haar gewerkt, leren longeren, singeltje etc etc. Was eerst wat schuw maar dat is nu wel weg :)

Hier de link:

http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... Lp2gkbtTCQ

Plaatje! Maar voor mij denk ik te pittig :P Ik ben niet zo'n held nl. Ben Hur op gegoogeld en nu weet ik waar ik hem van ken: toen ik nog actief (bestuurs)lid was van vereniging Dravers.nl hebben wij naast hem gestaan op Horse Event. Toen al een zwak voor hem, heb nog wel foto's denk ik, met zijn toenmalige amazone.

Ik ben nog steeds zijn toenmalige amazone haha. Hij gaat niet meer weg bij mij en ik start hem nu gewoon tussen de paarden in het Z2, heb je die fotos nog ergens? Ben stiekem wel benieuwd.
:o :o

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:56

Heee EK19! Welkom hier :)

Heb je misschien nog mooie Paard 2015 foto's om hier te plaatsen?
Hoorde dat Ben nogal indruk heeft gemaakt op het publiek! Dus mooie foto's hier is dan ook wel leuke raspromotie!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:27

Ik zal morgen voor je kijken EK19! :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:30

Niks mis met mooie foto's van mooie pony's O:)

Heb me inmiddels aangemeld bij het stamboek. Is nu wachten dat de paspoortconsulent contact opneemt om de pony te controleren. Dan wordt zij officieel op naam gezet. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:31

Oh, dat is mooi Marian!
En dan in het najaar naar de keuring ???

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:33

EK19 schreef:
Ik ben nog steeds zijn toenmalige amazone haha. Hij gaat niet meer weg bij mij en ik start hem nu gewoon tussen de paarden in het Z2, heb je die fotos nog ergens? Ben stiekem wel benieuwd.
:o :o

Hee Eline! Jullie zijn ook gewoon een top combinatie!! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:34

Zit nog een beetje te twijfelen :o
1 achterbeen staat er niet helemaal zuiver recht onder. Weet niet of dat een succes wordt op de keuring. Aan de andere kant is niet geschoten altijd mis. Plus dat mij de rubriek best gaand best leuk lijkt om een keer te ervaren :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:39

SkyMarian schreef:
Zit nog een beetje te twijfelen :o
1 achterbeen staat wat koehakkig. Weet niet of dat een succes wordt op de keuring. Aan de andere kant is niet geschoten altijd mis. Plus dat mij de rubriek best gaand best leuk lijkt om een keer te ervaren :))

Mijn pony kan echt totaal niet stappen en was toch met een 1e premie als dekhengst goedgekeurd, dus daar kijken ze misschien ook wel doorheen!
En de ervaring is ook gewoon leuk :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:44

Mmm.... been standen gaat misschien toch wel een puntje worden, zeker als het echt opvallend is..

Maar inschrijven voor bestgaande gaat toch altijd, als ze opgenomen is in het stamboek? Hoef je toch niet voor mee te doen aan de premiekeuring.

En... oeh..
Niet kunnen stappen en dan toch een eerste premie.... weet ik niet of ik daar dan blij mee ben.. *sorry* :o :o

Maar tja... spríngen en galopperen kan hij dan weer wel :D :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:45

Misschien maak ik het voor mezelf wel erger dan het is hoor :D
Ik vind haar een plaatje, maar ben altijd bang dat het oordeel heul anders is :')

Heb jij jouw pony zelf voorgebracht?
Is er op de site trouwens info te lezen over de keuring en wat er gedaan/ verwacht wordt? Heb altijd alleen maar ruinen gehad :')

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:45

Hoe moet een connemara ongeveer lopen om een premie te krijgen?
Wat wordt er verwacht op zo'n keuring?
Ik heb een merrie en wil haar misschien van de zomer meenemen naar de keuring, maar dan wel in België.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:47

Punz schreef:
Mmm.... been standen gaat misschien toch wel een puntje worden, zeker als het echt opvallend is..

Maar inschrijven voor bestgaande gaat toch altijd, als ze opgenomen is in het stamboek? Hoef je toch niet voor mee te doen aan de premiekeuring.

En... oeh..
Niet kunnen stappen en dan toch een eerste premie.... weet ik niet of ik daar dan blij mee ben.. *sorry* :o :o

Maar tja... spríngen en galopperen kan hij dan weer wel :D :D

Ja net een hobbelpaard alhoewel het al 10 keer beter geworden is :')
Jaa dat kan hij zeker!!

Ik heb Bosco niet zelf voorgebracht, hij was op dat moment nog niet van mij en ook niet ohz zo ver ik weet. Lijkt me wel heel gaaf om zoiets een keer te doen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:49

Zal wel eens kijken of ik er een fatsoenlijke foto van kan maken. Op de standfoto in mijn profiel kan je het wel enigszins zien (linksachter), maar het blijft een foto die schuin van voren is genomen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:56

Ik heb Jou-Jou destijds zelf voorgebracht, en dat was geen succes. Hij kreeg wel een eerste premie hoor, maar hij explodeerde bij het vertrekken zo ongeveer... vond ik als zijn handler niet zo fijn..

Punzel dus voor laten brengen.

In het algemeen:
Als de pony nog niet is aangeboden voor stamboek opname ( in Nederland of elders) moet ze eerst aangeboden worden voor stamboek opname voordat je mee kunt doen aan de premiekeuring. Dan wordt gekeken of het dier stamboek waardig is, en zo ja of ze in klasse 1 ( niet groter dan 1.48, voldoende connemara typisch, correct gebouwd, geen blue eyed cream) of in klasse 2 opgenomen wordt.

Maar jouw pony was in Ierland al in klasse 1 opgenomen, of niet Marian? Want dat wordt in Nederland gewoon overgenomen.

Om een eerste premie te krijgen moet de pony de pony voldoende connemara typisch zijn, correct gebouwd, goede beweging ( maar hoeft geen (extreem) bewegingswonder te zijn.), en correct voorgebracht.

Dit even heel in het kort, ik ben geen jurylid natuurlijk, dus mn de primering is soms ook nog wel een beetje een kwestie van smaak ook ( zou niet moeten, gebeurd soms wel...)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:00

Op papier staat uiteindelijk niet dat ze klasse 1 is. Wellicht verkooppraatje van de veiling in Ierland. Geen idee :)
Dus voor als nog staat ze in het veulenstamboek. Als ik het dan goed begrijp gaat ze (als we het doen) dit jaar op voor stamboekopname. Zou ze in klasse 1 terecht komen kan het wat zijn om ze nog een keer op te laten gaan voor een premie. Of heb ik er dan geen bal van begrepen :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:07

Punz schreef:
Ik heb Jou-Jou destijds zelf voorgebracht, en dat was geen succes. Hij kreeg wel een eerste premie hoor, maar hij explodeerde bij het vertrekken zo ongeveer... vond ik als zijn handler niet zo fijn..

In het algemeen:
Als de pony nog niet is aangeboden voor stamboek opname ( in Nederland of elders) moet ze eerst aangeboden worden voor stamboek opname voordat je mee kunt doen aan de premiekeuring. Dan wordt gekeken of het dier stamboek waardig is, en zo ja of ze in klasse 1 ( niet groter dan 1.48, voldoende connemara typisch, correct gebouwd, geen blue eyed cream) of in klasse 2 opgenomen wordt.

Maar jouw pony was in Ierland al in klasse 1 opgenomen, of niet Marian? Want dat wordt in Nederland gewoon overgenomen.

Om een eerste premie te krijgen moet de pony de pony voldoende connemara typisch zijn, correct gebouwd, goede beweging ( maar hoeft geen (extreem) bewegingswonder te zijn.), en correct voorgebracht.

Dit even heel in het kort, ik ben geen jurylid natuurlijk, dus mn de primering is soms ook nog wel een beetje een kwestie van smaak ook ( zou niet moeten, gebeurd soms wel...)

Fijne uitleg! Dank u.
Die van mij is nog nooit voorgebracht en staat in klasse 3 ingeschreven. Misschien dat ik van de zomer wel eens probeer om haar in te schrijven.

Weet iemand een goede voorbrenger uit België? Het is een heel gevoelige, wantrouwige merrie dus wel iemand die met respect en veel geduld er mee omgaat.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:08

MelissaV schreef:
Punz schreef:

In het algemeen:

Fijne uitleg! Dank u.
Die van mij is nog nooit voorgebracht en staat in klasse 3 ingeschreven. Misschien dat ik van de zomer wel eens probeer om haar in te schrijven.

Weet iemand een goede voorbrenger uit België? Het is een heel gevoelige, wantrouwige merrie dus wel iemand die met respect en veel geduld er mee omgaat.

Even op Facebook rond kijken? Daar zijn vaak genoeg meisjes die zich aanbieden als ruiter voor zo'n dag :j

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:14

Bedoelde om haar aan de hand voor te brengen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:15

MelissaV schreef:
Bedoelde om haar aan de hand voor te brengen

Ah oke! Kun je zelf ook oefenen toch? Ze kent jou het beste!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:18

Ja kan dat zelf? Heb zelf geen ervaring met keuringen dus zou ook helemaal niet weten wat ik aan moet, moet ze een hoofdstel in, zoja wat voor één?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:19

Hier nog zo'n leek :)) ...alle input is welkom :j