Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:38

mijn pony is niet heel zeldzaam , maar vaak voor komt het volgensmij niet , wist hiervoor ook niet dat zulke fjorden bestonden eerlijkgezegt haha , ze is een gra fjord :)

LadyMadonna

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:44

Zijn er niet zo heel veel idd, zijn wel gaaf :j
Schwartzwalders ook ;)

Op bokt heeft iemand dit jaar of vorig jaar volgens mij een exmoor geimporteerd :j

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:36

lovefi schreef:
naomi_mickey schreef:
Bij ons op de manege staan nu sinds 2 maanden, 3 schwarzwalder fuchs paarden. Geweldige beesten. Het zijn 3 manegepaarden waar ze ook veel mee mennen. Onwijs leuk karakter ! Die kom je volgensmij ook niet zo snel ergens tegen..

Oeh mag ik msischien weten op welke manege jij rijd? De schwarzwalders die ik zadelmak heb gemaakt zijn namelijk alle 3 aan een manege verkocht, en daar word inderdaad ook mee gemend!

On-topic

Zoals je hierboven leest hebben wij op de stal waar ik regelmatig rijd schwarzwalder fuchs paarden staan, om de paar maanden komen er nieuwe om zadelmak gemaakt te worden, bij elkaar nu al een stuk of 10 zadelmak gemaakt, super lieve en brave paarden zijn het maar je komt ze weinig tegen in NL.

Ik rijd op Manege Hillegom in Hillegom. Ondertussen is er al 1tje weer weggegaan omdat die verkouden was en is er weer een voor teruggekomen die nu eigen paard is van iemand op stal.

-----

Wat grappig trouwens dat al die verschillende rassen voorbij komen hier :). Sommige kom je echt nooit tegen!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:52

naomi_mickey schreef:
Ik rijd op Manege Hillegom in Hillegom. Ondertussen is er al 1tje weer weggegaan omdat die verkouden was en is er weer een voor teruggekomen die nu eigen paard is van iemand op stal.

-----

Oke gaaf, ja klopt als het goed is ( de namen zijn natuurlijk anders denk ik ) Hebben jullie Mammoet, Iwan, Jip en janneke ( waren ook van ons) En die grijze tinker komt ook bij ons vandaan, die weer terug is staat nu weer bij ons op stal en die jullie dus nu hebben ( moritz) is dus eigen paard geworden ? Leuk om te weten dat ze het goed hebben daar! Oh en Komeet ( de fjord) en Dancer( een groot bruin paard) komen ook bij ons van daan, stuk voor stuk leuke paardjes :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:17

Moderatoropmerking:
Omdat het naar mijn idee wel duidelijk is dat de geplaatste foto van de 'malwari' rechtstreeks vanaf internet komt en Shaggysophie geen eigen foto's kan tonen. Heb ik mijn twijfels of dit paard wel echt in Nl. verblijft. Vandaar dat ik de post over dit betreffende paard merendeels heb verwijderd, zodat het er in het topic weer verder gesproken kan worden over wie een bijzonder ras heeft.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:03

Dat is pas een bijzonder ras! een Malwari! := (sorry Coby)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:05

Okay, misschien is ze geen bijzonder ras, maar het schijnt wel heel bijzonder te zijn om een nuchtere Goodtimes (Kaawaypeeënner) te hebben... dus... :\

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:25

Ik heb Berbers en Berber-Arabieren.. Hier niet zo bijzonder maar in Europa wel :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:30

Ik rijd een pure Glederse merrie, vader is Ahoy, moeders vader weet ik niet, maar er zit geen vreemd bloed in iig :)

Ik zoek nog naar heel speciale paarden voor mijn portfolio :P Berber en Berber-arabier is inmiddels compleet aangevold :)) hahahaa

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:03

lovefi schreef:
Oke gaaf, ja klopt als het goed is ( de namen zijn natuurlijk anders denk ik ) Hebben jullie Mammoet, Iwan, Jip en janneke ( waren ook van ons) En die grijze tinker komt ook bij ons vandaan, die weer terug is staat nu weer bij ons op stal en die jullie dus nu hebben ( moritz) is dus eigen paard geworden ? Leuk om te weten dat ze het goed hebben daar! Oh en Komeet ( de fjord) en Dancer( een groot bruin paard) komen ook bij ons van daan, stuk voor stuk leuke paardjes :)

ik heb je even een berichtje gestuurd !

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:52

Leuk Topic! Ik vraag mij af of Irish Draught een zeldzaam ras is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:38

GreaseMonkey schreef:
Er zijn 4 fokkers in NL, en +/- 1000 paarden buiten Iran. In Iran zelf zullen er waarschijnlijk veel meer zijn, maar er mag niets geëxporteerd worden...

Nog even over Nova Stables: ik heb daar (bijna 4 jaar geleden alweer) stage gelopen. Zij heeft me toen verteld dat ze wel degelijk paarden uit Iran heeft gehaald (onder andere een aantal hengsten). Ik weet niet precies hoe het zit met exporteren, maar ik weet wel dat een aantal paarden daar vandaan komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:27

Ik heb haar haren terug eens gesproken, en wat jij zegt staat mij ook bij. Maar dat kan zomaar 5 jaar geleden zijn ofzo

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:59

Ik heb haar gesproken vlak voor horse event. Toen vertelde ze me het bovenstaande. Als die info dus niet klopt... ik heb het ook slechts van een ander :+

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:03

Zag dit topic en kom ook even binnenvallen..op 29 januari komt mijn ASPC, American Shetland Pony, aan op Luxemburg.
Naar mijn beste weten is hij de eerste die daadwerkelijk voet op Nederlandse bodem zet. Er is wel een fokker in NL geweest die een paar ASPC's had maar die zijn altijd in de USA gebleven om te showen en zijn inmiddels alweer verkocht.
In Duitsland zijn er wel iets meer te vinden.
Dit is Regal (oftewel Soundvieuws Swagger)

Afbeelding

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:15

naar mijn weten zijn er iets van 300 in europa dus helemaal zeldzaam is ze niet, maar ik wil haar wel aan jullie voorstellen:

ze heet Laparra, ze is een Mangalarga Marchador, ik heb haar uit Duitsland, ze is gefokt in Belgie met zaad uit Brazilie zoiets...

Afbeelding

tosadog wat een beauty zeg, veel geluk met haar

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:19

Thanks Garny95, volgens mij heb jij ook de enigste van je ras in NL? Als kind vond ik dat al een heel apart ras.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:25

nee er zijn er nog een paar, ik ben pas sinds 2 jaar bekend met dit ras, ze is geweldig...dus ik maak ook een beetje reclame voor het ras :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:28

Ik heb een Kisbéri Félvér, een halfbloedras uit Hongarije. Er zijn er nog ca. 2000, maar het aantal geboorten stijgt de laatste jaren weer.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:37

Ik vind het een heel mooi ras!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:39

gra fjordje

helaas is mijn mooie man vandaag overleden op 26 jarige leeftijd :(

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:44

Mijn oom heeft een noriker en ik heb een bonte fjord.
Mijn fjord is niet echt een zeldzaam ras maar ik ben er jaren geleden achtergekomen dat vroeger je ook een bonte fjord had als stamboek kleur. Ik weet niet meer hoe je het schrijft maar je spreekt het uit als "skjavet" Dus eigenlijk heb ik een uitgestorven kleur van het fjordenpaard ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:48

Tosadog schreef:
Thanks Garny95, volgens mij heb jij ook de enigste van je ras in NL? Als kind vond ik dat al een heel apart ras.

Nee hoor, bij mij op stal staat er ook 1

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:49

Fiero6 schreef:
Mijn oom heeft een noriker en ik heb een bonte fjord.
Mijn fjord is niet echt een zeldzaam ras maar ik ben er jaren geleden achtergekomen dat vroeger je ook een bonte fjord had als stamboek kleur. Ik weet niet meer hoe je het schrijft maar je spreekt het uit als "skjavet" Dus eigenlijk heb ik een uitgestorven kleur van het fjordenpaard ;)

Is die van jou wel raszuiver en ingeschreven dan? Want effen is al heel lang de standaard

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:49

Apart zeg!!