Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:51

PS: en Rebel zal wel Rebel Cloudy Girl zijn: niet bij hem geboren, maar wel van hem geweest. Zij is een half zus van onze oude hengst Brimstone van Graaf Janshof.
Laatst bijgewerkt door Leliaardje op 31-05-10 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:53

Jij bent ook echt een wandelende Connemara-encyclopedie he!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 00:00

Bar schreef:
Jij bent ook echt een wandelende Connemara-encyclopedie he!

:j :D

Loop ook al 35 jaar mee :oo .

Was wel grappig vorige week trouwens: ik was met Blue Dolly bij de Dalhoeve en toen schreef iemand daar Dolly's en mijn naam op: vroeg hij: jullie zitten al heel lang in de Connemara's hè. Ik zei: ja. Herinnerde hij onze naam van toen de hengstenkeuringen nog bij Van Tuyll waren. Heeeeeeeeeel lang geleden. Vond het toch wel heel erg leuk.

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:29

Heee!! ,
Als je heel veel paardjes kent(connemara's)
Ken je dan ook heel toevallig een Danielle ik weet verder helaas niks van haar het is een merie ik reed toen ik een jaar of 8 was heel vaak op haar maar ze was helaas snel weer verkocht ze was een vrij grote donkere schimmel helaas geen foto
Ik hoor het wel:D
Groetjes, Suus

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 22:51

Hoi Suus, ik ken wel een Danielle van de Bossenhoeve, maar jij hebt het vast over een Westland pony.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:00

Nog een beetje Owen Spam hoor... (goh, wat mis ik het forum toch soms...) Gisteren hebben Owen en ik voor het eerst samen "echt" gereden... En het ging ......................... ....................... .............................. ................................. .................................. SUPER!!!!!!!!!!!!!! Er zijn ook een paar foto's gemaakt (en wat zit ik er toch beroerd bij, moet dringend eens een zitlesje gaan volgen, maar gelukkig had Owen geen last van mij). Eerst even in de bak, stap draf galop. Mijn "helpers" waren helaas niet zo super gemotiveerd, maar gelukkig was Owen dat zelf wel en het ging prima. Beetje hard nog, maar ach, gas is gas toch? En tja, toen de mannen weg waren heb ik nog een beetje gestuurd enzo en toen heb ik het maar afgemaakt met een heerlijk klein bosritje, helemaal samen alleen!!! Hij wilde het pad niet echt af (maar ik weet ook dat hij dat een rotpad vind) maar een kleine motivatie door middel van een vriendelijke(!) klap op zijn kont was voldoende om hem verder te doen gaan. We hebben gedraafd en gegaloppeerd in het bos, en hij deed het alsof hij nooit anders gedaan had!!!¨Paar stalgenootjes keken beetje verbaasd dat ik in mijn eentje was gegaan, maar ja, ik weet dat hij niet panikeert en als hij schrikt rustig blijft en hooguit stopt. We vertrouwen elkaar en dat is genoeg. Hij vind het ook zo ontzettend leuk! Oortjes naar voren en gaan. We gaan dus lekker veel buiten rijden en overgangen oefenen en recht leren lopen en daar is het hier echt de ideale omgeving voor. Dus ja, ik ben SUPERTROTS!!!!! Maar dat snappen jullie vast wel. En dat allemaal op een touwhalster dat functioneert als sidepull. Wat is ie toch stoer! En vandaag ook nog eens jarig!

Helaas heeft het wassen niet geholpen, hoewel ik nog wel een tweede keer moet wassen, dus mijten en luis is uit te sluiten. Dus maar op zoek naar hertshoornolie en al dat soort dingen. Gelukkig schuurt hij niet zo hard als vorig jaar.

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:03

@Leliaardje
Hee, het zou heel goed kunne want we hebben nog een manege pony staan die zo heet (van de Bossenhoeve) want ze was niet bij ons gefokt dacht ik, heb jij daar heel toevallig een foto van of iets? meer info heel erg bedankt voor het kijken
Groetjes Suzanne

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 19:11

SuuZ_Honey schreef:
@Leliaardje
Hee, het zou heel goed kunne want we hebben nog een manege pony staan die zo heet (van de Bossenhoeve) want ze was niet bij ons gefokt dacht ik, heb jij daar heel toevallig een foto van of iets? meer info heel erg bedankt voor het kijken
Groetjes Suzanne

Ik ben even de boeken in gedoken en heb een Danielle van Graaf Janshof gevonden. Ze zou nu 11 jaar moeten zijn. Er zijn best veel pony's van Graaf Janshof naar HCW gegaan, dus meest waarschijnlijk is dan dat zij het is. Ik heb alleen geen foto van d'r.

Silversan: wat heerlijk dat het zo goed gaat met rijden!!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:28

Jaaa Joehoee! hier is een connemara fan !!!

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:33

Hee,
Heel erg bedankt dat zou ook heel goed kunne idd want we hebben ook paardjes van graafjans hof idd nou iedgeval bedankt voor het zoeken ik ga even op internet zoeken kijken of ik wat over haar kan vinden ik heb ook echt geen idee of ze nog in Nederlands iss togg bedankt !!!!:D
Groetjes

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:59

Hey mede connemara fans :D
Ik meld me weer, ben net terug van vakantie :D
Is het bij jullie ook zo ontzettend warm?? Hier hebben we lekker gezwommen met de paardjes <3

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:35

Hee,
Oehh alex vonden ze dat leuk ahah !! die lucky en darky
xxx

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:37

Delidema schreef:
Jaaa Joehoee! hier is een connemara fan !!!

En heb je zelf ook een Connemara? Of ben je een stille genieter :+ .

@Alex: oh leuk: zwemmen met de pony's!! Gaaf joh.

Het is bijna ONCK-tijd! Marja gaat morgen al met een grote lading met prijzen en standspullen richting Ermelo en pony natuurlijk. En er reizen er al meer die kant op. Ik ga zaterdagochtend vroeg.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:39

Jaa, wij vertrekken ook morgen! Meeste spullen zijn al ingepakt :D Heb er weer zin in!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:46

Showen jullie hier wel een paar fotootjes?? :)

san: wat onwijs gaaf zeg! Heerlijk dat jullie al lekker het vertrouwen hebben om dit te kunnen doen! Moon is buiten echt niet meer te houden op de een of andere manier! Hij is zo blij en enthousiast dat hij transformeert tot een Arabier/tuiger/hengst.. Pff echt niet leuk meer gewoon. Ik ben echt niet bang maar vind dit gewoon echt niet leuk. Is alleen in het bos/polder, op het strand is er niets aan de hand. Gek beest :)

Heb je foto's allexiej? Gaaf :j

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:09

Jaloers... wil ook zo graag naar ONCK!
Veel plezier, degene die gaan! maar dat gaat wel lukken! ;)

Vandaag fotoshoot gehad met Prince.
alvast voorproefje:
Afbeelding

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:15

Ik denk dat er aan foto's geen gebrek zal zijn :))

Wauw, gave foto van Prince!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 23:30

Wat een gave foto!! Leuk hoor.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:43

Is het dit weekend onck? Ik ga morgenavond naar Chris Erwin...ben ik toevallig eens daar, mis ik het op een dag na.... Sjongejonge, had er dit jaar bij willen zijn, maar het is me door verhuizing helemaal ontschoten.
Wie kwam er ook alweer uit raamsdonkveer?? Wij zijn net naar Oosterhout verhuist(tegen het veer aan) en kom nu volgens mij iedere dag langs een paar connemara's.
Zal me trouwens ff voorstellen: ik ben eigenaresse van celtic fair gin; ooit van els gekocht. Ik denk dat sommigen van jullie haar misschien wel kennen. Ik zal binnenkort eens wat recente foto's plaatsen. Leuk om zo de enthousiaste verhalen mee te kunnen lezen!!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:46

Leliaardje schreef:
Zo zeg, ben je even niet in de buurt................ moet je een kwartier bijlezen :D .

Hallo SaraB! Je hoeft niet eens een zoon te hebben hoor om een excuus te hebben om een Connemara te kopen 8-) . Maar leuk weer een fan er bij! Zo te lezen sta je bij de Comara pony's in de buurt. Die twee valkjes zijn inderdaad scheetjes!

En Nado: de laatste naam in je rijtje deed bij mij een belletje rinkelen: Pepperony's Quick Star: gefokt door J.H. Nijland te Amsterdam. Volgens mij had hij inderdaad een manege. Hij had toen de hengst Atlantic Cliff.
Volgens mij leeft Quick Star nog steeds. Ze deed een paar jaar geleden nog mee met het ONCK!

Bedankt!
Ja, nu je het zegt, die Cliff zegt mij ook iets. Carna Girl is van Carna Gold, die heeft ook een tijdje op de manege gestaan, ik geloof ik dat er zelfs op gereden heb, maar helemaal zeker weet ik het niet. Rebel is een dochter van Chanel, dus die is wel door dhr. Nijland gefokt. En misschien heette Fancy voluit Fancy Girl, bedenk ik me. De manege was in Abcoude en niet van dhr. Nijland, maar hij had zijn pony's er staan. Mijn geluk, want daardoor heb ik de kans gehad kennis te maken met dit geweldige ras.

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:13

CONNEMARA SPORTNIEUWS: nu nog even het laatste nieuws, jammergenoeg tegelijk met het ONCK is er internationaal springen voor pony's in Wierden. Er doen maar liefst 9 connemara's mee met volledig connemara papier en nog een aantal met ish papieren. 7 lopen er in de zware tour 1.35 en 2 in de lichte tour 1.20. Two Tone Fred v. Westside Fred wordt gereden door de nederlandse Aimee van Gerwen. Ice and Fire d'Albran v. Dexter Leam Pondi, Sillogue Darkie v. Ard Talisman, Kliff d'Laulne v. Cliff de l'Aulne, Ix de l'Aulne v. Dexter Leam Pondi, Kiss Me du Boi, v. Don Juanen Ashlair Lady v. Ruaille Buaille Bui nemen deel aan de zware tour en Europees kampioene 2009 Ballyowen Maybelle Molly, v. Monaghanston Fred en Cremully French Connection v. I love you Melody springen in de lichte tour. Zaterdag zijn de finales, de grand prix is pas begin van de avond dus nog net te halen na het ONCK.

Afbeelding

SILLOGUE DARKIE

Afbeelding

BALLYOWEN MAYBELLE MOLLY

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:08

Yv_ schreef:
san: wat onwijs gaaf zeg! Heerlijk dat jullie al lekker het vertrouwen hebben om dit te kunnen doen!

Moon is buiten echt niet meer te houden op de een of andere manier!

Ja, weet je, dat kan gewoon met een Connemara :D Owen en ik hebben natuurlijk al heel veel voorwerk gedaan, hij heeft ook duidelijk aangegeven dat hij klaar was voor de volgende stap en dat 'ie het echt wel allemaal kon hoor :Y)

Owen had dat net een paar weken geleden, dat superfrisse... Waar hij ineens last van had, ik weet het niet... Gelukkig is het voorbij. Misschien wil Moon gewoon aangeven dat hij op het strand thuis hoort??? :P

Ohw wauw, Rasp, wat een prachtfoto's. Heb toch zoveel respect voor die pony's en ruitertjes, bijna over je eigen hoogte heen springen en alsof het een makkie is!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:39

Mooi Spitenmazz! Ben wel benieuwd naar de rest eigenlijk :D. Zijn die ook allemaal zo leuk geworden?

Haha nou San, dan heeft meneer echt een probleem :+. Moet-ie toch mijn moeder lief aankijken, want ik ben meer van de trainingen en bosritten, zij van het strand. Ik vind eens in de zoveel tijd wel leuk hoor, om naar het strand te gaan, maar het is hier 3 stappen vandaan, dus dan ben je het ook wel snel zat. Vind het gewoon vreemd, hij is altijd super relaxed buiten, behalve de laatste paar keer...

Zo dan, die sprongen zijn hoog!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:34

Helaas geen foto's van deze keer maar wel van een vorige keer die zal ik wel ff gaan uploaden :)
Iedereen veel succes alvast op het ONCK!

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:11

Ja en er doet zelfs een halfbroer van Owen mee, als ik foto's heb zal ik ze sturen kan je ze in zijn stal hangen ;)

SilverSan schreef:
Yv_ schreef:
san: wat onwijs gaaf zeg! Heerlijk dat jullie al lekker het vertrouwen hebben om dit te kunnen doen!

Moon is buiten echt niet meer te houden op de een of andere manier!

Ja, weet je, dat kan gewoon met een Connemara :D Owen en ik hebben natuurlijk al heel veel voorwerk gedaan, hij heeft ook duidelijk aangegeven dat hij klaar was voor de volgende stap en dat 'ie het echt wel allemaal kon hoor :Y)

Owen had dat net een paar weken geleden, dat superfrisse... Waar hij ineens last van had, ik weet het niet... Gelukkig is het voorbij. Misschien wil Moon gewoon aangeven dat hij op het strand thuis hoort??? :P

Ohw wauw, Rasp, wat een prachtfoto's. Heb toch zoveel respect voor die pony's en ruitertjes, bijna over je eigen hoogte heen springen en alsof het een makkie is!