lindsey schreef:Veel mensen die zo aangebrand reageren zijn volgens mij gewoon jaloers omdat ze zelf eigenlijk ook liever een kwpn'er zouden hebben.
De reden dat ze dan toch voor een haflinger of fjord of tinker hebben gekozen omdat ze goedkoper zijn, bekend staan als rustiger, gezegd wordt dat ze 24 uur per dag op wei kunnen, minder blessuregevoelig zijn etc.
Want als je echt trots bent op je eigen paardje kan het je toch helemaal niet schelen wat een ander van hem vind.
Jaloers omdat er geen bruin knotjespaard in een stal staat met dekentje zus dekentje zo? Dat is echt een lachtertje!
Mijn motivatie om voor een fjord te kiezen:
Mijn ouders wilden een paard dat altijd buiten kon blijven. Daar zit je dus al richting koudbloed. Daarbij hoefde ik geen opgefokt, idioot beest. Ik beweer niet dat alle warmbloeden dat zijn maar over het algemeen (!) zijn ze toch feller dan een koudbloed.
Diezelfde avond zijn we gaan kijken bij een fjordje en de koop was ook direct gesloten.
Dus niet omdat ze goedkoper was, puur omdat het mij aanstond. Ik had ook op heel iets anders uit kunnen komen. Blessuregevoelig is iets wat voornamelijk bij stalpaarden voor komt. Een paard dat het grootste deel van de dag op stal staat zal helemaal gek zijn als hij weer naar buiten mag. Gek dat daar dan brokken van komen. Paarden in de wei zijn toch rustiger dan stalpaarden, puur omdat ze de ruimte hebben om rond te scharrelen en op zijn tijd een sprintje te trekken, dat scheelt nogal in energie.
Ik ben ontzettend trots op mijn meisje, zo trots zelfs dat ik haar karakter niet verloren wil laten gaan en er dus een veulentje uit ga fokken. Toch baal ik er ook van als er op ons neer gekeken wordt. Wat is daar dan de reden van? Voelen die mensen zich soms beter? Kijk eens ik heb een duur paard onder mijn kont jij zo'n ouderwetse knol.
Toch ben ik er hartstikke gek mee en komt er hier nooit, maar dan ook nooit een heethoofd te lopen.

en in dit topic hebben al meer mensen die reden erbij gegeven...het gaat erom wat jezelf vind

vooral kinderen zijn daar heel goed in!!!