wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 20:50

vanmorgen werd ik begroet door pony en ezel direct achter het hek en een ENORME bende op het terrein.... alle draden lagen los, vreemd genoeg netjes opgehangen aan de handvatten........ op z'n minst vreemd.

Ik ga er maar vanuit dat ze zichzelf hebben bevrijd en niet dat iemand het heeft gedaan.... er is immers niks gejat alleen veel gesloopt

Vanavond dus een 3 dubbele barricade gemaakt om ze op het terras te houden en als er 'iemand' geweest is, hopen dat ie flink op z'n bek gaat op de grindtegels over al die draden }:) er staat voor een keer dubbel stroom op..... }>

Fenrir

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:52

Hahaha _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 20:57

jaja lach maar, we hebben al meer dan een jaar last van een poloodventende zwerver die met grote regelmaat alles kapot komt maken :(

Ik zag de bende vanmorgen om 7 uur en moest om 9 uur in Amsterdam zijn, dat was NIET grappig... was dan ook een half uur te laat en ze waren not amused op mijn werk...... |(

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:01

:')

die vent is wat minder

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:04

mijn staldame en de buurvrouw (van 79) worden steeds lastig gevallen door die kerel,ik niet... ik kan niet wachten tot ik hem tegenkom, dan verneder ik hem zo dat ie van z'n levensdagen z'n broek niet meer durft te laten zakken.... }:) 8-) daar ben ik héél goed in...... en dat is ook de reden dat ik na 30 jaar gestopt ben met voor de klas staan, ik ben te cynisch

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 18:40

Nono heeft kennisgemaakt met de paardentandarts, hij was not amused.. helemaal niet toen er een veulentandje werd getrokken die hem erg in de weg moest zitten.......maar ik heb nu wel een tandje van hem :D

Paard en pony zijn gevijld, Nono niet eens..... (hij is ook pas 3)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 19:26

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:46

WAUW Morrie _O- Die is lekker bezig geweest!! Ik heb met Rommy zaterdag lekker een dagtocht gedaan :D (de volgende keer dauw ik het koetsje achter hem en mag hij mij op sleeptouw nemen *\o/*

vind dit een heel erg lieve foto :D
Afbeelding

Stom mens.... Gaan we door lopen? EN GA WEG MET DIE MOBIEL!
Afbeelding

ONEE, zag jij die kindjes ook?? AAAAAHHH
Afbeelding

En een heel erg kalme lieve foto <3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Het bandje om zijn neus dient als hengstenketting maar dan zachter gewoon een touwtje hij heeft een gevoelige huid O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 07:03

wauw leuke foto's! Een dagtocht!Hoe ver kom je dan? Ik ben dan bang dat ie ergens blijft staan en niet meer wil bewegen en dat het een meerdaagse tocht gaat worden :+

Als ik ga wandelen, heeft Nono een touwhalster om en een leadrope van een metertje of 6.Aangezien ik maar 1 touwhalster in die maat heb, moet de pony een stalhalster om als ie ook meegaat, ik sta dan echt doodsangsten uit omdat ik met zo'n stalhalster helemaal niets kan wb signalen doorgeven.....

Nono heeft geen enkel ontzag voor stroomdraad, trof hem gisteren aan met z'n harses onder het draad door en de draad op z'n rug... dacht dat er geen stroom op stond en pakte de draad beet,maar er stond dus WEL stroom op *ieks*....... dit is wel een ENORM probleem overigens.....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:09

Hoe ver ik kom... Zo ver als ik wil _O- Hij loopt de hele dag door in het bos(van 11 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags), en hij loopt ook gewoon in mijn tempo... We draven ook hele stukken hoor als ik hard wil lopen(wil conditie hebben O:) ) neem ik hem mee en draaft hij gewoon... een kwartier of halfuur of uur zolang als ik wil draaft hij mee en hij vind het geweldig :D Hij heeft dat hengstending om de neus omdat hij nog wel eens de drang heeft heeeeel hard te gaan hij heeft echt een mega conditie dus hij stopt niet _O- Maar dat heeft hij de laatste tijd niet meer gedaan.... Ik ga volgende zomervakantie met hem weg en dan neem ik het koetsje mee en dan doen we dit elke dag :D Och... Als Rommy iets in zijn kop heeft houd geen halster hem tegen alleen dat bandje om zijn neus heeft hij ontzag voor.... Geen ontzag voor stroom lijkt me erg vervelend... De ezelhengst had dat ook die liep gewoon bij de koe in :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:41

ach dat tandje :+:
ik heb hier ook zo'n tandje liggen, puur geluk doordat 1 van mijn paardjes aan het wisselen was en hij was op de grond gevallen :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:58

En owja, we hebben donderdag een ezelmerrie van 1.55 groot gekocht :D Is heel dun 8 jaartjes oud bult aan het hoofd iets met de tanden zat onder de luizen heeft een veulen van 5 weken oud, en ze is nu weer drachtig.... Maar ze gaat weer helemaal opknappen bij ons :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:14

foto? :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:16

Nopes, geen foto... Weet ook niet of jullie die wel willen zien _O- Ze ziet er echt niet uit die botten steken overal uit doorgezakte rug en kijkt heel zielig..

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:29

Ikke!

Ik heb sinds twee weken een Catalaanse ezelmerrie. Ze is nu een goede 4 maand oud, en blijft nog tot ongeveer een jaar bij haar moeder. Ze staat nogal een eindje bij me vandaan, dus voorlopig is het nog regelmatig heel wat kilometers doen.

Haar moeder is 1m50 en de vader is 1m62. Ik hoop dus dat zo iets groter zal worden dan de moeder, maar dat wordt natuurlijk afwachten. Ze heet officiëel Anastasia, maar dat is al afgekort naar Anne. Al zoek ik eigenlijk nog een leukere roepnaam...

(het is dus de bruine op de foto, zal eens haar veulenvacht eraf is, helemaal zwart worden)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had de keuze uit haar en enkele andere Catalaanse ezels (ruinen dan wel en een hengst), twee Poitou's en twee grote grijze ezels. Ik wilde sowieso een donkere kleur en aangezien het de bedoeling is om er onder het zadel wat mee te gaan doen later, vielen de Poitou's helaas af. Ik was gek op haar halfbroer, een enorm groot hengstveulen van nog geen jaar oud maar wel al 1m57 en op haar. Haar halfbroer zal waarschijnlijk even groot worden als de vader (1m62) of groter. Ik vond dat zonde omdat ik geen hengst kan houden en zo een veel interessanter zou zijn als dekhengst... Dus toch maar voor de merrie gekozen. Ondanks dat ze veel afwachtender is dan zowat alle andere ezels daar, is ze heel lief eenmaal ze eindelijk tot bij jou gekomen is. Ik hoop dat dat afwachtende tegenover mij langzaamaan zal beteren, maar aangezien ik er nu niet vaak heen kan gezien de afstand reken ik daar pas op tegen volgend jaar mei, dan komt ze hierheen. Bij paarden kies ik ook altijd voor de iets of wat terughoudende types en daar krijg ik de beste band mee, dus ik hoop dat het met m'n ezel"tje" ook zo zal gaan!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:47

Wat een leukert zeg!! De hengst van 1.62... Staat hij in Nederland?

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:52

(ik vind die grijze ezel geweldig op de 1e foto!! Waar je het koppie van kan zien is die ook te koop??????????????? :~ )

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:53

België ;)

Die grijze niet waarschijnlijk, het is een melkerij en die vrouw houdt de grijze merrieveulentjes meestal. Waarom de grijze, geen idee, maar dat was ideaal voor mij want ik heb toch liefst een merrie en wilde een donkere kleur :P

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:57

-O- Zou je mij de site van die mevrouw kunnen mailen?? Heeft ze toevallig ook een ezel met een verhaal die dan de stempel probleemezel heeft gekregen? (wij zijn altijd opzoek naar dit soort ezels, mensen met problemen en dieren met problemen... Gaat echt vet goed samen en leren veel van elkaar)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:57

wat leuk: een ezelmelkerij (ik heb een paar jaar gewerkt/gewoond op een paardenmelkerij) :)
Leuk die donkere ezel van jou Xiu,'t is net alsof ie net naar de kapper is geweest :+

Knap dat die ezels achter zo'n elastiek blijven, de mijne blijft nog niet achter 3 van die elastieken mét dik stroom erop.... hij kickt op stroom en kruipt er gewoon tussendoor :(

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:01

@ Nanette: de link is hier al eens gepost, Asinerie du Pays des Collines: http://asineriedupaysdescollines.be/
Denk niet dat ze probleemezels zal hebben, er is een veulen dat vrij schuw is maar of dat nu echt een probleem is...

@ Morrie: ik heb vroeger een veulen (paard dan wel) gekocht van een paardenmelkerij en daar nog een tijdje blijven staan met mijn twee paarden en nog enkele van hun paarden gereden. Ik vind het ideaal eigenlijk, de veulens kunnen heel lang bij de moeders blijven...
Bovendien wilde ik voor mijn eerste ezel toch liefst naar een fokker toe aangezien ik er persoonlijk nog niet veel ervaring mee heb. Deze vrouw is echt gepassioneerd door haar dieren, kent ze stuk voor stuk van karakter en op al mijn vragen antwoorde ze vol enthousiasme. En ik heb er véééél gesteld... Dat vind ik toch ook wel een enorm pluspunt als ik ergens een dier koop. Bovendien, ik was toch echt wel op zoek naar een ezel die zeker 1m50 zou worden gezien mijn eigen lengte, en dat is nog niet zo makkelijk te vinden...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:07

Oke, ik heb dat linkje even doorgestuurt :D

Maar weet niet of we er nog een reus bij mogen... We hebben sinds donderdag een meisje van 1.55.... Met baby :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:27

Hey!
ik heb zelf geen ezels maar op de kinderboerderij waar ik stage loop hebben ze wel 2 ezels, en eentje is drachtig! ik vind ezels geweldig, ze zijn erg van de aandacht haha! vandaag kwam de dierenarts, voor de tandjes enzovoort. vonden ze niet zo leuk! maar het zijn echt schatjes, ben je bij de ene de hoefjes aan het uitkrabben, hangt de ander over je rug heen van 'aai mij' .
en ze staan samen met een shetlander, ik heb wel een foto van mij een een van de ezeltjes die een gekke bek trekt :P

Afbeelding
zo lief vind ze mij!

ik heb ook nog wel foto's van in de winter, bolletjes wol!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:31

Hahahha, wat schattig!!
Vind dit er wel heel lief uitzien!!!! Ook heel tevreden :D

(Rommy komt ook van een kinderboerderij... Sinds ik hem ken heb ik geen goed woord meer voor de kinderboerderij over _O- )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:40

Die Catalaanse wat een heerlijk dier zeg! Dat toefje haar! <3