Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:28

Musj schreef:
kimG schreef:
ik kom zelf uit den haag ( er zijn hier ivm de drafbaan veel dravers in omloop ) mijn ervaring is dat de paarden zeer druk en ongedurig zijn. ze hebben immers vaak gekoerst waardoor buitenrijden vaak in een race uitloopt. ze galopperen niet goed.
persoonlijk vind ik ze erg lelijk. groot hoofd grote oren dun lijf.
maar een vriendin van me heeft een vrij atypische draver. gewoon rijpony om te zien en in gedrag dus daar zou ik geen problemen mee hebben. Mijn voorkeur gaat niet uit naar een draver maar als hij niet gekoerst heeft vind ik het al minder erg.

8)7
inderdaad.. bevestig even alle vooroordelen die er bestaan.

is dit een lelijk hoofd met grote oren?

http://i192.photobucket.com/albums/z100/Musj/Koppie.jpg

Is dit een nek die hoort bij een dun lijf?

http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... iehals.jpg

is dit uberhaupt een dun lijf?

http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... 0/Body.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... dylink.jpg

:Y)

Die van mij is trouwens heerlijk buiten te rijden hoor, zonder druk of ongedurig te zijn :j
Goed, hij heeft zo zijn dagen, maar hebben andere paarden dat niet ook?

Mooi dat je de vooroordelen zo even bevestigt :Z

Zag gisteren dat topic waar hij in het graan stond, zat me inderdaad af te vragen "Zou dat een draver zijn?" met dit topic in het achterhoofd en jawel! Ik vind hem ook erg leuk, al is het nog steeds niet mijn favoriete bouw. ;) Maar een dun lijf heeft ie zeker niet, hij is goed in vorm!

kimG

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:33

ik heb inderdaad de vooroordelen opgenoemd die je vaak hoort en ziet dat was toch ook de vraag van ts ?
en zoals ik zei ken ik ook best dravers die ik wel leuk vind. Poolse dravers hebben trouwens een stuk minder typisch uiterlijk, dat gaat veel meer naar rijpony toe.
Ik vind de rendraf wel een hele gave gang dus er is ook genoeg voor te zeggen.
maar als je de dressuursport in wil kun je beter geen draver kopen, en dat is nu toch eenmaal een optie die veel mensen graag kopen houden :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:34

Poolse Dravers? Bestaan die ook al?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:36

gr_roos schreef:
Marit, fijn dat je me begrijpt. Ik zie een draver nu eenmaal niet snel een 1.20 parcours of hoger springen en ik weet niet of je dat als draver eigenaar moet willen. Als je hogere sportambities hebt en je koopt een draver dan ben je imo niet eerlijk tegenover het beest en tegenover jezelf. Er zullen best uitzonderingen zijn,maar het gros is gewoon niet getalenteerd genoeg om dat te kunnen. Ze zullen ongetwijfeld hun best doen, alleen als ze iedere dag op hun tenen moeten lopenwordtheter voor een paard niet leuker op.

Inderdaad, ben ik helemaal met je eens. Ik promoot het ras als rijpaard hartstikke graag (http://www.dravers.nl O:) ) maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het ras zeker niet voor iedereen weggelegd is. Net zoals niet iedereen met een Fries door 1 deur kan, of een IJslander of... of...

Ik zag hier ook een leuk topic: [RPA] Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor... :D

@Mandy: ja toppertje he? _/-\o_ <3 ;(

En 9 van de 10 keer heeft het allemaal met opvoeding te maken, wat _suus al noemt.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:37

Flew schreef:
Poolse Dravers? Bestaan die ook al?

Zullen het niet gewoon koudbloeddravers zijn?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:41

kimG schreef:
Ik vind de rendraf wel een hele gave gang dus er is ook genoeg voor te zeggen.

De rendraf is geen aparte gang. Ik denk dat je gewoon een snelle draf bedoelt? Tenzij je het pacen bedoelt; de telgang. Maar rendraf op zich is geen gang, zoals stap, draf en galop.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:45

Of ze is helemaal in de war en bedoelt de Poolse Arabier, dat kan weer wel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:46

Of gewoon een in Polen gefokte draver...

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:48

kimG schreef:
ik heb inderdaad de vooroordelen opgenoemd die je vaak hoort en ziet dat was toch ook de vraag van ts ?

Nee toch? Ze vroeg waarom de mensen geen draver willen, en niet noem alle vooroodelen op.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:48

Ook dat kan nog inderdaad, maar de Poolse Draver bestaat niet.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:51

Flew schreef:
Of ze is helemaal in de war en bedoelt de Poolse Arabier, dat kan weer wel.

nope, zover ik heb begrepen worden in polen poolse dravers gefokt :P maar misschien is dat net zo`n heerlijk verhaal als je oostenrijkste en italiaanse haflinger :S zelfde ras andere bouw ? :D

rendraf noemen ze in de volksmond (hier bij de baan :P ) de snelle draf die ze bij koersen hebben. een normaal paard draaft lang niet zo hard natuurlijk, bovendien zit het wel behoorlijk anders dan het doorsnee drafje.

heerlijke offtopic discussie dit weer !

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:52

Hun nationaliteit is dan Pools, maar 'de Poolse Draver' als type bestaat voor zover ík weet niet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:12

Flew schreef:
Hun nationaliteit is dan Pools, maar 'de Poolse Draver' als type bestaat voor zover ík weet niet.

Bij mijn weten ook niet. Orlov Draver misschien? Dat is dan wel weer een echte.

Citaat:
mijn ervaring is dat de paarden zeer druk en ongedurig zijn. ze hebben immers vaak gekoerst waardoor buitenrijden vaak in een race uitloopt.

Mijn ervaring is dat ze wel druk kunnen worden, maar ik heb nog nooit gehad dat ze er vandoor gingen. Ook mijn eigen niet. Die kan zich compleet op lopen vreten, maar er vandoor gaan zal ze nooit doen.

Citaat:
Maar nu even een vraagje aan de draverkenner, is het zo dat wanneer een Draver nooit in training heeft gestaan en onder het zadel komt wél "normaal" kan galopperen of zal het in het begin nog altijd met een telganggangetje gaan?

Tuurlijk kan dat. Heeft wel te maken met de mate van training en aanleg. De ene doet het veel makkelijker dan de andere en het ligt er ook aan of je er een beetje op traint. Mijn merrie loopt wel vlak, maar kan absoluut een normale drietakt galop laten zien. Heeft overigens als 2, 3 en 4 jarige gekoerst.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:16

Maar Orlovdravers lijken niet bepaald op rijpony's.

Ik vind Zanzi trouwens ook best wel op een willekeurige rijpony lijken en dat vinden ze bij mij op stal ook.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:20

Flew schreef:
Maar Orlovdravers lijken niet bepaald op rijpony's.

Ik vind Zanzi trouwens ook best wel op een willekeurige rijpony lijken en dat vinden ze bij mij op stal ook.

Ik vind de neus van Zanzi wel een typische draversneus. Qua lengte bedoel ik dan. Maar voor de rest, zoals hier als typische draversbouw wordt beschreven, zie ik niet bij hem. Maar wat is een typische draversbouw. Wat al gezegd wordt; de ene draver is de andere niet.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:25

Ja zijn neus is aardig lang inderdaad, maar ik doelde inderdaad op de zogenaamde 'typische lange, iele bouw'.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:25

Flew schreef:
Ja zijn neus is aardig lang inderdaad, maar ik doelde inderdaad op de zogenaamde 'typische lange, iele bouw'.

Integendeel.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:27

de mijne is wel lang in zijn rug, maar absoluut niet (meer) iel en ook best wel groot voor een draver :j wel heeft hij ook zo'n typische lange draversneus en best grote flappers (I like <3)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:27

Neem Bas dan :D . Een passend zadel vinden was een drama. Bas is rondgeribt, nagenoeg geen schoft en wordt al dik van alleen al aan eten denken. Hij heeft een hele korte rug en kan max 17,5 inch op zijn rug hebben, anders komen schouders en/of rug in verdrukking. Bas heeft een relatief korte neus, maar wel die beroemde ezelflappers.
Laatst bijgewerkt door Only_Hellen op 03-08-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:28

Mijne is wel fijn gebouwd, maar iel is hij ook niet (meer)...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:28

Zanzi is gewoon een vierkantje, kan ie ook niks aan doen. :D

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:31

Only_Hellen schreef:
Neem Bas dan :D . Een passend zadel vinden was een drama. Bas is rondgeribt, nagenoeg geen schoft en wordt al dik van alleen al aan eten denken. Hij heeft een hele korte rug en kan max 17,5 inch op zijn rug hebben, anders komen schouders en/of rug in verdrukking. Bas heeft een relatief korte neus, maar wel die beroemde ezelflappers.

Bas zou ik ook niet als draver herkennen als ik niet wist dat hij er een was :o maakt hem overigens niet minder mooi hoor <3 maar hij is inderdaad voor een draver (voor zover je dat dan zo kan zeggen) best stevig gebouwd :j en hij kan mooi lopen :oo _/-\o_

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:33

Ik stond al een paar jaar hier op stal en een ander meisje ook. Vroeg na een jaar of twee wat voor ras Bas eigenlijk was. Hebben we zoveel dravers op stal, maar ze had Bas niet als draver herkend. Wel humor. Toen we zeiden dat het een draver is, vroeg ze wat er nog meer in zat. Ze geloofde niet dat ie 100% draver is.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:38

ik zou niet vlug een draver kopen omdat hij mij niet echt trekt..
we hebben op de manege waar ik rijd 2 dravers staan.
1 ervan is hartstikke lief in de omgang en volgens vriendinnen hartstikke leuk om op te rijden.
maar geef mij maar een haflinger of fjord of iets in die richting..

denk dat dit te vergelijken is met dat sommige mensen nooit een fries of spaans ras zullen kopen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:16