Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phen schreef:De kleur is overgens Pearl(homozygoot). En dan of op zwart of op bruin en met (dubbel)creme-gen, dat weet ik niet precies.
Champagne kan het niet zijn want dat komt voor bij amerikaanse rassen of kruisingen daarvan.
Phen schreef:Femke_Tweety schreef:Cremello of Perlino in feite dus. Dubbel Cr.
1x Cr = valk (bruin met 1 x Cr) of palomino (Vos met 1x Cr) of smoky black (zwart met 1 x cr, over de correctheid van de term smoky black twijfel ik even, pin me daar niet op vast)
Cr komt bij Lusitano's redelijk veel voor.
(Zie o.a. Tweety, paardje in mijn profiel en avatar, helaas geen afstamming bekend)
Bij PRE's is het vrij lang niet toegestaan geweest in het stamboek, voor zover ik weet. Hoe dat nu is weet ik niet. Zal nu wel weer oke zijn, gezien dit een PRE is.
(PRE = raszuivere andalusier, kort door de bocht)
(Bij Lusitano's is de afkorting voor de raszuivere paarden PSL)
Bijna, het is valk, palomino, smokey black, perlino, cremello of smokey cream met pearl gen. Dus niet alleen dubbel Cr.
kgambler schreef:Is dit topic alleen bedoeld voor eigen paarden of kunnen bijzondere kleurtjes die ik als fotograaf voor de lens heb gehad ook gedeeld worden?
Ik ben namelijk samen met Lisa Dijk naar Spanje geweest en we hebben daar o.a. de stal van Paco Marti aan gedaan. Die fokt speciaal gekleurde PRE's (ze zijn 70 tot 80% PRE, anders krijg je die kleur er niet in gefokt).
Hier een foto van een van zijn hengsten, de gouden kleur in zijn vacht was werkelijk briljant! Ik heb nog nooit een paard gezien wat zo de pan uit glom!
[ Afbeelding ]
In het topic van onze vakantiereis vond er nog een interessante discussie plaats over de kleur van deze man, hier de belangrijkste bijdrages.
Phen schreef:De kleur is overgens Pearl(homozygoot). En dan of op zwart of op bruin en met (dubbel)creme-gen, dat weet ik niet precies.
Champagne kan het niet zijn want dat komt voor bij amerikaanse rassen of kruisingen daarvan.