Wie heeft er een Hannoveraan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Re: Wie heeft er een Hannoveraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:56

O lekker vaag zeg.
Gelukkig weet je wel wie de fokker is.
IK zou ook misschien een veulen van haar willen. (ze is nou 17 (zeggen ze)) maja dan maar zonder papieren.
Weet ook nog niet door wie en of ik t wel wil. Ik moet haar dan weg doen want kan t niet opbrengen om er 2 te verzorgen (financieel dan) en dat wil ik eigenlijk ook niet

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:22

Ja, ik weet wel wie de fokker is, heb er al een paar maal een uur mee aan de telefoon gehangen... Haha! . Het is een kleinschalige fokker en ze vinden het heel leuk om te horen hoe het met Lexie gaat. Mijn paard is nog maar 5 en al vanaf haar 3de hier dus verder heeft ze nog niet zo'n groot 'verleden'. Ik kwam de fokker op het spoor via internet. Ik heb gewoon Lexie's gegevens uit het paspoort ingevoerd in Google samen met de naam van de fokker en toen bleken zij een (overigens slecht werkende en verouderde) website te hebben waardoor ik er achter kwam dat Lexie veulenkampioen op de hanoveraanse keuring was in 2003. En zodoende vond ik ook hun telefoonnummer en heb ik ze gewoon gebeld.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:52

Mijn paard is al 20 en de fokker heb ik tot nu toe niet terug kunnen vinden... Wel jammer, ik had graag iets meer info over de merriestam gehad.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 14:16

Me 2

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:47

JollyJumper schreef:
UpDate_ schreef:
De mijne heeft ook een grote H met daaronder het getal 14, Dat betekend idd dat hij uit duitsland komt van een bepaalde fokkerij.

Hee, dat is grappig, de mijne heeft dat ook! Weet jij waar je paard vandaag komt? Ik weet het wel en ik weet ook dat er meerdere paarden van die mensen naar Nederland verkocht zijn dus ik ben heel benieuwd!

hoi hoi, de mijne komt van haupstutbuch dus komt idd ook van duitsland, waar in duitsland komt die van jouw vandaan? de mijne is trouwens van 2002 en de jouwe?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 15:25

iemand met nummer 57 (of 51 kan t niet zo goed meer zien)

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:54

[
UpDate_ schreef:
De mijne heeft ook een grote H met daaronder het getal 14, Dat betekend idd dat hij uit duitsland komt van een bepaalde fokkerij.

Hee, dat is grappig, de mijne heeft dat ook! Weet jij waar je paard vandaag komt? Ik weet het wel en ik weet ook dat er meerdere paarden van die mensen naar Nederland verkocht zijn dus ik ben heel benieuwd![/quote]

hoi hoi, de mijne komt van haupstutbuch dus komt idd ook van duitsland, waar in duitsland komt die van jouw vandaan? de mijne is trouwens van 2002 en de jouwe?[/quote]

Lexie is van 2003, dus een jaar jonger dan die van jou. Ze komt uit Wollstein, dat ligt vlak bij Frankfurt volgens mij. Ze is gefokt door Nicole Ahrens (of Karl-Heinz Punktheller, dat is haar man). Ik wil proberen in de zomervakantie daar eens te gaan kijken. Lexie's moeder leeft niet meer maar nog wel veel andere paarden uit die merrielijn. We zijn uitgenodigd dus het lijkt me wel eens leuk.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:59

Ik heb ook een Hannoveraan, maar daar rijd ik nu alleen maar recreatief mee.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 10:09

Hoe zijn jullie paardjes buiten?

Ik ben nu een beetje bezig om het pad op en af te lopen met er.
Nou interreseerde haar de hengst niks en de kleutergroep ook niet. maar wij hebben bij de ingang een nep shetje staan voor de sier. en die vond ze toch eng hahahaha.
Ze schijnt altijd voor de kar te hebben gelopen dus moet toch wel wat gewend zijn. laatst dacht ik misschien had ze wel oogkleppen op.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:43

Cupido wou echt het erf niet af, dat kwam omdat hij altijd heel erg sterk de drang had om bij zijn maatjes te blijven, en als hij daar bij weg werd gehaald werd hij helemaal gek.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:54

zoiets heb ik in de les
doe we altijd omstebeurt galoperen.
Ze kan dan niet normaal doen t laatste stukje gaat ze helemaal oer hard.
en als ik alleen rijd is er niks aan de hand.
Ze dan ook zo snel mogelijk weer aansluiten. als t paard voor mij links gaat nou in het begin ging ze niet rechts hoor.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:58

Als Cupido alleen in de bak ging rijden werd hij ook helemaal gek enz. Continu rondcrossen en bokken. En als dan een van zijn vriendjes (bij voorkeur zijn grote vriendin Lilly) in de bak kwam, was alles weer goed en was hij lekker ontspannen. Tong uitsteken

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:09

alleen in t begin dan loopt ze in de bak te zoeken van waar is die ander nou.
maar daarna is het over en kan ik rustiger rijden dan in een les met andere paarden

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:32

mijn hanno kan prima alleen rijden..om het zo maar te noemen, eerste paar minuten moet hij wel ff gek doen, van zo ik ben het er niet mee eens.maar als ik dan een paar bokken heb overleefd en ik laat merken dat ik de baas ben, is het goed.en is zijn volledige aandacht bij mij, buitenritten net zo...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 08:54

Heb bericht van de hannoveraner site

kost me 125 zonder garantie.
en krijg geen kopie van de papieren omdat die nooit in mijn bezit zijn geweest :S

wat heeft t dan voor zin?????????????

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:52

ecyoj schreef:
Had ook ff duidelijker moeten wezen
maar meer buiten de top.

Ik heb zelf ook een hannoveraan waarvan niks bekend is. Ze heeft 2 brandmerken. Op haar heup/kont het H symbool van de hannoveraan en in haar nek een cijfer.

Van de duitse site wordt ik ook niet veel wijzer (ook niet als ik het vertaal naar het engels beetje slecht vertaald) Had ze een mailtje gestuurd of ik misschien iets met die twee brandmerken kon dr geschiedenis ophalen maar krijg geen antwoord terug.

Er zaten geen papieren bij.

Mijn hannoveraan heeft ook het brandmerk op zijn heup en een 3 cijfers in zijn nek.
Zij had wel papieren, haar vader is Werther.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:04

Ik rij dressuur met die van mij. Springen deed ik met haar want dit vond ze reuzefijn(als ze een balk ziet, al ligt die gewoon op de grond, is ze niet te houden Tong uitsteken) maar ze mankte na een les hiervan. Dan heb ik na een tijdje terug ermee gespronge en ze mankte weer. Toen ben ik ermee gestopt, maar vorige keer was ze zo hevig dat ze niet kon wachten voor ik de draad open had gedaan dat ze er vanuit stilstand over sprong (en die draad is tog wel zo'n 1m hoog) en toen mankte ze niet, een week gelede heb ik terug een paar lage sprongen genomen en ze mankte niet. Jammer is dat je ze vanuit galop bijna niet kunt houden voor de sprong, moet bijna altijd uit draf komen.

johan2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:47

ik heb een hannoveraan x meckelenburger, hij komt ook uit duitsland en ik rijd vooral dressuur( z1 startgerechtigd) maar springen vind hij zelf geloof ik wat leuker Lachen

Ik ben trouwens nog op zoek naar zijn vader-> PB Decano....kan echt helemaal NIETS vinden Boos!
Fijn paard trouwens, fijn karakter, een echte knuffelkont op stal en hij is heel koel...vind niet gauw iets eng hij is eerder een btje stoer!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:12

Naide_and_me schreef:
Ik rij dressuur met die van mij. Springen deed ik met haar want dit vond ze reuzefijn(als ze een balk ziet, al ligt die gewoon op de grond, is ze niet te houden Tong uitsteken) maar ze mankte na een les hiervan. Dan heb ik na een tijdje terug ermee gespronge en ze mankte weer. Toen ben ik ermee gestopt, maar vorige keer was ze zo hevig dat ze niet kon wachten voor ik de draad open had gedaan dat ze er vanuit stilstand over sprong (en die draad is tog wel zo'n 1m hoog) en toen mankte ze niet, een week gelede heb ik terug een paar lage sprongen genomen en ze mankte niet. Jammer is dat je ze vanuit galop bijna niet kunt houden voor de sprong, moet bijna altijd uit draf komen.

Ik krijg niet eens de kans om in de draf een sprong te maken

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:21

Op vakantie in Oostenrijk had ik een vakantiepaard, ook een Hannoveraan Lachen Ze had ook een brandmerk met een nummer maar ik kon niet echt zien wat voor nummer. Ze kon ook echt super springen, maar zodra ze een keer over een hindernis was dan begon ze door de bak te crossen om zo snel weer te kunnen springen Tong uitsteken

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 17:34

vandaag hadden we een foto shoot en ook ff vrijspringen.
kon mooi zien dat ze nog heel veel ruimte over had dus ga binnenkort weer stapje hoger

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:36

Hallo....

wij hebben ook een hannoveraan... de vader is LEMON XX onze ruin is 15 jaar ne is voor mijn moeder als leer paardje. Liberty heeft M2 gelopen en is nu met mijn moeder in de B dressuuur gestart. De eerste winstpunt is binnen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 09:18

Gefeliciteerd met de winstpunt.
Leuk zeg.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 09:41

ecyoj schreef:
vandaag hadden we een foto shoot en ook ff vrijspringen.
kon mooi zien dat ze nog heel veel ruimte over had dus ga binnenkort weer stapje hoger

Afbeelding
hier stond ie nog laag. maar Amber dacht er anders over denk ik haha