Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Skippy01 schreef:DresslOver schreef:er zijn wel mooie kruisingen bij, maar veel mensen doen maar gewoon iets om maar iets aparts eruit te krijgen, laatste hoorde ik iets over een welsh x shire.. nou was die shire dan wel de draagmoeder maar dan nog! wat denk je nou serieus..? of een ezel x paard.. das het zelfde als een kat met een leeuw kruisen. doe nou gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg, vaak zijn die paarden helemaal niet gezond, en waarom niet? omdat het niet natuurlijk is! ik vind het zonde van onze mooie paarden!
hoezo 'zonde van onze mooie paarden'? ik leg net uit dat zonder het kruisen van rassen jouw 'mooie paard' waarschijnlijk niet eens bestaan had. althans niet als het geen konik, fjord, prezwalski, mustang, bronco o.i.d. is, want alle sportpaarden zijn ook gewoon kruisingen!!!!!! maar dan met een leuk papiertje erbij omdat daar toevallig een stamboek voor is opgericht, waardoor ze nu als ras erkend worden! lekker zonde... bovendien hoezo niet gezond? OCD bij kwpn-ers, das pas ongezond!!!! kruis je een kwpn-er met een haflinger (die gegarandeerd OCD-vrij is) dan fok je de OCD er al uit!
en ja, ezel * paard, dat worden keiharde werkdieren, niet echt geschikt voor wedstrijdrijden, maar zeker niet stom of dom, gewoon super geschikt voor mensen die zwaar werk moeten verrichten met hun dier, zoals super veel mensen in India en Pakistan. moeten die mensen dan dure raspaarden gaan kopen als een kruising met een ezel een harder werkend, koeler in de kop werk- en lastdier oplevert?
en daarbij wil de kwpn-fokkerij dat fokkers meer volbloed het stamboek in brengen, om het weer grover worden van de paarden tegen te gaan... weer DOELBEWUST kruisen!!!!
!
was niet banketstaaf bedoeld, maar ik heb zelf super ervaringen met kruisingen en kan er slecht tegen als mensen negatief doen... had mss idd beter moeten lezen...
superwoman schreef:Wanneer het voor jezelf is prima, maar om te verkopen, zijn ze niet zoveel waard. Een paard wat niet veel waard is, komt eerder bij de manege uit óf bij de slager....

want kon me er niets bij voorstellen; ik ken al die namen niet. Wat een leuk paard! vind hem helemaal geweldig!iepsel schreef:Kijk, dit bedoel ik. Een niet alledaagse kruising die (wegens succes??) herhaalt is. Goedgekeurde hengst, dus niet even gratis. Geen ongelukje.............en nog leuk gelukt ook aan de fotos te zien!! En oh, wat zal er af en toe een commentaar komen op zon product. En dan zijn we bij het begin: Waarom?? Durven de tegenstanders van "kruisen "niet door de meest positieve berichten??
! Ik ben nu in een half jaar tijd van goede papieren naar kruising gegaan en het valt inderdaad niet te peilen, de reacties! Toendertijd als ik zei dat ik een Jazz had, dan steeg ik voor m´n gevoel 100 punten; iedereen vol belangstelling. Maar ja, als ik nu vertel dat ik een kruising heb (die overigens van een Anda-fokker afkomt die bewust heeft gefokt) dan is het niet interessant meer ...en waarom?

ellepel schreef:we hebben er een staan...arabier x tinker...
en ze is best wel heel erg leuk![]()
ik heb zelf een draver x tuigpaard gehad,ook een superleuk dier om te zien
IkbenLeen schreef:@reina: ik heb even in je profiel gespiektwant kon me er niets bij voorstellen; ik ken al die namen niet. Wat een leuk paard! vind hem helemaal geweldig!
iepsel schreef:Kijk, dit bedoel ik. Een niet alledaagse kruising die (wegens succes??) herhaalt is. Goedgekeurde hengst, dus niet even gratis. Geen ongelukje.............en nog leuk gelukt ook aan de fotos te zien!!
Dank voor de complimenten! (Al vermoed ik eigenlijk dat de fokker iets heel anders had gehoopt toen hij Ed fokte, waarom neem je anders een BONTE NRPS-hengst...
)