Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:46

Niet alle arabieren zijn iele enge beestjes met grote deuk in de neus. Er zijn verschillende type arabieren en die arabieren die jullie lelijk vinden zijn doorgefokte moderne showpaarden. Die zien er breekbaar uit.

Ik heb bijv een iets barokker gebouwd arabiertje zonder eng nekje en lekker rond. Leuk koppie erop. Zou zo door kunnen gaan voor nrps/welsh/iets baroks. <3

Vanilla02

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:51

Ik heb geen minst favo rassen meer, het waren dravers, fjorden, haflingers. Maar ook daar ken ik bloedmooie exemplaren van. Ieder ras heeft er echt hele mooie en lieve tussen zitten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 02:46

Wel grappig om te lezen dat er toch wel veel dezelfde mening hebben. Je ziet wel toch een beetje 'groep' vorming. Je houdt van het een of van het ander lijkt wel.

Ik vind alle paarden opzich bijzonder, maar rassen die ik zelden tot nooit aansprekelijk vind:

- Fjorden. Sorry. Ik vind ze gewoon echt niet aansprekend. Vast en zeker sterk maar niet sierlijk of charmant. Vaak 'lompe' hoofden, korte nek, korte pootjes. En die kleur :') Maar goed ook hier zijn uitzonderingen, zoals de mooie hengst hier op bokt (naam even kwijt). Die spreekt mij dus wel aan.

- Friezen. Een goede fries vind ik zeker wel mooi, maar de meeste zijn zo slecht gebouwd :( Grote hoofden, grote voeten, slappe rug... En als ze dan nog lange manen hebben wordt het wel beetje verborgen maar als ie dan ook nog exceem heeft :(

- Arabieren. Er zijn hele mooie hengsten, maar als je de meeste gebruiks-arabieren ziet.... Botten steken aan alle kanten uit alsof ze al 20 zijn, enge dunne halsjes, rare hoofd houding, hoge staart aanzet.....

- Tja qua uiterlijk toch ook echt dravers. Heel functioneel gefokt en hebben vaak hele lieve koppies met mooie ogen, maar de rest...... Jakkes.... Maar het zijn wel erg leuke dieren vaak.

- Tinkers.... Tja ook hier geld er zitten echt wel correcte en mooie dieren tussen maar ik vind die vlekken al niets, en ze kunnen zo slecht gebouwd zijn. Uit proportie.

- Geen verassing maar de akhal teke is ook totaal mijn type paard niet. Te tja, te lang, te smal, te ielig, het ziet er zo ongezond uit. Het weinig manen en staart groei vind ik ook erg jammer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 03:34

Ik zou nooit een warmbloed willen hebben, of een draver. Gewoon niet mijn type paard. Geef mij maar een volbloed (arabier, engels) of quarter. Ik vind veel koudbloeden ook erg "saai". Lijken zo erg op elkaar. Friezen, tinker, trekpaarden, fjorden. MAAR ik heb van al deze rassen ook voorbeelden voorbij zien komen die ik echt wel heel leuk vond :D Ik zie mezelf echt wel rijden op een flinke stoere friese hengst met manen van hier tot tokyo hoor :j of een ondeugende kleine tinker hengst ook met flink behang :+ Ja ik ben een échte penny :j zolang het maar hengst is, maakt het ras niet meer uit, zijn ze allemaal fantastisch :)) behalve de warmbloeden/sportpaarden, die zou ik alsnog niet kopen :') ondanks dat ze wel knap zijn hoor :)) maar passen gewoon niet bij mij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:36

Ach, ik was ook nooit van de Arabieren, gewoon omdat ik ze vaak overdreven breekbaar vind doorgefokt.
En ik zal het altijd "die pony's" blijven vinden (niet gek ook als jezelf 1.80 lang en ongeveer net zo breed bent), maar ik help nu een klein jaar mee met verzorgen van een stel Arabieren en moet toch echt even zeggen; _/-\o_ het is een geweldig groots ras, het zijn stuk voor stuk allemaal schatten van paarden en heel eerlijk gezegd niet 1 is er zon grote hittepetitterige muts als mijn eigen Tuiger af en toe kan zijn...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:46

kimmie261 schreef:
Olympia96 schreef:
. Daarnaast vind ik dat gesloten, introverte, stoïcijnse karakter van Friezen ook echt 100x niks.

.

ik herken hier nu echt helemaal niets in :n ,er staan hier 3 friezen welke alle 3 zeer open en vriendelijk en alles behalve stoïcijnse karakter hebben...

mijn kwpner is een totaal gesloten,introvert paard,maar dat wil dan toch niet zeggen dat iedere kwpner dan maar zo is... [ Afbeelding ]

Nou ik herken dat karakter ook. En ik heb er ook heel wat gekend.

Heb hetzelfde als Olympia, Friezen vind ik mooi maar als je ik er een krijg geef ik hem snel weg.

Maar die prachtige lange gebogen hals super.

Voor mij moet een paard imponeren en wakker de wereld in kijken. Front maken en echt kunnen gaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:07

Belgen, trekpaarden en Arabieren vind ik niets :n Van die Amerikaanse mini paardjes vind ik ook niet zo leuk.

Er zijn verder nog wel rassen die ik zelf nooit zou kopen maar ik bij een ander wel kan waarderen (tuiger bijvoorbeeld, of een Fries)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:36

er zijn weinig rassen wat ik echt niets vindt, maar met de arabier heb ik het minst, gewoon niet zo mijn smaak maar kan het ook niet echt uitleggen

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:28

zanakuzies schreef:
jadeken schreef:
tinkers : die sokken,die vlekken , die lompe uitstraling brrr %)
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr %)
friezen : die nek,dat haar en ze lijken allemaal op elkaar brr %)
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling :~
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw :+:
ik denk dat ik voor de rest wel alle paardjes leuke dieren vind :))

Hahaha eigenlijk ben je ook niet zo slim xD
heb je je eigen tinker wel eens gezien? _O-

Ik heb niet eens een tinker? :')
Ja een pony met vlekken en ik vind hem spuuglelijk maar hij heeft een goed karakter en daar gaat het me om.
nu een vriendin een fjord heeft vind ik ze best leuk , hartstikke vriendelijk dier die ook nog eens lekker springt.Haflingers vind ik nog steeds niks,zelfs de chiquere types niet. Friezen vind ik er een paar mooi maar van de rest denk ik neh. Tinkers vind ik nog steeds niets,ik vind ze lelijk en zwaar gebouwd. Ook appaloosa's vind ik niets , vooral de weinige maan/staart groei vind ik erg jammer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:36

jadeken schreef:
Ja een pony met vlekken en ik vind hem spuuglelijk

zonde dat je dat vind,je hebt een hartstikke knappe pony!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:02

Zo hee, dat is wel heel apart om over je eigen pony te zeggen.

Ik heb ook eens iets in dit topic gezegd over mini's, maar dat neem ik terug. Al vind ik het getut eromheen nog steeds niet leuk (het blijven paarden en ik vind dat sommige mensen ze 'aankleden' en optutten als popjes), ik heb zelf gezien dat je er een hele hoop mee kan en dat het geweldige beestjes zijn!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:08

Mijn minst favoriete is de draver, of alle paarden die zo'n bouw hebben, vind het gewoon lelijk, geef mij maar een KWPN of iets in die richting

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:24

Fjord. Blegh
Lomp en lelijk sorry.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:10

kimmie261 schreef:
jadeken schreef:

Nou inderdaad, beter dan al die standaard bruine pony's met zwarte manen, dat heeft iederaan al :+ Wees blij :D

Zo'n stoere gevlekte bink met behang is toch veel gaver dan een 'gewoon' bruin paard met (bijna geen) zwarte manen? :P
Afbeelding

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:32

Ik vind welsh mountain niet zulke leuke pony's. Soort shetlanders maar dan met een omgebouwd arabierenhoofd :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:39

Ik vind de meeste Tinkers niet zo mooi, voor de rest verschilt het echt per paard.
Een hoop Dravers vind ik ook lelijk, maar sommigen niet. Zoals die van mij 0-=)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:56

kimmie261 schreef:
jadeken schreef:

Kan jij me dan vertellen waarom dat zonde is? :)
Hij heeft een goed karakter, is retefanatiek , leert me ontzettend veel en zou alles voor mij doen. Dat is voor mij véél meer waard dan een superchique hittepit sportpony. Ik vind hem geen mooie pony maar daarom heb ik hem ook niet gekozen, ik ben ontzettend blij met mijn pony :)
Heb ook al redelijk wat complementjes gehad op zijn springtechniek en zijn karakter , en dat is voor mij veel meer waard dan "wat een mooie pony" ;)
Uiterlijk is voor mij niet van belang , ik heb gewoon wat slechte ervaringen met tinkers/haflingers en daarom kan ik het ras niet echt waarderen :o
alhoewel, deze ochtend is mn pony geschoren en daar kwam toch een best chique pony'tje onder die dikke laag haar tevoorschijn O:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:04

zonde dat je een knappe pony spuuglelijk vind...er is helemaal niets mis met jouw pony,dus het woord "spuug lelijk" verdiend zo'n dier niet eens...

je kan toch gewoon trots zijn op je beest?? snap die stoere taal gewoon niet helemaal...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:08

Ik heb niet een minst favoriet ras maar als ik echt moet kiezen dan de arabo-fries.
Een mislukte, proberen populair te maken fries, jammer haha

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:23

Mijn smaak loopt best wel uiteen, ik heb niets tegen bepaalde rassen, maar er zijn wel een aantal rassen waarbij het het wel een echt wauw-exemplaar moet zijn voordat ik het mooi vind. Waaronder bijvoorbeeld tinkers en friezen. Zelf heb ik een arabiertje, maar niet met een enorme dish, dat vind ik ook echt verschrikkelijk. Zoals de mijne haar hoofdje heeft, wel arabisch, maar niet doorgefokt, zo is het mooi. Ik hou niet van paarden met lompe hoofden, maar dat heeft niets met ras te maken. Een Andalusiër heeft vaak een beetje een ramshoofd, maar dat is niet meteen lomp, net zoals een tinker of trekpaard niet meteen een lomp hoofd heeft, het moet gewoon in verhouding zijn en bij het lichaam passen. Of behang mooi is of niet is ook per paard erg verschillend, net als bont en schimmel. En bij die quarters...ik keek even naar die halterpaarden die eerder al genoemd werden...zo hee :') Het lijken echt dikbilkoeien met een elegant paardenhoofdje.
Het enige ras dat ik absoluut niet mooi kan vinden is de ijslander. Het zullen stuk voor stuk leuke beestjes zijn en heerlijk te berijden, maar het uiterlijk spreekt me absoluut niet aan. :n

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:25

kimmie261 schreef:
zonde dat je een knappe pony spuuglelijk vind...er is helemaal niets mis met jouw pony,dus het woord "spuug lelijk" verdiend zo'n dier niet eens...

je kan toch gewoon trots zijn op je beest?? snap die stoere taal gewoon niet helemaal...

Jeetje, ik ben supertrots op mijn pony... Het zal zo'n dier een worst wezen of iemand hem mooi vind of niet.Dat snapt hij toch niet. Jij vind hem mooi,ik niet. Er zijn ook pony's die ik wél mooi vind maar iemand anders niet dat heet een eigen mening hebben . Ik ga mijn pony nu heus niet raar gaan behandelen omdat ik hem niet mooi vind :') Zolang ik hem maar lief vind en er trots op ben is het voor zo'n dier allang goed. En nu wil ik dat deze discussie stopt. Mijn pony, mijn mening.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:44

Gelderse of groningse types. Ik vond ze al niet mooi en nadat ik een hele week strandrritten moest begeleiden op zo'n geval dat alleen maar hoog op kon gooien met zijn hoofd ook hoog, gingen ze me gewoon tegenstaan....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:51

jadeken schreef:
En nu wil ik dat deze discussie stopt. Mijn pony, mijn mening.

dan moet je niet om een mening vragen Afbeelding :

jadeken schreef:

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:37

kimmie261 schreef:
jadeken schreef:
En nu wil ik dat deze discussie stopt. Mijn pony, mijn mening.

dan moet je niet om een mening vragen [ Afbeelding ] :

jadeken schreef:

oeps foutje :o

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:49

Ik zie sommige mensen heel heftig reageren, maar anders had dit topic toch wel geheten; welk ras vind jij extreem lelijk? En niet wat is je minst favoriete ras.

Kom op zeg :')