Wat is de "normale" prijs voor een 3jarige Draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Wat is de "normale" prijs voor een 3jarige Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:20

Foto's zijn al beoordeeld en alles.. en alles ziet er netjes uit.Aangezien ze 3 weken geleden gekeurd is vind ik het niet zo nodig.Alleen Klin. is genoeg voor mij.Aangezien de foto's gewoon goed zijn.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:38

ik bedoel ook dat je haar klin. laat keuren, liefst waar je zelf bij bent, is gewoon het betrouwbaarst

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:41

Ja dat zeker. Ook bij mn eigen DA uiteraard.
Ben al zenuwachtig Bloos

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:48

Ben benieuw hoor... en helemaal naar fotos

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:52

ja idd hou ons op de hoogte

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:43

hoe is het afgelopen??

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:44

ik geloof dat t dier al verkocht s voordat zij heeft gekeken... maar zeker weten doe ik dat neit

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:09

soory maar dravers zijn helemaal niet heethoofden..ze zijn snel en kunnen druk zijn..maar ze zijn 100% betrouwbaar, gaan voor hun baas door het vuur, zijn super gevoelig en lief en zullen nooit iets kwaad doen als opzet..dat kun je van de meeste kwpners niet zeggen!!sorry maar wou dit misverstand ven recht zetten..heb zelf een haflinger maar heb vroeger toen ik klein was een draver gehad..helaas is ze er niet meer..maar heb nog nooit zo een fijn en gevoelig paard gehad..me haflinger is echt een schat hoor, maar wel wilder dan me draver was haha

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:06

Dan zet ik dat weer even recht Knipoog Elk paard heeft een eigen karakter, dravers ook. Wij hebben er een die de rust zelve is, maar ook een die zich vreselijk op kan winden en wél heet is. Het ligt echt aan het paard zelf, niet aan het ras.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:28

klopt..ik heb met dravers gesprongen en lekker rustig gereden terwijl die ook op de baan haden gelopen, t is maar net hoe je t ze zelf leert he?
enne heethoofden?
ik vind ze juist supercool Haha! schiet een bom af en ze vallen in slaap Knipoog
wat betreft prijzen van dravers die op het moment verkocht worden:

die zit zo tussen de 500 en de 800 euro.
even goed om je heen kijken en luisteren, ze zijn er wel hoor Knipoog

vierhoefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:44

ik heb zelf ook een 3 jarige draver gekocht die voor de renbaan te langzaam was
wij hadden hem voor: 800 .
hoe duur was die draver dan??/

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:18

Kangaroo_Syl schreef:
Hetzelfde als wat ik heb meegemaakt. Kocht een paard voor 2000 euro, achteraf bleek het een draver te zijn. Toen ik haar weer verkocht heb ik haar voor 1000 euro verkocht, gewoon omdat geen een mens een draver koopt van 2000 euro. Het zijn leuke paarden, maar je moet er van houden.

Conclusie: jij bent geen mens??? Vork

Of te wel zodra je er een labeltje aanhangt daalt de prijs..Je moest een weten hoeveel handelaren dravers voor veel meer dan € 500- 1000 verkopen. Je hangt er een ander labeltje aan en klaar!!! Het is opvallend hoe weinig mensen een draver herkennen. Ik zelf heb daar overigens geen problemen mee. Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:37

Citaat:
Het is opvallend hoe weinig mensen een draver herkennen. Ik zelf heb daar overigens geen problemen mee.

ooit eens meegemaakt:
ik stond op een stalling, en daar kwamen mensen met een nieuw paardje, meteen toen ik het diertje zag herkende ik haar, t was een dravertje die ik nog kon van vroeger.
dus ik roep meteen van heey dat is dat en dat paard wat leuk dat jullie een draver hebben!
nee zeggen die mensen dit is een new forest en ze loopt m2 in de dressuur.

heel grappig,want je kon gewoon echt aan alle gangen zien dat t een dravertje was en bovendien kende ik dit dier dus ook nog..

nee hoor..t was een new forest.... Knipoog
ik herken ze ook vaak meteen, ik blijf ze gewoon geweldig vinden,maar echt iedereen die ik ken is zo ontzettend negatief he???

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:24

k vind ze wel leuk! misschien als ik ooit een ander paard ga kopen dat het een draver wordt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:13

Je moet natuurlijk wel reeel zijn.
Het is een draver, en over het algemeen gaan die weg voor slachtprijzen. Alles wat je er meer voor betaald is gewoon erg leuk mee genomen voor de verkopende mensen.

Ik zie ook niet in waarom je voor een uitgekoerste draver meer zou moeten betalen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:50

omdat het verder goeie paarden zijn?! vind het beetje vaag dat sommige mensen zo minachtend doen over dravers! staan er 2 bij ons op stal en dat zijn echt super dieren!!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:57

vind het nogal apart om te lezen dat iemand een paard duur gekocht had, en dat het achteraf een draver bleek... dat zie je toch?? ze zijn anders gebouwd, en bewegen anders, dan rijpaarden.
persoonlijk zou ik voor een ex-drafbaan/renbaan paard niet meer dan de slachtprijs (400e? gaat per kg., dus wisselt nogal) betalen. alles wat je meer betaalt, is emoties betalen.
maar hee, dat moet iedereen lekker voor zich weten, toch? Tong uitsteken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:18

dierfysio schreef:
vind het nogal apart om te lezen dat iemand een paard duur gekocht had, en dat het achteraf een draver bleek... dat zie je toch?? ze zijn anders gebouwd, en bewegen anders, dan rijpaarden.

Vroeger misschien. Tegenwoordig zijn ze veel rijtypischer gebouwd en bij sommige is amper te zien dat het een draver is.

Ik heb mijn 9 jarige draverruin overigens voor 2500 euro te koop staan. In mijn ogen absoluut niet te duur, hij is het zeker waard.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:24

Voor een recreatieruiter is een draver geweldig. Ze zijn trouw, rustig en hebben gewoon een geweldig karakter (over het algemeen gesproken, er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen).

Een draver is weinig geld waard wanneer ze niet goed genoeg zijn voor de draverijen en ook nog niet eens beleerd zijn onder het zadel.
Je kan er genoeg krijgen voor 300 tot 600 euro die in die staat zijn die jij beschrijft.

Wel zou ik hem gewoon nog laten nakijken door de DA, dan weet je direct of je een goed paard koopt of niet, gezond bedoel ik dan he.

Wendy, welke heb je te koop staan? Ofir?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:58

Er zijn inderdaad uitzonderingen, daar hebben we er ook wel een van staan Haha!

Inderdaad Ofir Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:23

WendyBZ schreef:
dierfysio schreef:

Ik heb mijn 9 jarige draverruin overigens voor 2500 euro te koop staan. In mijn ogen absoluut niet te duur, hij is het zeker waard.

Vragen is iets anders dan krijgen. Voor een 9 jarige ruin vind ik het een flinke prijs.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:53

poeh, da's dik meer dan ik voor mijn gezonde KWPN'er heb betaald. zo zie je maar: het is in de paardenhandel echt 'wat de gek ervoor geeft'.
ik ben het trouwens niet eens met dat je het moeilijk kunt zien wat een draver of een rijpaard is: iemand met een beetje kijk op paarden ziet dat direct. en als je in stilstand nog twijfelt, dan valt het in beweging wel gelijk op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:49

dierfysio schreef:
ik ben het trouwens niet eens met dat je het moeilijk kunt zien wat een draver of een rijpaard is: iemand met een beetje kijk op paarden ziet dat direct. en als je in stilstand nog twijfelt, dan valt het in beweging wel gelijk op.

Je wilt de mensen die het niet zien zeker niet de kost geven Haha! Geloof me mijn paard wordt voor van alles uitgemaakt behalve voor datgene wat ze werkelijk is Knipoog

Wat de betreft de prijs iedere paard is waard: de slachtprijs plus wat de gek er voor geeft.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:57

slachtprijs + wat de gek er voor geeft lijkt me op elk paard van toepassing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:46

rachelthinka schreef:
slachtprijs + wat de gek er voor geeft lijkt me op elk paard van toepassing

Dat is grote flauwekul. Prijs naar kwaliteit.