Imo is het dan nog belangrijk. Stel iemand wil (hoor je redelijk vaak) recreatief rijden maar ook wel af en toe een westernles en denkt dat een tinker geschikt is. Hij ziet dat er een koudbloedshow is en en gaat daarom eens een kijkje nemen, hij ziet allemaal slechte (western)proeven. Ik denk niet dat zo´n persoon nog denkt (ten onrechte) dat koudbloeden geschikt zijn.
Het idee is erg leuk, maar ik denk dat er gewoon in die omgeving te weinig koudbloeden zijn om zoiets te organiseren. Daarom lijkt mij een demo wel wat, heb je toch een stukje western maar niet het hele goede van jury´s, proeven etc...
Als ik vervoer zou hebben zou ik eventueel interesse hebben om 2 dressuurproeven te rijden en van het western het onderdeel trail.
O ja en ben niet zo'n ruiter die even denkt om er even een westernzadel op te gooien. Heb namelijk dressuurles als westernles en dit beval me heel goed en is ook goed te combineren. En misschien dat ik ooit eens de de overstap ga maken van dressuur naar helemaal western.
Maar heb dus les van 2 verschillende instructrices 1 voor de dressuurles en 1 voor de westernles. En moet juist ook weer zeggen dat deze 2 elkaar heel goed aanvullen.