over de "dish"van een arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:16

Zeg Marengo, voldoe jij wel aan de rasstandaard???? Rood?? Jij??? Sinds wanneer?????

Voor zover ik weet heb ik bij jou geen paardjes gezien die bij de knieen zijn afgebroken Knipoog en ze kunnen wel aardig in de sport meekomen dacht ik zo Schijnheilig

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:31

Haha! Bloos!
Nou aan die van een arabier voldoe ik volgens mij hoor Pling
Maar ja, ik ben dan ook een hele echte eigenwijze Hollander, Verward

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:39

Eigenwijze hollander??? Bestaan die??? Haha!

Overigens, erg indrukwekkende site heb je. Inclusief paardjes Kwijl

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:40

Foutje: Ik wilde dus zeggen aan die van een arabier voldoe ik volgens mij NIET hoor, tja, wordt toch een probleem het die dish hè. 't zal meer Veldriels zijn of zo............ }>

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:47

Fasel schreef:

MMnou neu, was een gokje van hè, die van die eigenwijze Hollanders Schijnheilig

Mijn dank voor het compliment, de site was gemaakt trouwens door die mevrouw van de Roosendaalse Fries, Froos, Friese Roosendaler of zoiets ( zo was het toch Pegassa ??) Verward , maar ik ben er best wel trots op, evenals op mijn paardjes hoor !! Pling

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:10

En terecht dat je trots bent. Pegassa weet al dat ik haar site ook erg mooi vind. Wist alleen niet dat je het zelf gemaakt had Pegassa? Knap. Ik kom flash bij je leren Knipoog

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:04

ehhhhhh...wil je flash leren.......of wil je leren flashen??? Zijn wel twee totaal verschillende dingen hoor...... Cool

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:06

VERTEL!!! Flashen klinkt ook bereinteressant. Maar als we het over Macromedia hebben dan wil ik graag ook flash leren Haha!. Kan het wel een beetje maar tijd en geduld ontbreekt me vaak :|

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:10

marengo"]
[quote="Fasel schreef:

MMnou neu, was een gokje van hè, die van die eigenwijze Hollanders Schijnheilig

Mijn dank voor het compliment, de site was gemaakt trouwens door die mevrouw van de Roosendaalse Fries, Froos, Friese Roosendaler of zoiets ( zo was het toch Pegassa ??) Verward , maar ik ben er best wel trots op, evenals op mijn paardjes hoor !! Pling
[/quote]

Een Friezendaler...!!!!.Laten we het daar maar voorlopig op houden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:20

Sabiy"]
[quote="stef schreef:
Als ik een paard met een snoekshoofd, hertenhals, karperrug, koehakkig, en franse stand mooi vind, dan vind ik dat paard mooi *maar dat is heel persoonlijk natuurlijk* Haha!

Tuurlijk, dat is je goed recht, alleen moet je daar vooral niet mee gaan fokken, alleen maar omdat je het zelf zo mooi vindt.
[/quote]

Waarom worden arabieren (en andere rassen) gefokt zoals ze gefokt worden? Omdat men het mooi vind. Ja toch?
Dus ook het fokken van (extreme) dishes wordt gedaan, puur omdat men het mooi vind.
Dus jij (algemeen) mag wel een arabier met een (extreme) dish fokken omdat je dat mooi vind, maar ik mag geen paard met een karperrug fokken (omdat ik dat mooi vind)

Lekker tegenstrijdig

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:25

Soory, maar hier moet ik even ernstig om huilen hoor Verdrietig
Je kunt het verfijnen van een dish (geen afwijking!!!) niet vergelijken met het bewust infokken van een carperrug (wel een afwijking). Dat zou hetzelfde zijn als kippen zonder kop fokken............... Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:27

Denk dat ze het niet zo bedoeld heeft Pegassa. Meer om aan te geven wie bepaalt wat wel en niet mag. Of heb ik het fout?

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:28

Fasel schreef:
VERTEL!!! Flashen klinkt ook bereinteressant. Maar als we het over Macromedia hebben dan wil ik graag ook flash leren Haha!. Kan het wel een beetje maar tijd en geduld ontbreekt me vaak :|

Ik heb een beter idee......jij houdt je geduld en tijd.......en je laat het mij gewoon doen. Kan ik mijn Boktfrustraties er een beetje in kwijt Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:30

Ja maar zo wordt ik nooit wijzer Haha! . Maar is een idee. Moet ik eerst een logootje gaan bedenken Verward . Ben ik al zo goed in.... NOT...

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:32

Fasel schreef:
Denk dat ze het niet zo bedoeld heeft Pegassa. Meer om aan te geven wie bepaalt wat wel en niet mag. Of heb ik het fout?

Tja daar raak je nou een heel gevoelig puntje...inderdaad WIE bepaalt?
Maar belangrijker nog WAAROM bepalen ze juist dát??? En waarop is het gebaseerd?? Zolang de gezondheid van het ras gewaarborgd blijft en er op etische wijze mee wordt omgesprongen ben ik tevree......

Blijft de vraag: To dish or not to dish........ Vingers aflikken

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:38

Fasel schreef:
Ja maar zo wordt ik nooit wijzer Haha! . Maar is een idee. Moet ik eerst een logootje gaan bedenken Verward . Ben ik al zo goed in.... NOT...

Ja zeg ......ik ga je natuurlijk niet al te wijs maken hoor. Moet om de concurrentie denken Cool. hihihihihihihihihih

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:41

Or to dish a little.

Owwww Lips are sealed Do you want your dish small? medium? large? or extra large ?

Haha!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:02

Ja hallo zeg, gaan we lekker ?? Cool Zo ken ik er nog een paar: Een platte dish, een diepe dish,, een boterhamdish, of het kleine gebaksdishje.........
Zoekt U het maar uit Verward .....Oh ja, en de vleesdish hebben we ook nog,wie biedt meer ?
Trouwens Pegassa, er is een boek waar de rasstandaard van een arabier instaat, zul je zien dat we o.a. ook nog zoiets hebben als kuhailan en saqlawi zullen we het daar eens over gaan hebben, dan snapt tenminste echt niemand het meer. De ras beschrijving van de arabier is namelijk al even oud en is toen reeds even geleden dus bepaald. Cheese!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:16

Oh ja Pegassa, Ik ga toch voor de Rosenfries hoor, of de Friezabier als je gaat kruisen, of de Frarabier ??? Of was het nou toch de Friezendaler. Verward .....boehoehoe.....nou weet ik het nie meer.... Huilen

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:21

whoehahahahahahhahahahahahahaha!!!
Ik ga voor de Friezabier.hahahahahaha!!!!
ehhhhh Amstel of Heineken??? Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:24

Breezah vs Freezah Haha!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:27

marengo schreef:
Ja hallo zeg, gaan we lekker ?? Cool Zo ken ik er nog een paar: Een platte dish, een diepe dish,, een boterhamdish, of het kleine gebaksdishje.........
Zoekt U het maar uit Verward .....Oh ja, en de vleesdish hebben we ook nog,wie biedt meer ?
Trouwens Pegassa, er is een boek waar de rasstandaard van een arabier instaat, zul je zien dat we o.a. ook nog zoiets hebben als kuhailan en saqlawi zullen we het daar eens over gaan hebben, dan snapt tenminste echt niemand het meer. De ras beschrijving van de arabier is namelijk al even oud en is toen reeds even geleden dus bepaald. Cheese!

Is de Peerabier ook een fokrichting??? Ziek

Maar we gaan het niet te moeilijk maken hoor.....maar wat natuurlijk wel een vraag is, wie (ik bedoel dus de personen....) en waarom wordt die rasstandaard juist zó bepaald....volgt U me nog??? Of om kort te gaan waarom mag bv. een Fries in Godsnaam niet wit zijn...alhoewel...in Godsnaam mocht ie dat kennelijk wel.....alleen in naam van het stamboek niet. Ach leuk discussie voer........go people, go!!!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:30

pegassa"]
[quote="marengo schreef:

Is de Peerabier ook een fokrichting??? Ziek

Maar we gaan het niet te moeilijk maken hoor.....maar wat natuurlijk wel een vraag is, wie (ik bedoel dus de personen....) en waarom wordt die rasstandaard juist zó bepaald....volgt U me nog??? Of om kort te gaan waarom mag bv. een Fries in Godsnaam niet wit zijn...alhoewel...in Godsnaam mocht ie dat kennelijk wel.....alleen in naam van het stamboek niet. Ach leuk discussie voer........go people, go!!!!
[/quote]

Oh nee he. Moest dat nou???? Haha!

*gaat zich maar weer voorbereiden* Ziek

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:31

Oh leuke

De WodkaBier Haha!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:32

laat me raden......alternatief voor Russische Arabier???? Knipoog