Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:46

ziet er super uit :D
mag ik vragen hoe lang het zadel is en het draagvlak van pumbaa?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:16

@Pinkelotje: Daar werken we wel naar toe, maar in draf en galop mag meneer nog graag zijn eigen gang gaan,dus dan rij ik gewoon met touwhalster en touwteugels :D
@Van: Lengte vh zadel is ongeveer 59/60 cm (iets langer dan mijn Barefoot) Het kan nog net, moet niet veel langer zijn vind ik. Maar ben er erg blij mee, hij moet nog ff ingereden worden ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:31

dan zou hij voor Wolf te lang zijn, wat voor merk is het?
hier word het wrs een libra trec, deze zijn 53cm
Wolf heeft op dit moment een draagvlak van 45-48cm, ze groeit nog maar in hoeverre haar rug nog groeit? :=
het viel me gisteren trouwens op dat ze iets overbouwd is, dat was ze toch echt niet toen we haar ophaalden

met neckrope rijden wil ik ooit ook kunnen met Wolf, al is dat geen uiteindelijk doel. In het verkeer heb ik toch liever iets om het hoofd.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:55

a nadine yvana:n boomloos zadel...mmm, heb ik een hele tijd mee gereden, met een fjord die ik ooit had... in het begin ging dat supergoed...ik zat ook heel lekker...maar na een trektocht in het eifelgebergte in duitsland van een week, had de fjord drukplekken, echt blaren op de plaatsen waar de ophanging van de stijgbeugels zit....zo'n zadel verdeelt het gewicht echt niet optimaal, zelfs nu niet met die nieuwe modellen met de dikkere kussens onderaan... Ik weet dat het een dilemma is, een boomloos zadel hindert niet op schouders of wat dan ook, past altijd, maar verdeelt de druk niet optimaal. Entje met boom is dan weer meten en passen en als n paardje verandert van bespiering zit je daar weer met problemen..... ik ben ook geen expert, maar vertel je maar mijn bevindingen, controleer in elk geval regelmatig en leg er zeker een dik genoege pad onder!

Verder kreeg ik vandaag erg prettig nieuws... ik had een mail gestuurd aan de beheerder van het reservaat waar Juul vandaan komt. Om wat meer te weten over hoe exact zijn geboortedatum is enz.. en ik heb, tegen alle verwachtingen in, een hele brief antwoorden gekregen,w aar ik natuurlijk zeer blij mee ben. Ik ken nu de naam van Juul's vader en moeder, weet dat hij idd op 11 januari 2009 werd geboren, wanneer hij voor het eerst verstoten werd uit de kudde, wanneer ze hem dan gecastreerd hebben en opgetekend in een boekje, en ontwormd en wanneer hij uiteindleijk uit de kudde verwijderd werd... tof zeg om weten.... mail verteld me dat Juul écht een sukkeltje was, volledig uitgestoten en werd geslagen en gebeten tot en met... Beheerder leek ook blij dat ik contact opnam en dat hij nu dus wist dat Juul goed zit ...
Morgen heb ik vrij, niet werken, en zal ik foto's nemen van mijn "loverboy" ...
Alle koniks die ik hier zie, zien er zo geweldig uit, heb de indruk dat Juul echt wel veel "wilder " is en er ook zo uitziet..oppassen dus...niet schrikken, mijn Juul is niet verwaarloosd, maar zit gewoon nog in een dik pak konikhaar...

Wat het springen betreft: ik heb al veel gelezen over koniks en ervaringen uitgewisseld met eigenaars, en ze schijnen idd uitstekende springcapaciteiten te hebben. ervaring : ik kan alleen maar bevestigen dat mijn vroegere konik Raschka ondanks haar kleine gestalte (132 cm) erg goe dkon springen... dus het zal er idd wel inzitten zeker..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:15

Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar de foto's van Juul hoor := Vind die van mij er al 'verwilderd' uitzien met zn berevel :D haha. Over de boomloze zadels, ik ben er erg tevreden over. Ik heb zelf een Barefoot London, heerlijk zadel. Ik heb er dus nu een zadel (overigens merkloos) erbij een vzh model om af te wisselen. Het is een beetje BF Cheyenne namaak, haha. Pumbaa krijgt er geen drukplekken van gelukkig. Het is zeker niet zo dat alle boomloze zadels goed liggen, was dat maar zo haha. En zonder pad met inlages rijden doe ik niet hoor, dat is een must met boomloze zadels. De Libra Trec is ook een mooi zadel, mooi kort ook. De Ghost is ook een mooi klein zadeltje! Haha, dus Wolf is een beetje overbouwd, dat komt vast doordat de verhoudingen nog niet kloppen door de groei. In het verkeer zou ik ook niet snel met de neckrope gaan rijden hoor, haha. Ben al blij als het met een normaal hoodstel goed gaat :j

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:40

draagvlak podium zadel dat ik heb is ongeveer 55 cm, lekker kort dus, speciaal gekocht voor mijn arabische merrie, ik vrees alleen dat het voor Juul te smal zal worden,hij zal volgens mij bredere schouders krijgen...morgen foto's...dat wordt lachen hoor....als jullie vinden dat julie koniks er al ruig uitzien, nou...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:59

boomloos is in mijn ogen ook niet geschikt voor de echte intensieve lange ritten. Uiteindelijk(over een jaar of 2) zal hier dan ook een goed passend boomzadel komen. Ik begin met een boomloos ivm de groei, ik heb geen zin om elk half jaar een nieuw zadel aan te moeten schaffen en intensieve lange ritten gaan we voorlopig toch nog niet doen.

Wat leuk dat je zoveel weet over Juul, het is dan inderdaad wel een beetje een kneusje en beter af onder de mensen, wie weet groeit hij uit tot een echte stoere bink :D
Ik wou dat ik meer wist over Wolf

Wolf is trouwens tot mijn verbazing behoorlijk smal, de medium boommaat zadels van mijn vorige paard(type kwpn) zijn haar veelste breed, natuurlijk zal ze nog wat uitzwaren maar ik denk niet dat ze nog veel breder word dan een medium maatje

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:25

(IMG)http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upload&a=20&key=V8JMJLOJ(/IMG)
fotos van juul?!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:34

Ok, vanmorgen in de ijskoude foto's genomen van Juul en Veronie. valt best mee
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4XPCQTNG.jpg
het vuil is blijkbaar door de koude oostenwind uit zijn haren gewaaid... shetlander Veronie is een stoere hollandse premiemerrie van 112 cm, dus je kan goed zien dat Juul best stoer en groot is.
Hoop dat jullie de foto's zo kunnen zien, want het lukt me echt niet om ze direct zichtbaar te maken...krijg altijd de melding dat de pixels te veel zijn, maar ze zijn minder dan 800 dus moet in principe wel lukken..heb de pest aan dit soort dingen dus hopelijk vinden jullie de foto's terug via de link...

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:36

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

je moet niet de link van de grote foto's pakken, die zijn inderdaad te groot
Juul ziet er goed uit, hij heeft net zo'n vachtje als Wolf :D
volgens mij zijn ze ook ongeveer even groot als ik Juul zo naast die shet zie

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:31

Hey Van, THANKS!!!!! super om hem hier zo te zien, de foto die ik frontaal van hem nam, vond ik zoooo schattig ondanks dat zijn neus er niet op staat, maar zijn ogen zijn zo mooi....

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:50

Van schreef:
boomloos is in mijn ogen ook niet geschikt voor de echte intensieve lange ritten. Uiteindelijk(over een jaar of 2) zal hier dan ook een goed passend boomzadel komen. Ik begin met een boomloos ivm de groei, ik heb geen zin om elk half jaar een nieuw zadel aan te moeten schaffen en intensieve lange ritten gaan we voorlopig toch nog niet doen.

Wat leuk dat je zoveel weet over Juul, het is dan inderdaad wel een beetje een kneusje en beter af onder de mensen, wie weet groeit hij uit tot een echte stoere bink :D
Ik wou dat ik meer wist over Wolf

Wolf is trouwens tot mijn verbazing behoorlijk smal, de medium boommaat zadels van mijn vorige paard(type kwpn) zijn haar veelste breed, natuurlijk zal ze nog wat uitzwaren maar ik denk niet dat ze nog veel breder word dan een medium maatje

je hebt zeker gelijk dat je in het begin nu boomloos wil rijden, omdat paarden nog erg veel veranderen op die leeftijd... en zadels zijn duur, dus elk half jaar een nieuw kopen is idd niet haalbaar...en idd, in het begin doe je wrsch geen erg lange of intensieve tochten... Ik had toen een barefoot en was daar wel tevreden van (voor mezelf qua zit dus) Ik heb al met veel zadels gereden en vind boomloos nog steeds van het beste: je voelt je paard zo heerlijk goed aan en ik zat ook erg vast met een boomloos zadel..

Heb ook even wat opzoeking gedaan en teruggevonden dat ik de vroegere konikmerrie Raschka reed met een westernzadel simco, met SMALLE BOOM! Idd, een engels zadel draaide rond omdat ze weinig schoft had, maar ze had geen brede schouders...Onder die simco deed ik bovendien nog een dikke westernpad. Dus zou wel kunnen dat wolf ook smal is en mss ook vrij smal zal blijven!

Ik heb er helemaal geen idee van wat het gaat worden met Juul. Wij hebben wel een hele collectie zadels hangen, oa 2 Kieffers dressuur, een Kieffer veelzijdigheid, een Kieffer ponyzadel, een boomloos ponyzadeltje en nog wat oudere "gewone" zadels en dan nog mijn podium westernzadel dus... dus ik kijk wel wat er zal passen, als er niks past, ga ik in het begin wrsch toch ook voor een boomloze.....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:29

die 2e foto is inderdaad super, ook zo'n heerlijk rustgevende blik <3

volgens mij lijken koniks gewoon een stuk breder dan dat ze eigenlijk zijn, ze zijn compact gebouwd maar niet breed(uitzonderingen daargelaten)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:09

Juul is LEUK :D! Zo ruig issie toch niet joh, had veel erger verwacht :P . Hij ziet er goed uit hoor! Heeft idd een hele lieve blik in zijn ogen.

Pumbaa is trouwens ook niet breed, hij is juist vrij smal. Ik heb gewoon de medium pommel in beide zadels, past perfect :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:26

heb vandaag op facebook ook een groep gevonden met konik liefhebbers..vindt je helaas nog maar 2 leden (ikzelf en iemand anders) maar ook reacties van een aantal mensen met n konik... mss ns kijken??? altijd interessant om ervaringen te delen....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:45

heb je misschien een link, kan het niet vinden _O-

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:06

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:33

ghashira: wat ziet die er schattig uit en hij idd lief uit de ogen.
mijn bobby is ook niet breed.
ik hat voor hem een cob longeersingel omdat ik dacht dat hij te breet was voor een pony maat maar pony hat hij makelijk gepast en cob past hij maar net.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:45

ik heb me aangemeld, wel jammer dat er veel in het frans staat dat kan ik niet lezen :')

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:30

Ik heb me ook aangemeld op de FB pagina. Nog geen foto's geplaatst, maar dat komt nog. Er staan idd maar weinig op!! Ennuh, ik kan ook niet echt Frans, haha.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:01

Heheh, ja in nederland is frans niet verplicht als vak op school, geloof ik he... hier in belgie dus wel...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:06

ik heb wel frans gehad op school hoor, een jaar of 8 zelfs geloof ik :=
ik begrijp de grote lijnen ook wel maar makkelijk is anders :+

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:30

als je wilt weten wat er staat kopieer je het en plak je het in google vertaler.
ik doe dat bijna altijd (vanwegen dyslectie)
maar ik heb geen frans en duist op school (ik zit op buiten gewoon peesjaal onderwijs)
ik spreek en versta daarom geen frans, duis wel want mijn moeder is half duits

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:56

Ik heb ook Frans gehad (in een ver verleden) had het zelfs als keuze vak en altijd goede cijfers :+ Maar ik weet er haast niks meer van helaas. Ben een Engels-student, misschien ligt het daaraan :+ Heb trouwens ook even wat foto's van Pumbaa op de FB pagina gezet :j