Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Apple schreef:Beetje lastig aangezien ze momenteel in leven zijn (en hopelijk nog lang).
Het eigen paard is nu 15 en nog gewoon bezig in de sport, het bijrijdpaard is nu 21, niet meer in de sport maar zeker nog niet met pensioen.
detour schreef:ff update; 44 % van de gestorven paarden hier halen de 7 net.
Vind dit kleine stukje info al best schokkend...
taverno schreef:Ik heb zelfs afscheid moeten nemen van 3 jonge paarden.
Een met ernstige kogelproblemen,zij was 6 jaar.De volgende vanwege Kissingspine,hij was 4,5 jaar
En het paard daarna had ernstige arthrose in de halswervels met een breuk in een van die wervels.Zij was 7 jaar!
En nu heb ik al 1,5 jaar een nu 7 jarige zonder problemen tot nu toe(klop het af)
Sammie schreef:In het algemeen kun je stellen dat: als een paard eenmaal 7-10 jaar is geworden gaat ie meestal lang mee en >15 hoef je eigenlijk niet veel meer te vrezen op ouderdom na.
detour schreef:ff update; 44 % van de gestorven paarden hier halen de 7 net.
malloesje schreef:detour schreef:ff update; 44 % van de gestorven paarden hier halen de 7 net.
Ik geloof dat dit niet helemaal een juiste conclusie is (verbeter me als ik het verkeerd zie). Dit zijn puur en alleen overleden paarden. Voor een juist percentage moet je toch ook het aantal levende paarden mee nemen?
En waar ik ook nieuwsgierig naar ben;
Welke overlijdensgevallen zijn te wijden aan 'training' ?