Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hij loopt best goed voor een (vul zelf maar in, fjord, haf..)

Ik ben het er wel mee eens, de gemiddelde .... (<een van de genoemde rassen) loopt over het algemeen niet echt goed.
1 (14%)
Ik vind het een kortzichtige opmerking, maar het is ook niet gek dat sommige mensen een heel ander beeld hebben van dit soort paarden omdat je ze vaak niet zo vraai ziet lopen.
6 (85%)

Totaal aantal stemmen: 7

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:03

mijn verzorgshetlander kent allemaal speciale dingen, en kan ontzettend goed verzamelen,en kan zelfs aan de teugel, uitstrekken enz. ZONDER ZADEL of hoofdstel!! (halster met halstertouw gebruiken we)

Qimm

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:04

Goh das nog best een aardige jongen voor een Turk

Uh, poedersuiker dus

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:15

hoeven toch niet perse gemeen te zijn:S Nou ja wel een maffe vergelijking maar wel duidelijk:)

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:02

ik heb vroeger altijd fjorden beleerd voor de ibop, daarna ben ik overgegaan op wpn-ers, z2 dressuur ermee gereden maar nu heb ik een haflinger. ik wil haar zo hoog mogelijk opleiden en weet je?
ik heb liever mijn haf dan die schrikkerige wpn-ers.
ik kan nu lekker rijden zonder dat ze ergens van schrikt.
ik heb nu ook weer een uitdaging. het zal me benieuwen wat ze straks zeggen op de wedstrijden, want ze kennen me van de wpn-ers.
ik denk dat ik gewoon supertrots ben op mijn haf straks want ik ga ze wat laten zien.
mijn plezier in het paardrijden is dankzij mijn haf helemaal terug!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:31

mee eens!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:32

kwpn-ers zijn meer voor degene die het echt speciaal voor de sport doen, DENKEN ZE. Maar ik heb al zat filmpjes gezien van een koudbloed die ook behoorlijk hoog in de dressuursport zit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:26

*schop*:P

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 06:10

wat vinden jullie meer uitstraling in de ring hebben?
een taco of een guusje of een andere topfjord

of een Gribaldi afstamming?

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:09

een gribladi (A) als ik eerlijk ( ik rijd zelf met fjord van me moeder in het L1 )

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:11

Koudbloed paardjes zijn toch net zo goed paarden? Vaak zijn ze ook nog moeilijker te rijden ook nog! Dus ik vind het knap als het zo gaat. Maar in principe moet het gewoon kunnen toch? Net zoals dat met dressuurwedstrijden de jury gaat beoordelen op wat voor n paard je zit. Laatst zei de jury tegen mandy (meisje van 9 met een fjord) het meisje komt wel verde rmaar de fjord niet! Nou wij zullen het eens bewijzen!

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:14

ik kan me daar ook echt zo kwaat om maken ik kreeg gewoon altijd al 10 punten minder met een wedstrijd om het een fjord is
nu sta ik op een hele leuke manege en daar doen ze heel leuk tegen fjorden en hafjes enzo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:44

Pony's zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker ik heb niet voor niets een shetje als verzorgpony, en trouwe ns , wist je dat hafjes en fjorden ook warmbloeden zijn? De meeste pony's zijn dat

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:37

bizzybijtje schreef:
Pony's zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker ik heb niet voor niets een shetje als verzorgpony, en trouwe ns , wist je dat hafjes en fjorden ook warmbloeden zijn? De meeste pony's zijn dat

nee, hoe leuk ze ook zijn...
het blijven koudbloedjes
sommige mensen denken omdat ze een goede dressuurpony hebben die toevallig een koudbloed is, dat het dan toch een warmbloed is.
maar dat heeft allemaal te maken met hoog in het bloed staand, en een fjord of haf is dat niet, maar bijvoorbeeld een arab wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:13

mij boeit het ras niet al was het een mismaakt paard met paarse manen en een geel lichaam, gaat mij meer om het karakter:P

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:23

Het maakt toch niets uit welk ras je rijdt, wanneer je er samen met je paard/pony maar plezier in hebt.

Laat een ander toch lekker kletsen wanneer ze zeggen dat een paardje bepaalde rijkwaliteiten minder zou hebben. Het gaat toch ook nog om het karakter?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:29

Juist!! anders zou ik toch ook niet voor cindy gekozen hebben?? Ze is nou niet echt zo heel mooi vanbuiten, maar haar karakter, ieder paard zou dat moeten hebben:)

ikke17

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:32

Iedereen heeft zijn eigen mening over koudbloed rassen, waaronder fjorden,haflingers,friezen die je hier veel tegenkomt. Soms is het rijden ook niet "je van het'' en als iets er gewoon heel goed uitziet dan zeg je eigenlijk als je zegt voor een haf,of fjord is dit goed, dan is dat een comliment er word tegen je gezegd dat je paard beter loopt dan de gemiddelde fries,haf,fjord etc. je moet dat niet negatief opvatten ik krijg ook weleens zulke reactie's op mijn fries nou ik beschouw dat als een compliment!

En ik hou niet zo van fjorden en haflingers maar deze is wel leuk! dat is ook een compliment daarmee zeg je dat het niet je smaak is maar dat jouw paard er uit springt en dat je die wel leuk vind!

Ik vind dat mensen met haffie's en fjorden en friezen zih niet zo snel aangevallen moeten voelen want dat is helemaal niet nodig!

Deze opmerkingen zijn bedoeld als complimenten en niet om je af te zeiken!!! Ten minste iks chrijf ook weleens zulke reactie's en mijn intentie is het niet om iemand af te zeiken maar dat is eerder bedoeld als groot compliment aan je!

En lets face it! Koudbloeden presteren nou éénmaal gewoon minder goed in de hogere wedstrijdsport B/L gaat nog wel af en toe zie je eens de M maar dat is het meestal wel en natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals guusje,taco ( me eigen fries rij ik ook Z1 mee dat is ook een uitzondering)...

Dus vat het positief op, want zo word het ook bedoelt!!!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:38

Ludora schreef:
Heeft het er iets mee te maken dat ik het dier wel of niet leuk vindt dan ????

Ik vind, vooral Hafjes vaak erg leuk, maar ze bewegen niet zo als een (gemiddeld) KWPN, en dat is wat IK persoonlijk graag zie qua beweging. Neemt niet weg dat ik die Haflinger of Fjord wel mooi kan vinden.

Ik ken ook KWPN-er die idd echt slecht lopen. Als mijn mening gevraagd wordt, zal ik dan ook zeggen dat ik em slecht vind lopen.... Maar dan nog kan het best een leuk paard zijn.....

Hier ben ik het helemaal mee eens...
En ik rijd graag wedstrijden ( connemara's x KWPN,KWPN,connemara's,welsh,fries,oldenburger en hannorveraan) en ik krijg nou éénmaal niet uit een tinker,haf,fjord wat ik uit één van de bovenstaande rassen krijg, of ik krijg het er wel uit maar dat kost heel veel moeite en dan moet je net het goede paard getrofffen hebben.. ik denk dat het ook een grote uitdaging is om met een tinker,haf of fjord op hoog niveau mee te willen rijden in de wedstrijdsport.. en ik rijd zelf Z1 met een fries dusja ik weet ook een beetje wat het is, een opmerking als hij loopt goed voor een fries vind ik dan ook normaal en niet vervelend hoor, eerder een compliment!

De reden dat mensen minder verachten van koudbloed rassen is omdat ze vaak niet verder dan de L dressuur en L springen komen, en gemiddelde KWPN'r of ander gemiddeld warmbloed paard komt hoger uit op de M dressuur en springen, die paarden lopen nou éénmaal op hoger niveau omdat zemeer beweging in zich hebben en beter de oefeningen kunnen uitvoeren.

Maar een guusje of taco is trouwens ook erg goed om te zien! En ongetwijfeld ook een hoop andere koudbloeden hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:45

Ik vind het nog steeds stom hoor. Een koudbloed is en blijft net zo goed als de beste KWPN

miss_abo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:54

Ik heb zelf nu een KWPNer maar heb eerder altijd veel op fjordjes gereden..
Groot verschil maar allebei fijn.. Ligt er maar net aan hoe ze opgeleid zijn! Ik denk dat het daar ook vooral aan ligt..
Tuurlijk zit een fjord anders in elkaar dan kwpn en beweegt een kwpn misschien makkelijker. Maar ik ken ook een kwpn die helemaal niet zo best in elkaar zit en die loopt dus ook niet makkelijk en los..
Het ligt echt maar net aan het paard. Niet aan het ras etc dnek ik..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:09

jep:P Ik bedoel, iedereen denkt KWPN , NRPS,Hannoveraan of iets anders, die haalt het vast wel in de paardensportwereld! Dacht het niet. Wist je dat er zelfs een race is voor SHETLANDERS?? Nou , die kunnen ook keihard gaan!!En een Fjord kan vast ook heel mooi bewegen hoor!!!

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:12

ik vind het maar onzin, op onze eerste wedstrijd heb ik er met mijn haf, wel alle sjieke knollen uitgereden, en iedereen maar in die kantine, O kijk, daar heb je die eigenwijze haflinger weer... goh kijk dat kind heeft maar een haf... die rijd mijn dochter er makkelijk uit ( NOU niet dus!!! )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:01

pony's zijn veel leuker

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:23

Eigenlijk slaat 't nergens op. Ik heb zelf mijn Haflinger een half jaar geleden verkocht, maar toen ik haar nog had was ik echt heel fel op dit soort opmerkingen. Nu betrap ik mezelf er ook wel eens op

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:25

foeii denim!!