Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nouran schreef:Al het goed is zit er ook papier bij mijn hengstje, ik heb het er alleen niet bij gekregen, ik ben er erg druk mee bezig!
Het is dus geen valk? maar bruin dun?!
Okay.. haha.. Denk je dat die kleur door kan fokken op een zwarte merrie (v. Vos).
slurp

Meavey schreef:Bruin-dun is ook een normale nederlandse naam, een bruin-dun is een bruin paard met het dun-gen, dus het simpelst gezegt bruin-dun.
In nederland noemen ze een vos-dun meestal creme-dun.
En zwart-dun noemen ze bij de shets vaak silver-dun wat heel verwarrend is want zilver is een heel ander gen, zwart-dun noemen ze ook wel grullo.
Maar idd wildkleur vos, bruin, en zwart kan ook, maar genetisch is de basis + verdunning het makkelijkst.
Een echte dun heeft ook nog een donker masker op het hoofd zebrastrepen en/of schouderstrepen, dat zie ik niet, daarom denk ik gewoon valk.
Een dun heeft het hele jaar door een duidelijke aalstreep die nooit weggaat of vervaagt, een valk kan wel een nep-aalstreep hebben, maar heeft dus geen andere dun-kenmerken.

Heike schreef:Een verzameltopic op bokt is niet toegestaan. Verhalen plaatsen mag, foto's niet.