Haflo's (haflinger X arabier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: Haflo's (haflinger X arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:31

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:40

Wat leuk, al die Haflootjes!!! Haha!

De mijne is een klein beetje anders; ik heb een Haflinger/Fjord x Arabier. Bijna 3 jaar, een ruin en een geweldig lief knuffelkarakter. Voskleurig met bruine aalstreep, wildstrepen op zijn benen, blonde met donkere manen door elkaar. Hij doet erg natuurlijk aan.

Sam is erg sterk, maar doordat ik freestyle met hem doe, gebruikt hij zijn kracht niet tegen me. Wel vaak bij 'vreemde' mensen, valt me op. Die test 'ie vaak wel even uit, maar als je hem laat merken dat je een leider bent op een rustige manier, gaat 'ie voor je door het vuur. Als ik zie wat ik allemaal voor elkaar gekregen heb met hem, maak ik me geen zorgen over het inrijden later.
Ik vind dat hij het karakter van de Fjord en de Haf heeft, maar hij heeft de ruime gangen van zijn vader (Arabier), prima combinatie. Mijn stalgenoten zeggen dat 'ie momenteel op een IJslander lijkt (mede dankzij zijn dikke manen en wintervacht). Hoe dan ook, ik ben stapelverliefd op mijn paard. We spelen vaak samen in het land en zijn echt dikke vriendjes geworden. Haha! Haha! Haha!

Helaas lukt het me niet om foto's te plaatsen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 16:29

@Whitje: Die van mij kon vroeger redelijk springen geloof ik, áls ze er zin in had.
Dressuur ook de meeste oefeningen tot zowieso het L2 wel denk ik.
Maar nu rijd ik alleen nog maar met haar buiten, omdat echt hard werken nu toch wel wat zwaarder voor haar is.

@Evelijn: Aah Rosanna is zo leuk. Lovers

@Nadya: Jammer dat het niet lukt om foto's te plaatsen.. Lijkt me wel aparte combi trouwens. Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:11

oooh das mooi dat die kon springen en dressuren kan ik gaan oefenen niet dat ik dat anders niet had gedaan Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 22:19

whitje schreef:
oooh das mooi dat die kon springen en dressuren kan ik gaan oefenen niet dat ik dat anders niet had gedaan Clown

Haha, ik denk niet dat haflo's pony's zijn om echt mee door te breken in de sport, maar ik geloof dat ze allemaal toch wel redelijk wat kunnen.
Ben benieuwd wat andere haflo's lopen in de dressuur als ze officieel gestart zijn.

Soms vind ik het wel heel jammer dat Katinka niet 10 jaar jonger is, dan had ik nog zoveel met haar willen doen! *zucht*

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:23

Nee dat denk ik inderdaad ook niet maar ja er zijn altijd uitzonderingen maar ik hoef niet uit te blinken in de sport laat iemand anders maar die uitblinker zijn ik wil gewoon de grootste lol met me pony hebben dat vind ik veel belangrijker.

En zo geld dat toch ook bij jou paardje ze is 25 maar ziet er nog super uit je kan nog lekker met haar ridjen en lol hebben das toch belangrijk, althans zo denk ik erover weet niet hoe anderen erover denken.

Ben inderdaad wel ook een beetje beniewd wat anderen met de haflo's bereikt hebben.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:17

Ja, inderdaad ben het met je eens hoor. Knipoog
Als je ver in de sport wil komen neem je geen haflo.

Ik vind het ook heerlijk om met Katinka over het strand te crossen of gewoon zonder zadel een beetje buiten te rijden o.i.d. Ze is 100% bomproof en super betrouwbaar, dus dat is echt heerlijk. Lovers

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:25

hoezo zou je met een haflo niet ver kunnen komen? de meeste haffie's van tegenwoordig gaan met kinderen ook gewoon de sport in en lopen zo tot het M, sommigen tot het Z... als je daar dan een beetje arabische 'actie' aan toevoegt, kun je toch juist ver komen??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:01

Ntlie_ schreef:

@Nadya: Jammer dat het niet lukt om foto's te plaatsen.. Lijkt me wel aparte combi trouwens. Lachen

Zeker een aparte combi Haha! Haha! Haha! , maar hij is erg goed 'gelukt'. Knipoog
Ik ben echt dolblij met hem, wil niets anders meer. Zijn karakter is helemaal geweldig, hij is echt mensgericht en vriendelijk, maar kan ook lekker eigenwijs en pittig zijn op zijn tijd. En daar hou ik wel van en we voelen elkaar perfect aan. Haha!

En over dit ras als sportpaard, tja, daar hou ik me dus helemaal niet mee bezig. Ik heb mijn pony voor mijn plezier en wil hem een zo fijn mogelijk, paardvriendelijk leven geven. Ik heb wel degelijk doelen met hem (ik moet hem bv. nog inrijden, doe nu aan freestyle), maar ik train liever alleen samen met mijn paard, dan dat ik van hot naar her moet gaan, hem ergens uitbreng en die onderlinge prestatiedrang weer moet voelen. Daar ben ik het type niet voor, daar heb ik geen zin (meer) in. Ieder zijn ding, hoor, maar ik wil vooral voor mijn en mijn paardje samen plezier en ontspanning hebben.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:06

een meisje bij mij op stal heeft ene haflo een schat van een beestje en lijkt precies een ararbier alleen de kleur van een haflinger en de kracht ervan

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:45

Skippy01 schreef:
hoezo zou je met een haflo niet ver kunnen komen? de meeste haffie's van tegenwoordig gaan met kinderen ook gewoon de sport in en lopen zo tot het M, sommigen tot het Z... als je daar dan een beetje arabische 'actie' aan toevoegt, kun je toch juist ver komen??

Ik zei over het algemeen. Knipoog
Als je echt dressuurgericht bent o.i.d koop je toch sneller een groot sportpaard neem ik aan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:46

Vandaag trouwens een heerlijke rit gemaakt met Katinka, ze was wel lekker vlot maar toch ook weer heel relaxed. Lovers

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:07

Ik verzorg een haflinger x arabier. (Foto zie profiel.) Ik vind het een super paardje! Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:04

@Sylleke; Shadow is ook echt supergaaf Kwijl
Heb je meer foto's van haar?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:05

Ik zal even zoeken, ik doe der nog niet zo lang, dus heb enkel foto's van de eerste keer dat ik der reed op een Boktbuitenrit. Knipoog

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:18

shadow is leuk zeg OK dan! Ik zie wel wat in hem wat de mijne ook heeft, inderdaad de kleuren van een haflinger maar wel minder zwaar gebouwd. (ik hoop dat jullie nog snappen wat ik bedoel Bloos )

En wat betreft de sport, tuurlijk zoals ik al zei zijn er altijd uitblinkers in een ras die wel goed kunnen presteren op hoger niveau maar ik sluit me wel bij ntlie_ aan dat je niet een haflo gaat kopen als je van plan bent op hoog niveau te gaan rijden.

Ik heb btw vandaag weer me ponytje gereden hij was een tijdje kreupel geweest want hij was er langs de weg vandoor gegaan en is die gevallen op straat (maar gelukkig allemaal goed afgelopen want had echt veel erger gekunt) Maar goed was hem wel aan het inrijden en dat kon ff niet doorgaan toen dus vandaag weer voor het eerst erop gezeten ging echt super goed op hier en daar een bokje na Tong uitsteken. Zal later foto's erop zetten

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:28

Shadow heeft M2 dressuur gelopen hebben ze me gisteren verteld. (Even tussendoor omdat jullie het daar over hadden.)
Je kan het ook als een uitdaging zien om met een haflo verder te komen natuurlijk. Knipoog

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:30

ja dat is ook zo!

Maarja als het dan niet lukt is de teleurstelling groot ..... Tong uitsteken Nee ik begin er niet aan gewoon lekker fun hebben dat vind ik belangrijker.
Ik hoop wel dat je snel fotootje van shadow heb hijs volgens mij echt stoer!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:37

Ik ken iemand die Z2 rijdt met haar haflo.
Ik moet eerlijk zeggen dat hun twee altijd tijdens de wedstrijden opvallen omdat hun meestal door grote kwpner´s omringd zijn.
Helaas heb ik geen foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:52

Ik ken ook iemand die Z2 (geloof ik) heeft gereden met haar toenmalige Haflo. Was een vosje, type sportpony/NRPS'er gewoon, maar toch echt half Haflinger. Maar dat is al een tijd terug, ze werd wel erg groot voor hem (met springen, wat ze voor de hobby ook nog wel eens deed, begon ze zelf de balken eraf te gooien...), dus toen een paard gekocht.

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:36

Bij ons heeft een haflo gewoont. 20 jaar zich voor de gehandicapten ingezet.
En is nu aan het genieten van zijn pensioen!

Afbeelding
Heel veel kinderen uit de omgeving hebben op hem leren rijden.
En de gevorderden liet hij alle hoeken van de bak zien! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:42

_steef_ schreef:
Bij ons heeft een haflo gewoont. 20 jaar zich voor de gehandicapten ingezet.
En is nu aan het genieten van zijn pensioen!

Afbeelding
Heel veel kinderen uit de omgeving hebben op hem leren rijden.
En de gevorderden liet hij alle hoeken van de bak zien! Haha!

Kijk, van zo'n paard hou ik nou!!! Geweldig!! Haha! Haha! Haha! Haha!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:46

Mijn lievelings pony is een haf X arabier.
Ze is gebouwd als een haflinger, en kan erg ontdeugend zijn. En kan soms fel reageren(bokken), ze is ook erg aanhankelijk Lovers
Foto's in mijn profiel.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:03

Ntlie_ schreef:
Skippy01 schreef:

Ik zei over het algemeen. Knipoog
Als je echt dressuurgericht bent o.i.d koop je toch sneller een groot sportpaard neem ik aan.

als je bij de paarden rijdt wel idd, maar bij de pony's, met een haflo van ongeveer 1,45m, kun je prima meekomen... sportpaarden zijn idd meestal groter, dus het ligt er idd net aan waar je hem wilt inzetten...