Fries paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:22

@ eros: Ja ik woon in Cali...Daarom wil ik ook ongeveer weten wat een Fries in NL kost, want het is waarschijnlijk even duur of goedkoper om er een over te laten vliegen! Ik ben een beetje de prijzen aan het vergelijken...

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:15

De friezen in amerika zijn duurder.. gewoon omdat ze daar exclusiever zijn.. Ik weet niet wat het kost om een paardje te laten over vliegne.. als je Pieter Wijbenga belt/mailt (de site heb ik in een eerdere post gegeven) kan hij je er alles over vertellen! Zij verkopen regelmatig paarden naar Amerika!

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:45

Vanaf 3000-4000 euro gemiddeld, voor wat jij zoekt

Je moet goed opletten met het over laten vliegen, dat een paard onder de 2 jaar goedkoper is met de transportkosten. Als ze ouder zijn dan 2 jaar betaal je het dubbele.
Dus dat is misschien iets om over na te denken

Libera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:32

Het overvliegen heb ik me al eerder in verdiept omdat ik mijn paard wat ik in NL had mee wou nemen hierheen. Het kost zo'n 5000 euro.

@ Summertje: Dat geldt inderdaad voor hengsten en merries. Voor ruinen blijft het gewoon hetzelfde. De hogere kosten komen door de langere quarantaine ( 2 weken voor merries, 5 weken voor hengsten) Ruinen hoeven daarentegen maar 2 dagen in quarantaine.

@ M3isSi3j: De friezen zijn hier inderdaad duurder, maar wat ik bedoelde is dat het uiteindelijk op dezelfde prijs uit zou komen. Bijv. een fries hier kost 20.000 dollar, en eentje in NL kost 10.000 euro (13.000 dollar) dan komen daar nog 5000 euro transportkosten bij (7000 dollar).
Dan kosten ze MIJ dus allebeide 20.000...snap je?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:12

ja dat is zeker waar! Maar.. volgens mij scheeld het wel als je met een aantal paarden laat vliegen enzow.. scheeld in papierwerk en alle kosten die daarbij komen.. Daarom zei ik: mail Pieter Wijbenga.. Die kan je helpen!