(arabier x fries )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:31

whaha Sfieke

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:32

Erg grappig ja, omdat het in werkelijkheid helemaal niet kan.....

De nieuwste advertentie van de arabofriezen is al even grappig "het is gééén kruising"????? Hahahahaha die is goed, vervolgens word je verwezen naar een website die verteld hoe ze kruisen. Volgt u het nog?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:04

Ik volg die Arabo Friezen best, maar jou wat minder geloof ik

Wat doe je op een topic over Arabo Friezen als je er niks aan vindt en het onzin vindt dat ze uberhaupt bestaan??

Zo vind ik het onzin dat er honden zijn met uitpuilende ogen.. ja dan ga ik toch ook niet op een hondenforum met liefhebbers van dat ras mijn 'afwijkende' mening lopen verkondigen?

Het is denk ik een beetje zonde van je energie Horseyfries, je bereikt met bovenstaande berichten namelijk vrij weinig.

Enkel een welles nietes spelletje of over het wel of geen zin heeft is hiervan het gevolg...

Net als over Friezen in de dressuur. Daar kan je over blijven discussieren!

Rianne_E

Re: (arabier x fries )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:06

nog nooit van gehoord maar is wel grappig. wel gehoord van een arabier x fjord

Amytje

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:26

hier sta k even buiten heb geen zin in ruzie

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:59

Ach het is typisch Sfieke, als iemand iets zegt wat haar niet aanstaat en ze heeft geen "grappige opmerkingen" meer dan mag diegene niet meer antwoorden in het topic van haar.
Wat dat betreft past ze aardig bij de arabofriezen: ze roept zichzelf uit tot moderator zoals zij zichzelf tot ras verheffen.....

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:02

ik vind arabo friezen gaaf!

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:40

leuk paardje hoor, maar ben het met sherif eens,

ambertjuhhhL ik kan het wel een beetje uit de laatste foto halen dat hij met die neusgaten lekker aan het blazen is...maar voor de rest niet echt, voor ik zo kan zien van de foto, maar wel een mooi paardje
groetjes

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:46

ik vindt arabofriezen wel wat hebben, maar dan moeten ze toch iets meer naar de arabier afwijken...

LadyVal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:49

ik heb zelf een arabierxfries gefokt.
leuk beestje geworden en ben erg benieuwd hoe hij er volgend jaar uitziet als hij beleerd gaat worden.
in mijn profiel zijn foto's te vinden.
hij heeft qua uiterlijk meer van een fries,
karakter meer van de arabier.

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:19

ladyVal: mooi paardje heb je hoor, wat een mooi dikke voorkuif heeft ie haha, ik denk dat ze qwa bouw meestal naar een fries zullen afwijken omdat een fries veel zwaarder is gebouwt..ik denk dat je het dan het zelfde krijgt als met kleuren! wit en zwart mengen komt zwart er ook meer door heen omdat hij donkderde is! snap je me nog hahaha...maar dat DENK ik...

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 05:22

Horseyfries ik ga hier niet op in, zoals ik zei wordt het dan een welles nietes spelletje en daar ga ik mijn energie niet aan verspillen!

@de rest: wat gaaf dat hier nog meer mensen zijn met een Arabo Fries

@Friezenluver: heel verstandig! Ik ga er daarom ook niet meer op in...

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:26

Dat is typisch jou ja, eerst zelf grof uit de hoek komen zodat andere mensen al aanvoelen dat dit te ver gaat en er niet meer op in gaan en dan net doen of je van niets weet.....

Ik heb niets tegen paarden dus ook niet tegen arabofriezen, maar dat de vereniging nu gaat roepen dat het géén kruising is maar een ras is op zijn zachtst gezegd vreemd. Dat jij dat dan weer klakkeloos overneemt is de reden dat ik een reactie plaats in dit onderwerp. Ik heb niets tegen Arabofriezen, maar heb wel een grondige hekel aan onwaarheden en verkeerde informatie.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:11

En het is typisch jou om daar dan TOCH weer op door te gaan..

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:38

en dan nu even opgouden.... niet meer uitlokken en gewoon ieders eigen mening

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:30

mee eens haha

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:32

ok

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:06

brave Sfief *back to the onderwerp *

allebei de arabo veulens staan te ver naar voren op hun voorhoeven ( de ene aan de lkoinker kant, de andere aan de rechterkant ) en dit licht aan hun paps ( mag ik nu de naam van de paps noemen? ) anders lees het topic door dan weet je het vanzelf , want allebei de moeders fokken al jaren zonder dat de veulens te ver naar voren staan, en nu allebei de veulens, met dezelfd vader, dus is bijna zeker, iemand nog meer last van?

LadyVal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:38

winia4ever schreef:
ladyVal: mooi paardje heb je hoor, wat een mooi dikke voorkuif heeft ie haha, ik denk dat ze qwa bouw meestal naar een fries zullen afwijken omdat een fries veel zwaarder is gebouwt..ik denk dat je het dan het zelfde krijgt als met kleuren! wit en zwart mengen komt zwart er ook meer door heen omdat hij donkderde is! snap je me nog hahaha...maar dat DENK ik...

Ik geloof dat jij het nu over Jewel hebt,
die is inderdaad ook Fries x Arabier maar daar zit ook KWPN bij in.
Het zwarte hengstenveulen in mijn profiel is echt Arabier x Fries.
Jewel is echt een leuk beest geworden..
heeft van alle rassen de juiste kanten mee gekregen,
ideaal!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:56

friezenluver schreef:
brave Sfief *back to the onderwerp *

allebei de arabo veulens staan te ver naar voren op hun voorhoeven ( de ene aan de lkoinker kant, de andere aan de rechterkant ) en dit licht aan hun paps ( mag ik nu de naam van de paps noemen? ) anders lees het topic door dan weet je het vanzelf , want allebei de moeders fokken al jaren zonder dat de veulens te ver naar voren staan, en nu allebei de veulens, met dezelfd vader, dus is bijna zeker, iemand nog meer last van?

Ow wat vervelend zeg

Onze Arabo wordt steeds luxer en staat gelukkig niet te ver naar voren

Zijn er meer mensen met nakomelingen van deze hengst die last hebben van dit probleem? Dat jij weet?

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:57

k ken verder niemand in de buurt... ja Cor Driessen... k zal m eens opschool vragen * hij werkt bij ons op school *

Juliette_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:58

winia4ever schreef:
leuk paardje hoor, maar ben het met sherif eens,

ambertjuhhhL ik kan het wel een beetje uit de laatste foto halen dat hij met die neusgaten lekker aan het blazen is...maar voor de rest niet echt, voor ik zo kan zien van de foto, maar wel een mooi paardje
groetjes

daarom is hij ook geen stamboek ras echte arobafries
k vind het erg jammer hij erft wel veel van fries ..!
beetje apart geval

vind het echt een gave kruising! arabier x fries

merelberfe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:14

Even ter verduidelijking: het arabofries is GEEN ras. Het heeft geen eigen stamboek en is niet erkend als ras. Arabofriezen worden opgenomen in het AES en/of het NRPS stamboek! Even van de officiele zite geplukt:

Op 21 maart 2000 is de feitelijke Arabo-Friese Sportpaarden Vereniging opgericht en op 5 dec. 2004 werd deze omgedoopt tot Europese Arabo-Friezen Vereniging (EAFV) en naar Belgische wet officiëel ingeschreven. Toen werd het bestuur ook flink uitgebreid tot een internationale groep enthousiaste bestuursleden.

Deze Vereniging wil de foktechnische aspecten begeleiden zodat dit ras ook in de toekomst een echt sport-label zal blijven dragen.
Voor de papieren en keuringen werkt zij intensief samen met alle stamboeken, die deze echte prestatiefokkerij willen registreren. Welke zijn dat tot nu toe?
- Het Friesch Paarden Stamboek (FPS) heeft in haar doelstelling staan uitsluitend de registratie van zuiver Friese paarden. Voor onze fokkerij is het zelfde zuiver Friese paard onze basis om een top-sportpaard te fokken via verdringingskruising met een miniem aandeel van het best mogelijke Arabisch prestatiebloed. Daarom is er door vele leden op aangedrongen om ook een facilitaire registratie via het FPS te regelen als alternatief. Positieve gesprekken zijn hierover gaande.
- Het europees erkende (en Engelands' belangrijkste) Anglo-European Stamboek (AES) wil zich profileren in de topsport-fokkerij en heeft het eerste initiatief genomen om veelbelovende Arabo-Friese hengsten goed te keuren. Zij registreren alle veulens volledig en voor een zeer redelijk tarief.
- Het tweede grootste (ook Europees erkende) Warmbloedstamboek van Nederland, het NRPS, heeft de Arabo-Friezen van oudsher al geregistreerd en gaat hiermee gewoon door.

over het registreren van paarden:

Onze vereniging neemt de volle verantwoordelijkheid voor de fokkerij van het Arabo-Friese paard, zodat dit ras ook in de toekomst een echt sport-label zal blijven dragen. Aangezien bestaande stamboeken graag de paarden uit deze nieuwe fokrichting willen gaan registreren hebben wij besloten de stamboekvoering facilitair te laten registreren en erop toe te zien, dat dit uniform gebeurt.
Met de stamboeken worden daartoe afspraken gemaakt, waarin geregeld wordt in welke stamboekdelen de veulens geregistreerd dienen te worden, maar ook is hierin geregeld, dat de volledige reglementering, de begeleiding van de foktechnische aspecten, de hengstselectie, keuringen, jurering, enz. allemaal in samenwerking met het betreffende stamboek, maar onder verantwoordelijkheid van de EAFV gebeuren zal.
Voor de pure registratie zelf werken wij op datum 1 Januari 2006 reeds intensief samen met de volgende stamboeken: het Anglo-European Stamboek (AES):, het Nederlands Rijpaarden- en Ponystamboek (NRPS). Met het Friesch Paarden-Stamboek (FPS) en andere buitenlandse stamboeken wordt momenteel onderhandeld om ook hier uniform de registratie te organiseren.
Alle fokkers van Arabo-Friezen zijn vrij te kiezen waar ze formeel hun veulens willen laten registeren.
Met de Stamboeken is afgesproken, dat alle te registreren veulens en paarden via het adres van onze zetel en ons secretariaat lopen, zowel om te controleren of de aangifte klopt alsook om na de opmaak van de papieren nogmaals te controle of de papieren/paspoorten foutloos zijn opgemaakt door het desbetreffende stamboek.

Het is en blijft dus een vereniging die zijn paarden onder twee verschillende erkende stamboeken onderbrengt. Stamboeken die overigens ook geen RASpaarden fokken!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:10

Naja ok, dan is het geen ras.

Juliette_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:12

Sfieke schreef:
Naja ok, dan is het geen ras.

zodat dit ras ook in de toekomst een echt sport-label zal blijven dragen!
het is wel officiel een ras of ben k nu eigenwijs
sfieke ja tog?:P