Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kingie schreef:Haha dat zijn er best een paar ja, snap dat je er dan nog even niks bij wilt. En dan zijn het ook nog eens van die reuzen (wel schattig trouwens mini's en een vlaams trekpaard, dan kan hij er waarschijnlijk wel onderdoor lopen)
Kingie schreef:@BimAsSpi Welkom!
@Leanne: Kan hij niet in een kudde met andere jonge paarden? Ik denk dat hij dat dan toch nodig heeft. Of in ieder geval een ruin/hengst.
Vaak als ze ouder worden worden ze ook erg mans en uiten ze dit oa door te spelen met elkaar. Merries zijn hier niet van gediend, die doen vaak niet aan spelen, daarom zou je hem eigenlijk bij een ruin/hengst moeten zetten zodat ze samen kunnen spelen en klooien. Weet niet of dit een mogelijkheid is?
Alleen zetten is voor zo'n jong ding vaak niet erg bevorderlijk.. Juist op die leeftijd moeten ze de rangorde etc door gaan krijgen.
Bij ons op stal staan ze totdat ze een jaar zijn vaak met z'n tweeën en daarna gaan ze in een kudde het land op.
Het zal gerust ook wel meespelen dat hij minder naar buiten gaat, veel opgekropte energie die hij er dan waarschijnlijk uit wil spelen maar daarvoor is hij bij een merrie niet aan het goede adres.
suuske schreef:@leannerobert Qoke is dan wel ouder dan Salvo maar als er een nieuw paard bij een (kudde) komt wordt er altijd een nieuwe hiërarchie gevormd en ieder paard moet zijn plaats krijgen en of verdienen dus hoe dan ook je krijgt altijd een paar weken in sommige gevallen langer even gedonder. Als ieder eenmaal z'n plaats kent dan komt de rust van zelf terug. Maar zorg wel dat ze iig wel nog contact kunnen maken met elkaar. want anders wordt het de volgende keer dat je ze bij elkaar zet echt oorlog.
Kingie schreef:@leanne, oo dat is wel zonde. Ga je hem daar eigenlijk laten opgroeien of doe je hem nog naar de opfok oid?
leannerobert schreef:Wanneer het kan. De ballen moeten natuurlijk zijn ingedaald, en het moet geen klophengst zijn... In een ander topic had ik ook gevraagd wanneer ik zou kunnen castreren, aangezien er nog niets te zien is bij meneer... Misschien is het stiekem toch een merrie![]()
![]()
Daar kreeg ik als antwoord dat je ze niet perse hoeft te zien, maar ook kunt voelen.
Dus nu ga ik proberen te voelen...Dat zal nog wel wat gaan worden, aangezien hij er nog steeds niet heel gelukkig mee is als ik aan zijn buik of koker kom...
Als ik ze al kan voelen, ga ik advies inwinnen bij mijn veearts over wat het verstandigst is.