kruisen met een fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: kruisen met een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:30

Wij hebben 2 manegepony's en dat zijn ook kruisingen met Fjord. Waarschijnlijk Fjord x Ijslander. Echt hele leuke pony's! Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:48

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:31

Heb een kruising fjord waarvan de vader kruising springpaard is en de moeder is een draver:)
vind het wel geslaagd :)
http://img153.imageshack.us/i/img0453mm.jpg/
links is mn Kunditje en dan heb je de papa en daarnaast de mama :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:32

huh hoe kan dat dan een kruising fjord zijn,als de moeder een draver is en de vader een kruising springpaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:26

vader is een kruisingspring paard. dus waarschijnlijk fjordxspring paard en moeder draver :)

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:48

Wij hebben een Kruising Fjord en Nrps
Meet Deejay:

Afbeelding

Afbeelding

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:05

heey

begrijp mij niet verkeerd vind fjorden helemaal gewelig doe wedstrijden met een fjord van 23 ben er helemaal weg van maar ik hou er niet zo van ze te kruisen ken er een aantal en...vind ze niet zo maar jullie paarden zullen ongetwijfelt helemaal geweldig zijn :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:40

Nou Nanette, heb jij wel goed naar de foto's in dit topic gekeken dan?

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:58

Mijn lieve (bijna verkochte) verzorgpony Sam <3
Fjord x Paint
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft vooral een fjorden hoofd & neus :o

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:50

Sam lijkt idd veel meer op een fjord dan de mijne, die heeft veel meer een rijpaard uiterlijk.
Wel leuk een bonte fjord, jammer dat ie verkocht word, als het een maandje later was had ik hem wel willen hebben :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 06:12

Twiggy2008 schreef:

wat bedoel je hiermee?
zij mag toch ook zeggen wat ze ervan vindt?

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:00

Craftly schreef:
Sam lijkt idd veel meer op een fjord dan de mijne, die heeft veel meer een rijpaard uiterlijk.
Wel leuk een bonte fjord, jammer dat ie verkocht word, als het een maandje later was had ik hem wel willen hebben :)

Ja idd sam heeft nogal veel van een fjord weg
En ik vind hem ook wel goed gelukt <3
Als zeg ik het zelf :D
Jou paardje is ook mooi Craftly, alleen ze heeft niet zo heel veel meer van een fjordje weg
Ja idd jammer dat die verkocht wordt, maar hij krijgt een goed tehuis gelukkig.

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:52

Fijn dat ie een goed thuis krijgt eva

Zijn er hier trouwens mensen die merken dat hun paard gebreken heeft, omdat het een kruising is?

Ik merk aan de mijne niks, maar ik hoop niet dat haar benen straks te lang worden, waardoor ze met haar korte hals niet meer bij t gras kan

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:51

Aan dat nrpsxfjord veulen kun je wel heel goed zien dat het géén fjord is. Vind dat veulen, na de kleur, niets van een fjordenveulentje weghebben. Leuk word 'ie zeker!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:04

Twiggy2008 schreef:

ja natuurlijk heb ik de foto's gezien maar iedereen heeft zo zijn ras mensen verklaren mij ook voor gek tinkerxkwpn dat kan toch niet nou ik vind van wel en jullie doen dit met fjorden. Jullie paarden zullen ongetwijfelt helemaal geweldig zijn maar niet echt mijn ding een gewone fjord heeft mijn voorkeur.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:22

Ik had ook een x fjord. Waarschijnlijk met een volbloed.
Hij was isabelkleur met aalstreep, zeebrastrepen, donker randje om zijn oren met een lucht puntje bovenaan en 2 kleuren manen. Was een heerlijk paard met een (niet bijgeleverd) gebruiksaanwijzing :o. Hij was ongeveer 1.58m hoog en had een erg goed karakter!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:24

nanette1 schreef:
Twiggy2008 schreef:

ja natuurlijk heb ik de foto's gezien maar iedereen heeft zo zijn ras mensen verklaren mij ook voor gek tinkerxkwpn dat kan toch niet nou ik vind van wel en jullie doen dit met fjorden. Jullie paarden zullen ongetwijfelt helemaal geweldig zijn maar niet echt mijn ding een gewone fjord heeft mijn voorkeur.

Ik verklaar je niet voor gek, hoor, met een TinkerxKWPNer. Ik heb hem/haar niet gezien, maar kan best een leuk beestje uit komen, denk ik. Wat ik me afvroeg is of je de foto's hebt gezien, omdat er zoveel verschillende soorten kruisingen Fjord zijn. De een is wat meer Fjord, de ander wat meer rijpaardtype, allerlei verschillende kleuren enzo..... Ik vroeg me gewoon af in hoeverre je dan kunt zeggen dat ze allemaal niet 'zo' zijn. ;)

Jij mag verder je mening hebben, hoor, dat je de voorkeur geeft voor een raszuivere Fjord. Ik heb de mijne niet zelf gefokt, ik kwam hem op 2-jarige leeftijd tegen op MP en viel als een blok voor zijn gave, redelijk unieke kleur en aftekeningen. Terwijl ik eigenlijk op zoek was naar een paardje type a la IJslander of iets in die trant. Maar ik ben dolgelukkig met mijn Sam, want naast dat ik viel op zijn uiterlijk, heeft hij ook nog eens een prachtig innerlijk. <3

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:25

Snoevie schreef:
wat bedoel je hiermee?
zij mag toch ook zeggen wat ze ervan vindt?

Snoevie, uitleg zie hierboven. ;)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:32

nee jij verklaart mij ook niet voor gek dat zeg ik niet :D mensen is heel breed he niemand op bokt heeft ooit commentaar over hem gehad kan ook niet want hij is gewoon helemaal geweldig :o kijk maar in mijn profiel staat hij wel. Ja ik weet het ik ken er ook best veel ze zien er altijd weer anders uit dat is wel grappig maar nogmaals dit is mijn kruising niet. Zo heeft iedereen een paard wat bij hem/haar past.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:18

Ik geef alleen maar aan dat ik niemand voor gek zal verklaren met wat voor kruising dan ook.
Dus ook jou niet met je kruising paard. ;)
(Aparte) Kruisingen kunnen ontzettend leuk zijn, vaak nog veel leuker dan een raszuiver paard (vind ik dan weer, he ;) ).
Al vind ik zoveel paardjes ontzettend leuk en bijzonder, de mijne vind ik natuurlijk het allerleukst, maar dat vind iedereen van zijn of haar paard en zo hoort het ook. :D

Ik heb je paardje gezien in je profiel, leuk beestje met die sokken, hoor. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:57

ik vind heel veel pony's erg leuk(eigenlijk ben ik gewoon gek op ieder paard)alleen zie ik het nut van het fokken van bepaalde kruisingen niet in(don't shoot me)
ik kan me wel helemaal voorstellen dat als je zo'n leuk dier te koop ziet staan dat je die dan wel zou willen hebben!

alleen als ik over zelf fokken praat,dan zou ik wel zuiver willen fokken.

als alles goed loopt krijgt mijn pony volgend jaar een gezond veulen(gewoon fjordxfjord)

wat ik al zei,als ik een kruising moest kiezen,zou ik voor de kruising appaloosaxfjord gaan die hier eerder in het topic staat

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:21

Ik heb die van mij ook van MP, vond het wel leuk dat ze er wat chiquer uitzag dan een echt fjord.
Die appaloosaxfjord is idd ook leuk. Jammer dat hij niet helemaal op de foto staat

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:31

Twiggy2008 schreef:
Ik geef alleen maar aan dat ik niemand voor gek zal verklaren met wat voor kruising dan ook.
Dus ook jou niet met je kruising paard. ;)
(Aparte) Kruisingen kunnen ontzettend leuk zijn, vaak nog veel leuker dan een raszuiver paard (vind ik dan weer, he ;) ).
Al vind ik zoveel paardjes ontzettend leuk en bijzonder, de mijne vind ik natuurlijk het allerleukst, maar dat vind iedereen van zijn of haar paard en zo hoort het ook. :D

Ik heb je paardje gezien in je profiel, leuk beestje met die sokken, hoor. :)

helemaal mee eens :D

dankje, hij is inderdaad erg leuk maar niet echt van mij hoor. Maar heb alle redenen om hem mijn knolletje te noemen <3

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:48

Bij mij in de buurt staat een fjordxtinker en die is echt leuk. Klopt ook in verhoudingen , leuk sprekend koppie, stevig maar niet overdreven.
Kruisingen met friezen ben ik niet weg van , de verhoudingen kloppen vaak niet. Paard heeft meestal een erg lange rug.
Mijn stalgenoot heeft denk ik wel een uitzondering met haar friesx tinker dat is echt een heel mooi paard kwa verhouding.

Maar ik blijf voorstander van gewoon ras x ras fokken.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:56

Ik zie onwijs mooie kruisingen!
Helaas staat er nu niks meer te koop aan kruising van een fjord :(