Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:14

lindsey schreef:
Veel mensen die zo aangebrand reageren zijn volgens mij gewoon jaloers omdat ze zelf eigenlijk ook liever een kwpn'er zouden hebben.

De reden dat ze dan toch voor een haflinger of fjord of tinker hebben gekozen omdat ze goedkoper zijn, bekend staan als rustiger, gezegd wordt dat ze 24 uur per dag op wei kunnen, minder blessuregevoelig zijn etc.

Want als je echt trots bent op je eigen paardje kan het je toch helemaal niet schelen wat een ander van hem vind.

Jaloers omdat er geen bruin knotjespaard in een stal staat met dekentje zus dekentje zo? Dat is echt een lachtertje!

Mijn motivatie om voor een fjord te kiezen:
Mijn ouders wilden een paard dat altijd buiten kon blijven. Daar zit je dus al richting koudbloed. Daarbij hoefde ik geen opgefokt, idioot beest. Ik beweer niet dat alle warmbloeden dat zijn maar over het algemeen (!) zijn ze toch feller dan een koudbloed.
Diezelfde avond zijn we gaan kijken bij een fjordje en de koop was ook direct gesloten.

Dus niet omdat ze goedkoper was, puur omdat het mij aanstond. Ik had ook op heel iets anders uit kunnen komen. Blessuregevoelig is iets wat voornamelijk bij stalpaarden voor komt. Een paard dat het grootste deel van de dag op stal staat zal helemaal gek zijn als hij weer naar buiten mag. Gek dat daar dan brokken van komen. Paarden in de wei zijn toch rustiger dan stalpaarden, puur omdat ze de ruimte hebben om rond te scharrelen en op zijn tijd een sprintje te trekken, dat scheelt nogal in energie.

Ik ben ontzettend trots op mijn meisje, zo trots zelfs dat ik haar karakter niet verloren wil laten gaan en er dus een veulentje uit ga fokken. Toch baal ik er ook van als er op ons neer gekeken wordt. Wat is daar dan de reden van? Voelen die mensen zich soms beter? Kijk eens ik heb een duur paard onder mijn kont jij zo'n ouderwetse knol.

Toch ben ik er hartstikke gek mee en komt er hier nooit, maar dan ook nooit een heethoofd te lopen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:19

lindsey schreef:
Ik ben het met sony eens. Als je tegen een eigenaar van een kwpn'er zegt dat je liever een schimmel ziet dan hun zwarte of omgekeerd dan zitten ze daar absoluut niet mee. Zelfde geld als je liever een hannoveraan, nrps'er, arabier, andalusier, fjord, tinker of haflinger hebt. Ieder zijn smaak toch. Ze begrijpen je voorkeur voor een Fjord, haflinger of tinker misschien niet maar ze accepteren het wel.

Zeg je tegen de gemiddelde Fjord of Haflingereigenaar dat je liever een kwpn'er ziet. Dan voelen ze zich onmiddelijk gediscrimineerd. Iedereen MOET hun fjord of haflinger leuk vinden. Je mag absoluut niet zeggen dat je een kwpn'er leuker vind want dan zijn ze beledigd.

Veel mensen die zo aangebrand reageren zijn volgens mij gewoon jaloers omdat ze zelf eigenlijk ook liever een kwpn'er zouden hebben.

De reden dat ze dan toch voor een haflinger of fjord of tinker hebben gekozen omdat ze goedkoper zijn, bekend staan als rustiger, gezegd wordt dat ze 24 uur per dag op wei kunnen, minder blessuregevoelig zijn etc.

Want als je echt trots bent op je eigen paardje kan het je toch helemaal niet schelen wat een ander van hem vind.

Pardon??
duss Nors opkijken Doei, doei

Ja op wedstrijden werden mijn zus en ik wel eens raar aan gekeken
"tss een haflinger"
nou en
laat mij lekker een haffie hebben
mijn lekere teddybeer 's winters waar ik op kan vertrouwen
Maar rustiger, hell no, net zo pittig als een ander paard
Ik reed winstpunten en won 1e prijzen
nu krijg ik vaak alleen maar positieve en leuke reacties
voor al over zijn manen
Vingers aflikken
ach
ik houd van de wat bredere paarden
de haflinger heeft mijn hart gestolen
ben met ze opgegroeid
ken mensen met kwpners prima, moeten zij weten, maakt mij nik suit
ieder zijn eigen smaak!

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:51

lindsey schreef:
Ik ben het met sony eens. Als je tegen een eigenaar van een kwpn'er zegt dat je liever een schimmel ziet dan hun zwarte of omgekeerd dan zitten ze daar absoluut niet mee. Zelfde geld als je liever een hannoveraan, nrps'er, arabier, andalusier, fjord, tinker of haflinger hebt. Ieder zijn smaak toch. Ze begrijpen je voorkeur voor een Fjord, haflinger of tinker misschien niet maar ze accepteren het wel.

Zeg je tegen de gemiddelde Fjord of Haflingereigenaar dat je liever een kwpn'er ziet. Dan voelen ze zich onmiddelijk gediscrimineerd. Iedereen MOET hun fjord of haflinger leuk vinden. Je mag absoluut niet zeggen dat je een kwpn'er leuker vind want dan zijn ze beledigd.

Kan je niet helemaal volgen hoor!

Vooral niet dat mensen met een fjord of haflinger vinden dat iedereen hun paard leuk moet vinden......volgens mij speelt dat veel meer onder de kwpn-ers en alles dat daar op lijkt dan onder de fjorden en haflinger - eigenaren! Onder de "dressuurpaarden" eigenaren wordt ook altijd veel meer strijd geleverd over de papieren van een paard etc.

Ik ben zelf in het gelukkige bezet van een KWPN-er van 11jaar en een kruising haflinger appaloosa van 2jaar. Wat mij vooral opvalt is dat er van mijn KWPN-er altijd gevraagd wordt of er papieren bij zitten en van die kruising niet.....(staat ingeschreven bij het NRPS hulpstamboek). En dat ik Tom mijn KWPN-er heb snapt iedereen wel zo'n beetje, maar wat ik met een kruising haf moet....dat wordt altijd gevraagd.

Snap ook niet waarom je denkt dat eigenaren van een haflinger of fjord jaloers zouden zijn op mensen met een KWPN-er o.i.d.....misschien zijn ze wel gewoon heeeeel erg gelukkig met hun keus.

Maar volgens mij is het in nederland nog steeds wel zo dat je met een fjod, haflinger, kruising ofzo nog steeds meer moet bewijzen op een wedstrijd dan als je met een grote KWPN-er met goede papieren de ring in komt......(niet altijd natuurlijk).

Maar goed, ik ben trots op mijn beide paarden!
En voor de duidelijkheid...mijn kruisinkje heb ik niet gekocht omdat ik eigenlijk liever een KWPN-er wilde! Mijn KWPN-er had ik eerder dan die kruising haf!

Mel

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:28

ik snap niet dat mensen neerkijken naar haflingers fjorden enz. ze zijn toch hartstikke lief?en betrouwbaar enz.? ik heb zelf een new forest,een dressuur pony maar ik kijk nooit neer naar fjorden haflingers enz.en ik praat nooit over de papieren,ik kijk of het paard lief is en daar gaat het bij mij om!

Offtopic: Tommy10,wat heb jij een mooie kruising! echt een plaatje! Lachen
Laatst bijgewerkt door NF_Daphne op 01-12-06 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:29

NF_Daphne schreef:
ik snap niet dat mensen neerkijken naar haflingers fjorden enz. ze zijn toch hartstikke lief?en betrouwbaar enz.? ik heb zelf een new forest,een dressuur pony maar ik kijk nooit neer naar haflingers fjorden enz.en ik praat nooit over de papieren,ik kijk of het paard lief is en daar gaat het bij mij om!

etdit: sorry er ging ff wat fout!

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:52

NF_Daphne schreef:

Dankjewel! Hij is ook heel erg lief!
Melanie

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:04

als je van je paardje houd en jij bent er tevreden mee zit je daar echt niet mee hoor wat ze ook over je aard zeggen!
uitlachen is mij nooit gebeurt, maar wel tig andere domme opmerkingen dat mijn paardjes weinig zijn in vergelijking met die van hun!
maar goed het ligt er gewoon aan wat JIJ belangrijk vind! als je hafjes super vind koop je toch geen kwpn-er omdat je daar geen opmerkingen over krijgt? Knipoog

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:17

Rianneke schreef:
als je van je paardje houd en jij bent er tevreden mee zit je daar echt niet mee hoor wat ze ook over je aard zeggen!
uitlachen is mij nooit gebeurt, maar wel tig andere domme opmerkingen dat mijn paardjes weinig zijn in vergelijking met die van hun!
maar goed het ligt er gewoon aan wat JIJ belangrijk vind! als je hafjes super vind koop je toch geen kwpn-er omdat je daar geen opmerkingen over krijgt? Knipoog

De TS zegt toch ook helemaal niet dat ze daar mee zit? Ze vraag alleen of ander dit ook hebben meegemaakt. En het is overduidelijk dat dat het geval is ja!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:20

Nee, nog nooit meegemaakt. Alleen op de manege vonden ze het wel eens gek als ik op een haflinger reed en niet op een andere mooi paardje. Maar ik vind hafjes gewoon geweldig en het kan me dan ook niets schelen wat anderen ervan vinden! Ik vind zelf hafjes leuker dan al die volbloedjes ed. En het gaat er toch om wat je zelf vindt!?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:06

ienna schreef:
De TS zegt toch ook helemaal niet dat ze daar mee zit? Ze vraag alleen of ander dit ook hebben meegemaakt. En het is overduidelijk dat dat het geval is ja!

als ze er helemaal niet mee zat had ze vast geen topic geopend Knipoog

het enigste wat ik zeg is dat als je van je paardje houd en je vind em geweldig het niet uitmaakt wat anderen zeggen Knipoog Clown

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:21

Rianneke schreef:
ienna schreef:

als ze er helemaal niet mee zat had ze vast geen topic geopend Knipoog

het enigste wat ik zeg is dat als je van je paardje houd en je vind em geweldig het niet uitmaakt wat anderen zeggen Knipoog Clown

Dat was niet het enigste wat jij zei, maar als de ts er toch benieuwd naar is of andere dit ook hebben meegemaakt en ze opent dit topic wil het helemaal niet zeggen dat ze er mee zit!
Tegenwoordig mag je nergens meer een topic over openen hier, op alles word je afgezeikt en overal waar iemand je op kan pakken pakken ze je op. Laten we het gewoon gezellig houden en de vraag van de TS beantwoorden en meer niet!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:35

ienna schreef:
Dat was niet het enigste wat jij zei, maar als de ts er toch benieuwd naar is of andere dit ook hebben meegemaakt en ze opent dit topic wil het helemaal niet zeggen dat ze er mee zit!
Tegenwoordig mag je nergens meer een topic over openen hier, op alles word je afgezeikt en overal waar iemand je op kan pakken pakken ze je op. Laten we het gewoon gezellig houden en de vraag van de TS beantwoorden en meer niet!

ik zeik niemand hier af en plak ook geen stempeltjes op Knipoog
mij is het gewoon nog nooit overkomen en ja daar heb ik antwoord op gegeven met de zin erbij dat als je van je paardje houd het niks uit maakt wat anderen er van vinden Ach gut en in dit topic hebben al meer mensen die reden erbij gegeven...het gaat erom wat jezelf vind Pling

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:33

Rianneke schreef:
ik zeik niemand hier af en plak ook geen stempeltjes op Knipoog
mij is het gewoon nog nooit overkomen en ja daar heb ik antwoord op gegeven met de zin erbij dat als je van je paardje houd het niks uit maakt wat anderen er van vinden Ach gut en in dit topic hebben al meer mensen die reden erbij gegeven...het gaat erom wat jezelf vind Pling

Natuurlijk gaat het er uiteindelijk om wat je zelf van je paard vindt, maar het is naar mijn idee niet leuk als je steeds moet uitleggen waarom je bijvoorbeeld een haflinger leuk vindt, dat wordt aan iemand met een kwpn-er bijna nooit gevraagd. En ik spreek uit ervaring, zie eerdere post in dit topic. Dat je een kwpn-er hebt, vindt iedereen normaal, maar bij veel andere rassen moet je het toch vaak een verklaring afleggen.
Dit topic gaat er ook niet om dat je zelf je paard leuk moet vinden, maar of mensen rare reacties krijgen als ze een haflinger ofzo hebben.....

mel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:08

Ik kijk zelf niet neer op Haflingers Fjorden maar ze zijn gewoon niet echt mijn ding. Qua uiterlijk wel, maar ik vind ze gewoon niet mooi bewegen en mijn voornaamste reden om er geen te nemen is dat ik ze niet lekker vind rijden (korte pasjes).
Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar over het algemeen maken deze rassen toch kleinere passen.

Zelf ben ik stapelgek paarden die rustig zijn en die je wel een week stil kan zetten en gewoon de hele dag buiten kan houden. Ik ben dan ook gek op trekpaarden. En heb sinds kort mogen proeven van Friezen. Ook superpaarden, winterhard, maar toch niet die kleine pasjes van Haffies en Fjorden. Lachen

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:18

Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, maar ik ken wel iemand die ooit op een arabier had gereden, en is gestopt en verder is gegaan met een haflinger, en toen werd er ook uit bepaalde hoeken gezegt; 'pf, wie kiest er nou voor zo'n overstap' of 'wat wil je nou met een halfinger bereiken'
Ik heb daar maar niet op gereageerd, want met haflingers kun je ook heel wat bereiken.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:19

gaat nergens over, haflingers ruleren gewoon! Pling

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:25

het blijft een kwestie van smaak denk ik....

maar heeft de rest die hier reageert niet ook soms hele leuke reacties op hun paard? van die leuke complimentjes die je dag weer goed maken? Haha! vooral kinderen zijn daar heel goed in!!!
bijvoorbeeld -> wauw wat heeft ie mooie lange haren (manen) of wat een mooi paard (zwaar overbouwd lelijk ding Clown )

wuis -> niet iedere haf/fjord heeft korte pasjes Haha! dat dacht ik ook, totdat ik op een goede haflinger stapte denk ik... dat beest kon lopen echt om te kwijlen! daar kon een kwpn-er nog wat van leren Cool Clown

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:38

Rianneke schreef:
het blijft een kwestie van smaak denk ik....

maar heeft de rest die hier reageert niet ook soms hele leuke reacties op hun paard? van die leuke complimentjes die je dag weer goed maken? Haha! vooral kinderen zijn daar heel goed in!!!
bijvoorbeeld -> wauw wat heeft ie mooie lange haren (manen) of wat een mooi paard (zwaar overbouwd lelijk ding Clown )

Ja ik krijg ook absoluut leuke reacties op mijn "kruising haf"! Zeker hier op bokt!
Maar zoals eerder vermeld, worden er wel vaak vragen gesteld die ik niet gesteld krijg bij mijn KWPN-er.....

Melanie

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:43

Heb ik vroeger ook wel eens gehad, ik heb ze nog harder uitgelachen omdat die van mij zo braaf was toen die van hun wegknalden ..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:50

Tommy10 schreef:

Ja ik krijg ook absoluut leuke reacties op mijn "kruising haf"! Zeker hier op bokt!
Maar zoals eerder vermeld, worden er wel vaak vragen gesteld die ik niet gesteld krijg bij mijn KWPN-er.....

Melanie

ik vind jou kruising hafje ook wel heel leuk Haha!
maar dat vragen stellen heb je denk ook als je 18 bent geworden en nog bij de pony's blijft... maar mag ik wel vragen om wat voor soort vragen het dan gaat?

maar alles wat niet standaart is daar worden vragen over gestelt naar mijn mening... Ach gut terwijl hafjes eigenlijk heel veelzijdig (kunnen) zijn : dressuur springen buiten rijden eventueel aangespannen etc etc... toch ideaal?
als ik op een hafje goed zou passan zou ik ook geen paard van 170 hebben denk ik...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:08

Ik heb dan wel geen haflinger, maar ik vind ze wel erg leuk.
Mensen die andere mensen gaan uitlachen omdat ze hun pony niet zo leuk vinden vind ik eigenlijk een beetje laag. Iedereen vind zijn of haar pony leuk en dat is onwijs l.ullig als je dan uitgelachen gaat worden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:12

ja maar ik snap het ook niet helemaal dat uitlachen van iemands kans uit... heb persoonlijk nog nooit iemand uitgelachen om de pony keuze die ze maakte... iedereen heeft zen eigen smaak en dat respecteer ik gewoon Haha!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:17

niet uitgelachen, wel gehad als ik springle had dat mensen echt naar me toe kwamen van.. spring jij met een haflinger?
uhm ja hoezo niet? heeft toch ook 4 benen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:29

neetje86 schreef:
niet uitgelachen, wel gehad als ik springle had dat mensen echt naar me toe kwamen van.. spring jij met een haflinger?
uhm ja hoezo niet? heeft toch ook 4 benen?

Haha! hahaha nu jij dit zegt moet ik meteen weer terug denken aan een haf die hier in de buurt de 140 haalde met springen Pling vind dat zoiezo voor een pony van die maat een prestatie maar voor een haf al helemaal want dat was niet de slankste Bloos

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:08

Uitgelachen niet

Althans , niet dat ik weet
En al was het zo, dan zou mij dat absoluut niet kunnen boeien
Ik ben waanzinnig trots op mijn knollie

Ik weet wel dat er mensen op stal waren die haflingers niet zo vonden.
Dan vind ik het wel super dat een andere haf ze met de winstpunten voorbij streeft Haha!
Haffies zijn gewoon the best Clown

En verder laat ik iedereen lekker in zn waarde hoor.