Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meissielief schreef:Wat is het dekgeld?
Redrumfox schreef:Het is juist vreselijk moeilijk om zo'n kleintje goed in vorm te houden aangezien je ze niet kan rijden, karretje incl. bestuurder is voor de échte Amerikaantjes ook al te zwaar dus dan blijft er niet zoveel meer over.
Needje schreef:Valt een minishet nou wel of niet onder de mini's?
Ik heb bij mini's altijd het beeld van een luxe paard in het mini. Dus niet echt "pony-achtig".
melanie_h schreef:Ik heb soms het idee dat ze hun hengst zo snel mogelijk weer terug willen verdienenen in amerika liggen de prijzen ook tussen de 1000 en 1500 dollar dat is nog lang geen 1000 of 1500 euro zoals hier.
Ik doe het voor mijn hobby en plezier en zo gaat er toch wel een beetje de lol vanaf.
melanie_h schreef:gaan we dan niet offtopic? anders wil ik mijn wensen en de hengsten die ik op het oog heb wel hier neerzetten.
Takke schreef:melanie_h schreef:Ik heb soms het idee dat ze hun hengst zo snel mogelijk weer terug willen verdienenen in amerika liggen de prijzen ook tussen de 1000 en 1500 dollar dat is nog lang geen 1000 of 1500 euro zoals hier.
Ik doe het voor mijn hobby en plezier en zo gaat er toch wel een beetje de lol vanaf.
Hier zit soms ook een vorm van exclusiviteit aan vast.
Daarnaast zou het prettig zijn als de prijzen hoog blijven.
Op die manier krijg je geen overfok zoals bij de shetlanders.
Bij de shetlanders zijn er teveel hobby fokkers waardoor er teveel in de salami belanden.
Als de prijzen hoger blijven met verkoop en dekkingen scheelt dat weer in het aantal slachtrijpe paarden.
1 nadeel de salami word dan duurder
stef schreef:hmmz, ik zie het niet zo zeer als offtopic, eindelijk eens lekker over mini's beppen hier...
Melanie: Ik heb net op de site van het MHCE gekeken, en daar kom ik 15 hengsten onder de 1000 euro tegen.
De eigenaar bepaald natuurlijk zelf zijn dekgeld, en als ze heel hoog gaan zitten willen ze wellicht niet bijzonder veel dekken...
stef schreef:hmmz, ik zie het niet zo zeer als offtopic, eindelijk eens lekker over mini's beppen hier...
Melanie: Ik heb net op de site van het MHCE gekeken, en daar kom ik 15 hengsten onder de 1000 euro tegen.
De eigenaar bepaald natuurlijk zelf zijn dekgeld, en als ze heel hoog gaan zitten willen ze wellicht niet bijzonder veel dekken...
stef schreef:en als ze heel hoog gaan zitten willen ze wellicht niet bijzonder veel dekken...