Ireentjuh schreef:Mijn haflinger Evita wordt ook dit voorjaar 22 jaar. Ze is het vriendinnetje van Warenkoen ook een pony met aardig wat karakter en doorzettingsvermogen.
Ze heeft helaas wel wat last van been/kreupelheidsproblemen gehad (verschillende vormen van artrose in haar benen en rug). Afgelopen zomer heeft ze ook nog een scheur in het bot van haar pijpbeen opgelopen. Hier heeft ze heel veel pijn van gehad en het was de vraag of ze er bovenop zou komen, maar gelukkig heeft ze mij en de veeartsen weer versteld doen staan!
Ik rij Evita af en toe nog buiten onder het zadel of voor de wagen (op dit moment alleen nog even stappen). Ze is dus nog niet volledig met pensioen, maar hoeft ook niet hard meer te werken, al zou ze het volgensmij niet erg vinden.
Misschien heb je hier iets aan voor Evita?
[BEH] Problemen/pijn bij beweging? Probeer dit eens ..
Schitterende verhalen over de oudere generatie!
Tot nu blijkt in ieder geval dat het karakter van groot belang kan zijn om, op een leuke manier, oud te worden (naast natuurlijk een goede gezondheid/verzorging en héél veel geluk ..).
Was eigenlijk met name benieuwd naar oude(re) paarden omdat pony's over het algemeen sowieso ouder worden dan paarden.. maar de verhalen over pony's-op-leeftijd zijn ook welkom hoor!