[opg]Haflinger of fjord?? Waar kiezen jullie voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Re: [opg]Haflinger of fjord?? Waar kiezen jullie voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:03

LarissaenA schreef:
zelf zou ik een fjord kiezen omdat die heel mooi zijn en ook goed rijden. en meestal ook goed luisteren. maar dat vind ik

En waar zit het verschil nou in, waarom de fjord? omdat ze mooi zijn en goed kunnen rijden en luisteren? Verward Haflingers kunnen dat ook heel goed.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:05

Hoi:D
Ik zou voor een fjord gaan, eigenlijk zijn ze hetzelfde maar ik vind het uiterlijk van een fjord leuker met de manen enzo:D (heb er zelf ook een, wel veel werk maar wel heel gaaf!!:P)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:27

Zou voor een fjord gaan Ja

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:33

Ik heb ook voor dit dilemma gestaan en ben uiteindelijk bij een fjord EN een haflinger geweest om te kijken en te rijden!

Ga gewoon bij diverse fjorden en haflingers kijken om tot een oordeel te komen. Qua karakter trekken lijken de twee erg op elkaar.

Ik heb voor de haflinger gekozen vanwege de elegantie en de maat. Maar ik heb dan ook het luxe/sport type in mijn bezit.

Wat betreft veel werk met die manen van de fjord.............weet je hoeveel werk er zit in het wit en 'lang' houden van een haffie zijn manen en staart Knipoog

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:37

Een Fjord en ik moet bekennen dat ik dit puur om het plaatje zou kiezen. Qua persoonlijkheid heb ik bij de meeste Hafs en Fjorden ongeveer hetzelfde waargenomen en ik ben een recreatieve ruiter, dus de bouw, afstamming,... maakt me niet veel uit.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:38

ik zou persoonlijk voor een haflinger gaan.
De meeste fjorden die ik ken zijn niet alleen sterk maar weten het ook vanzichzelf en willen dit nog wel eens misbruiken.
Haflingers hebben dat natuurlijk ook maar uit eigen ervaring vind ik een haflinger makkelijk in omgang.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:50

Mijn ervaring is dat Fjorden makkelijker in omgang zijn...die zijn volgens mij toch iets liever Tong uitsteken Haflingers kunnen ook zo ongelovelijk koppig en eigenwijs zijn Tong uitsteken Maarja sommige Fjorden ook. Maar nu ben ik bevooroordeeld omdat ik een stomvervelende Haflinger heb meegemaakt en twee hele lieve Fjorden Vork

Maar ik zou indd ook gewoon rond kijken naar Haflingers en Fjorden...gewoon kijken met welk paardje het het beste klikt.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:57

Ik zou personlijk gewoon kijken wat er op me pad komt, maar het is wel zo dat de meeste (dus niet alle) fjorden veel sterker zijn in de hand. Maar het zelfde geld sommige hafjes. Maar je moet gewoon kijken wat je pad kruist zeg maar Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:06

Ik zou een fjord kiezen, want ik heb al veel ervaring met een halfinger, dus dat is weer eens wat nieuws!