Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:44

laila is 1,440 en word nog 10 dus dat valt allemaal mee om nog meer reacties te krijgen weet niet of dit mag
hier komt ze nog een keer

Naam:Laila.
Ouders:Onbekend.
Leeftijd:9
Geb.D.D.:16 Okt. 1996.
Stokmaat:1,440.

Presteert momenteel:Loopt L1 Drs. met 11 winstpunten gaat voor de A-bop proef en word 29 Julie gekeurd onder het zadel en aan de hand,Spr. B+1 bij de A-bop moeten we ook srpingen.

Kijk in mijn profiel voor meer foto's hier even 1 van een wedstrijd

Afbeelding

weet niet of ie het doet was op een wedstrijd zoals jullie zien

tweety_be

Re: taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:52

Ik heb hierboven getaxeerd, hier komt dan nu mijn eigen paardje:

Naam: Sariyah
Geslacht: merrie
Leeftijd: net 3 jaar
Hoogte: +/- 1m60
Kleur: zwart bont met 1 maanoog
Kruising: pinto-arabier vader x KWPN moeder
Vader is Nikie NL, zoon van Neron (Nikie is BAPS geregistreerd)
Moeder is Vulcan Lady, kleindochter van Samber (geen papieren, afstamming wèl bekend!)
Sariyah heeft binnenkort officieële BAPS-papieren (Belgisch Arabisch PaardenStamboek)
Ze is gechipt, ontwormd en gevaccineerd. DA heeft haar nog eens gekeurd maandag en ze is perfect gezond!
Eigenschappen/karakter:
Ze is erg koel in haar hoofd, zeker als je bedenkt dat ze nog maar 3 jaar is! Je kan er rustig mee over straat wandelen en lekker lang mee bezig zijn, ze geniet volop van aandacht! Hoe meer je er mee bezig bent, hoe liever ze wordt en het is al zo een schat!
Ze heeft momenteel wel wat last van verlatingsangst, maar dit is ook al veel beter dan in het begin! En ze kan soms best 'lomp' zijn, maar ach ja, als het dat maar is
Momenteel wordt ze ingereden, dit doe ik zelf. Ik heb er vandaag voor de 1ste keer op gegalloppeerd en ze heeft niks gedaan! Leert ook heel snel, was vandaag 2e keer los van longe en had best snel door hoe het sturen in elkaar zat en wanneer ze moest stoppen enzo. Super fijn paardje!
Heeft zeker wedstrijdkwaliteiten!
Mooie gangen, zitten ook comfortabel, goede achterhand, etc, dus heeft denk ik wel toekomst in dressuur.
Verder heeft ze volgens mij ook een kans in de endurance, gezien haar koele karakter, leergierigheid en uithouding. Dus ook ideaal als endurance paard. Ik ga haar waarschijnlijk trainen voor endurance en dressuur.
Verder springt ze ook leuk en goed, maar een echt springpaard zal het niet worden denk ik.
Western zou haar best ook wel liggen, de kleur heeft ze alvast mee ze is heel wendbaar en kan ook plots halthouden.
Kortom een fantastisch jong en veelzijdig paardje met een toekomst!

Foto's:
Afbeelding
gertokken eind augustus 2005, ze is nu al veel meer 'paard'

Afbeelding
Leuke close-up van haar hoofdje

Afbeelding
Een bewegingsfoto, niet meteen de beste om eerlijk te zijn, maar geeft toch een idee...

Afbeelding
Foto onder het zadel, niet 1 van de mooiste, maar geeft toch een vaag idee

Zo dat was het ongeveer Nu is het aan jullie Ik zal proberen dit topic wat in het oog te houden, maar heb het zo druk dat ik niks kan beloven, sorry...

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:54

zammetje wat een prachtige omgeving daar zeg jeetje en goed dat je dat paardje hebt ziet er heel mooi uit echt waar ik schat hem tussen de 1500 en de 2000 omdat ie ook hoefkatrol heeft da's wel jammer maar hij loopt heel mooi aan de teugel

tweety_be ik denk ongeveer 2000 euro omdat je er nog gewoon mee kunt doen wat je wilt zeg maar (zelf inrijden enz. niet dat je hem verkoopt neem ik aan )

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:55

DresslOver schreef:
merrie.. om eerlijk te zijn.. ( ze staat niet te koop hoor, want ze heeft nog genoeg potentie die ik er zelf uit wil halen) maar we hebben al een hoger bod gehad.. ( zoo rond de 7000 )

Dat geloof ik zeker! Zoals ik al zei, ik weet er niet veel van, de prijs die ik dan ook noemde was een minimum, ik dacht wel dat dit paard veel meer waard was!

Maar zoals ik al zei, het is moeilijk een paard te beoordelen op papier en foto's en aan de hand hiervan te taxeren! Dus de meeste prijzen vermeld zijn minimum prijzen of toch gemiddeldes ervan...

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:58

trouwens jij zei(tweety_be):ik taxeer misschienwel helemaal verkeerd maar laila is precies rond de prijs die jij zei

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:59

nanda111 schreef:
tweety_be ik denk ongeveer 2000 euro omdat je er nog gewoon mee kunt doen wat je wilt zeg maar (zelf inrijden enz. niet dat je hem verkoopt neem ik aan )

Nee, ik verkoop haar niet, dat krijg ik niet over men hart! Mijn paard is mijn alles op het moment. Even heb ik er over gedacht, omdat ik zooo erg weinig tijd had op een bepaald moment. Maar als ik merk hoe ze geniet van aandacht en hoe braaf ze wel niet is, en hoe ze mij vertrouwt, dan weet ik wel beter, die blijft! En ik denk dat ze best wel potentieel heeft, time will tell! Al heb ik wel mensen die interesse in haar hebben en die bieden toch best een mooi bedrag

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:01

nanda111 schreef:
trouwens jij zei(tweety_be):ik taxeer misschienwel helemaal verkeerd maar laila is precies rond de prijs die jij zei

Dat is dan wel erg toevallig haha, want echt verstand heb ik er niet van, al probeer ik daar natuurlijk verandering in te bregen dit topic is alvast een start haha!

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:11

hier mijn taxeringen

vincentlover: 1900 euro, mooi paard!( nog jong dus kan je nog verder mee komen) mooi maatje ook

Thunder4ever:2000 euro, erg mooie pony, heeft al wedstijd ervaring,

sunshine1:1800 euro, ook erg mooie pony, jammer dat je pony al wat ouder is en zo klein is!, ze heeft ook zomerezceem dat kan ook in de prijs wat schelen!

krumel:1500 euro, apparte kruising geen prestaties

pressdelete:2500 euro, mooi type:) jammer dat ze nog niet officieel is gestart zit zeker nog een toekomst in

love_bichke: 2000 euro, mooie pony ik weet niet hoe dat zit bij jullie met de niveu ( ik kom uit ned. )

zammetje:2200 euro, ik heb het al eerder gezecht ik vind hem echt een heel mooi paard ook zekers heel erg opgeknapt!

dresslover:6500 euro, erg mooi paard nog jong veel potentie geen
gebreken

nanda111: 2000 euro, voor een d pony best klein maatje, wel mooie pony

nouw heb ik volgens mij iedereen gehad ik hoop ook dat jullie die van mij willen taxeren

misschien is het leuk als iedereen er bij zet waarom die dat vind

hier komt mijn topper

6 jaar
L2 dressuur ( vorig jaar net onder het zadel ) gaat heel erg snel
geen gebreken
vader: new forest ( ralph)
moeder: paard ( ulster)
super goeie gangen ( altijd 8ens)
mooi front
kan een super middendraf ( ook wel op de foto's te zien )
2e op kringkampioenschappen
veel prijzen gewonnen
kent de z oefeningen al
super goeie pony
we hebben haar voor 5000 euro gekocht ( toen kende ze nog niks , net onder het zadel ) ik heb haar inmiddels al vanaf de b naar het l2 gereden in eeen jaar!! ze kent nu alle z oefeningen al

het is een pony waar je zeker verder mee kan komen!
super braaf.

hier de foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat jullie mijn pony ook willen taxeren

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:14

ik heb er trouwens afgelopen maandag nog 205 en 191 punten mee gehaald en 1e prijs

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:00

wauw goed zeg laila is een gewone maat D-pony dus dat valt mee

chesty ik denk dat jou paardje ongveer 6000-7000 waard is mooierd wel een forser model maar wel mooi(ik hou meer van iele paardjes maar omdat ik daar meer van hou blijf ik wel redelijk dacht ik??)

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:10

bedankt ik vind het wel redelijk hoor

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:21

Laila : 2000,- Leuk maar voor haar l1+11 al best wel op leeftijd
Sariya : 1800,- Jong maar niet echt mijn smaak en sorry ik geef de rpijs naar mijn smaak
Chesty : 5500,- Een heel mooi dressuur paardje ( vind wel een beetje te gek dat je haar voor 5000,- heb gekocht voor zo'n jong beesie )

Methodiek

Re: taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:42

Nu mijn etter

Naam: Beauty
Ras: Arabier × New Forest
Lefftijd: 1 Mei 2000
Moeder: Katie
Vader: ???
Geslacht: Merrie
Onderling dressuur: L1
Landelijk dressuur: B+3 4× 1e prijs { we hebben nog maar 2 wedstrijden gehad }
Springen kan ze ook goed we hebben een paar springlessen gehad maar Beauty vind dressuur veel leuker.
100 % verkeers mak
Karakter: Super lief en luistert super van wat je van dr vraagt.

Afbeelding
Eind 2005
Afbeelding
Begin 2005
Afbeelding
November 2005
Afbeelding
Maart 2006
Afbeelding
Middendraf Maart2006
Afbeelding
Gisteren
Afbeelding
Inrijden eerste landelijke wedstrijd Maart 2006
Afbeelding
Eerste Landelijke wedstrijd Maart 2006 { Vond het wel knap van dr voor het eerst van dr leven in een binnebak }
Afbeelding

Sorry van de hoeveelheid foto's maar ik wil graag weten hoeveel Beauty waard is omdat ze over een tijdje ( minimaal een jaar ) wegmoet wanwege mijn lengte

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:18

@ tweety_be: vooral als de foto's ook nog zo onduidelijk zijn als die van mij die van jou schat ik op 3000, maanoog, vrij klein, en bont, je moet er van houden..
@chesty: 6000,- tja, bij pony's werkt het nou eenmaal niet zo dat ze voor tien duizenden euro's weg gaan, de prijs ligt nu eenmaal lager als bij de paarden, maar als het een paard was.. dan zou je wel richting de 10.000 gaan denk ik.. hoewel hij toch al 6 is en 'pas' l2..
@xxjamiexx: 2500-3000,-

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:51

[quote="xxjamiexx"]Laila : 2000,- Leuk maar voor haar l1+11 al best wel op leeftijd

ik heb haar een jaar dus ik vond het juist wel goed we moesten haar ook nog "herscholen" ze kon eigenlijk niets anders als een bettje met haar hoofd ergens in de lucht door de bak heen crossen en niet netjes rustig lopen echt een heethoofd val nu al heel erg mee volgens mijn moeder word het echt een dressuurpaardje

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:53

nanda111 schreef:
xxjamiexx schreef:
Laila : 2000,- Leuk maar voor haar l1+11 al best wel op leeftijd

ik heb haar een jaar dus ik vond het juist wel goed we moesten haar ook nog "herscholen" ze kon eigenlijk niets anders als een bettje met haar hoofd ergens in de lucht door de bak heen crossen en niet netjes rustig lopen echt een heethoofd val nu al heel erg mee volgens mijn moeder word het echt een dressuurpaardje

Dan is het wel knap maar toch ze is al een beetje op leeftijd daarvoor

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:02

ben het met xxjamiexx eens.. je kan het in nog zo'n korte tijd hebben gedaan, feit is gewoon dat ze alweer 9 is.. best oud dus.. ze had al Z kunnen lopen.. iemand die een paard gaat kopen, kijkt niet alleen naar wat hij loopt maar ook wat hij had kjúnnen lopen.. en dat vergelijken ze dan..

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:34

DresslOver schreef:
@ tweety_be: vooral als de foto's ook nog zo onduidelijk zijn als die van mij die van jou schat ik op 3000, maanoog, vrij klein, en bont, je moet er van houden..
@chesty: 6000,- tja, bij pony's werkt het nou eenmaal niet zo dat ze voor tien duizenden euro's weg gaan, de prijs ligt nu eenmaal lager als bij de paarden, maar als het een paard was.. dan zou je wel richting de 10.000 gaan denk ik.. hoewel hij toch al 6 is en 'pas' l2..
@xxjamiexx: 2500-3000,-

bedankt zij was pas met haar 5e onder het zadel gegaan en toen een half jaar later kreeg ik haar ze was toen ingereden maar kende verder niks ( ze is wel heel erg laat onder het zadel gegaan majah) wij zagen nog genoeg toekomst in haar, ik heb haar nu dus ook binnen een jaar naar het l2 gereden ( ik persoonlijk vind dat best knap omdat dit mijn 1e ''groene pony '' was!! ik ben trots op haar

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:06

xxjamiexx: ik denk ong. 1800 euro, mooie pony maar ze is nog b en al 7 jaar

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:14

chesty schreef:

ze is net 6 2006 - 6 = 2000

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:16

DresslOver schreef:
ben het met xxjamiexx eens.. je kan het in nog zo'n korte tijd hebben gedaan, feit is gewoon dat ze alweer 9 is.. best oud dus.. ze had al Z kunnen lopen.. iemand die een paard gaat kopen, kijkt niet alleen naar wat hij loopt maar ook wat hij had kjúnnen lopen.. en dat vergelijken ze dan..

tnQ dresslOver

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:27

xxjamiexx schreef:
chesty schreef:

ze is net 6 2006 - 6 = 2000

haha okee foutje wel mooie pony

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:41

ag ik heb geen kruising maar ik vidn het gewoon leuk om te taxeren

@nanda: paard loopt netjes en kan wel wat maar spreekt mij persoonliujk niet 100% aan en is iets oud voor zn prestaties..--2000/2500

@chesty: Supermooi beestje en loopt goed voor zn leeftijd helaas pony -- 6000/6500

@jamie: loopt leuk voor zn leeftijd, maar niet bijzonder-- 2500/3000

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:02

Nou als jullie er lol in hebben mogen jullie die van mij ook wel even taxeren het is geen kruising maar toch zet ik hem er even op

Sport/Stmb.Naam: Justarman
Roepnaam: Shorty
Leeftijd: 7
Lengte: 1.65
Stamboek: KWPN
Veulenboek: KWPN
Vader: Broere Jazz
V.Vader: Cocktail
V.Moeder: Flemmingh
Niveau: M² Dressuur
M springen
Extra: rontgenoligisch en klinisch helemaal goedgekeurd. Wissels om de drie passen bevestigd en veel aanleg voor piaffe/passage. Meerdere malen clubkampioen van Polarfurst geweest. Zeer goede gangen en hele nette appuyementen in alle gangen.

Foto's::
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ springen..::
Afbeelding
in de L ( beetje onduidelijk, maar je kunt zn techniek zien)

Nou barst maar los

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:16

justarman: bedankt nog voor de taxatie van mijn pony ik schat jouw paard op ong. 4000 euro, goede vader mooi beesje m2 dressuur kan ook nog springen! mooi maatje ook