Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

aartlover schreef:Zeker welJe ziet dat de Arabier toch ook sneller bang is? Nou dan. Dit heb ik van Klaus hempfling de bekendste paarden fluisteraar van europa en werkt ook in spanje afrika en amerika dus hou op met: hahaha wat gestoord. Vind ik heel kinderachtig van je
Arme arabs, het is het meest geweldige familiepaard wat er bestaat. Maar ja... niet voor iedereen weggelegd he
zéker niet diégenen met die enorme deuken
ArabianRanch schreef:hahahaha![]()
Arme arabs, het is het meest geweldige familiepaard wat er bestaat. Maar ja... niet voor iedereen weggelegd he
zéker niet diégenen met die enorme deuken
![]()
de mensen dan he! bedoel ik CtjeLief schreef:Citaat:Hebben jullie die foto al gezien van die Arabier met enorm voorhoofd, gruwelijke deuk in piepkleinen neus? Dat vind ik dus gewoon eng en ongezond.
jij bedoelt waarschijnlijk Namusca.. bij haar speelt de vraag of het van nature is, of door menselijk hand, maar hoe dan ook, dit is een extreme uitzondering, en je mag deze merrie ZEKER niet als voorbeeld hanteren voor het gehele ras, want dit is niet waarheidsgetrouw naar het ras toe..
) CtjeLief schreef:en nogmaals: dit is OF een natuurfout, OF een een plastische ingreep, waar die betreffende trainer niet vreemd van is.. (maar dit is zeker niet zoals MEN het ras wilt hebben, zelfs wij hebben grenzen hoor)
aartlover schreef:Lusitana schreef:Hebben jullie die foto al gezien van die Arabier met enorm voorhoofd, gruwelijke deuk in piepkleinen neus? Dat vind ik dus gewoon eng en ongezond. De Arabische neus is toch al geen vordeel voor een paard, maar om hem dan ook nog zo diep mogelijk proberen te krijgen, waar ben je dan mee bezig?
De deuk bij een paard in de neus is een gebrek van vertrouwen. Die zijn vaak banger en schigteger of hoe je het schrijft, ze vertrouwen je minder snel enzo. Letter heel erg op en schrikken dus van veel. Het is dus niet leuk om telkens te zorgen dat er meer deuk in zit.
inowa schreef:dit vind ik dus ook niet kloppen,
ik heb een welsh merrie die ook zoo rastypisch is dat ze ook een deuk in het hoofd heeft.
ze vertrouwd echt iedereen en superlief en zeker niet bang...

Ik denk dat ik te lief bent voor paarden
*
dat is net zo leuk
Skippy01 schreef:en tjah, natuurlijke selectie vindt nog wel plaats hoor mijnhafje! de dülmener wildpferde, de przewalski, de bronco, de mustang (voor een deel, want bij de mustang doet de mens inmiddels ook het een en ander), sommigen kuddes van koniks, huzule en er zijn vast meer rassen waar de mens nog geen invloed op heeft gehad. dit zijn allemaal paarden met een schofthoogte van 1,25 tot 1,45 en met voldoende massa (niet zwaar, maar zeker niet heel licht) paardjes met een rug die genoeg kan dragen, een hals met voldoende oprichting, maar laag genoeg om fatsoenlijk te kunnen grazen. benen in proportie met het lijf... gewoon, zoals paarden horen te zijn...
Jmc schreef:People can make it, maar ook definatly break it!
Neem als voorbeeld het Arabisch Volbloed in Nederland. Meeste AV's lijken hier op KWPNérs en iedereen schijnt het doodnormaal te vinden. Dat noem ik inderdaad, het verzieken van het ras.
Helaas maar enkelen hier in NL die wél verstand hebben van fokken en die daadwerklijk de naam van de Arabier ten goede doen!
Erg jammer!
Helemaal mee eens !!
Skippy01 schreef:en tjah, natuurlijke selectie vindt nog wel plaats hoor mijnhafje! de dülmener wildpferde, de przewalski, de bronco, de mustang (voor een deel, want bij de mustang doet de mens inmiddels ook het een en ander), sommigen kuddes van koniks, huzule en er zijn vast meer rassen waar de mens nog geen invloed op heeft gehad. dit zijn allemaal paarden met een schofthoogte van 1,25 tot 1,45 en met voldoende massa (niet zwaar, maar zeker niet heel licht) paardjes met een rug die genoeg kan dragen, een hals met voldoende oprichting, maar laag genoeg om fatsoenlijk te kunnen grazen. benen in proportie met het lijf... gewoon, zoals paarden horen te zijn...
Citaat:Meeste AV's lijken hier op KWPNérs