Meest 'betrouwbare' ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:42

KiWiKo schreef:
elk ras kan in onkundige handen een asbak worden....... tis niet aan het ras.........tis aan de eigenaar

Jasses, waarom moet jij nou weer zulke waarheden verkondigen.....
Leuk, maar van alle genoemde rassen ken ik meerdere voorbeelden van totaal onbetrouwbare en soms zelfs gevaarlijke paarden.
Doe mij maar een betrouwbaar individu, zal me worst wezen welk merkje erop staat.

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:17

Appaloosa

sara0

Re: Meest 'betrouwbare' ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:23

mm zelf vind ik groninger erg betrouwbaar en eerlijk..
maar ja er zitten natuurlijk altijd uitzonderingen tussen en is dat niet bij elk ras zo..?!

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:38

Ik zeg toch al dat het over het algemeen gaat (niet persoonlijk voor het bericht hierboven!)
Sommige hebben al gezegt dat het aan het paard en de opvoeding ligt en niet aan het ras. Had kunnen weten dat meerdere mensen dit gingen zeggen. Maakt verder ook niet uit, maar nu weten we het wel..

Gelukkig snappen sommige andere wel wat ik bedoel
Het is eigenlijk meer om wat er over het algemeen over paarden wordt gezegt. Over de rassen dan.
- Fjorden, Shetlanders en Haflingers zijn vaak eigenwijs.
- Arabieren zijn vaak druk en energievol.
En ga zo maar door..
Ik zeg niet dat het zo is maar dat wordt er dus vaak gezegt..

Ik zelf heb de voorkeur naar de Quarter/Paint omdat ze over het algemeen rustig in hun koppie's zijn en betrouwbaar..
Ook heb ik gehoort dat veel van die grote koudbloeden erg rustig en betrouwbaar zouden zijn. Van die Belzen/Belgen (ligt eraan hoe je ze noemt ) en veel van dat soort..

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:08

oke het ligt inderdaad eraan hoe je zelf ermee om gaat en hoe hij opgevoed is maar ik blijf toch altijd nog bij de dartmoor

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:12

Bij ons op stal staat een bomproef Tinker, die zal echt niets doen. Ook een FJord die super braaf is. Maar zoals gezegt het is niet echt ras gebonden maar meer karakter gebonden en omgang telt mee.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:38

wupke schreef:
Ik dnek dat het ligt aan het karakter van het paard zelf maar mijn moeder is heel bang voor paarden maar de fjord vertrouwd ze gewoon door hun uitstraling

haha die zien er ook niet altijd even vet ehmsss ja hoe zeg je dat nouja jullie weten wat ik bedoel

Imynd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:25

nujaro schreef:
wupke schreef:
Ik dnek dat het ligt aan het karakter van het paard zelf maar mijn moeder is heel bang voor paarden maar de fjord vertrouwd ze gewoon door hun uitstraling

Ik ben ook zo'n moeder, ik vertrouwde (grote) paarden nooit helemaal, tot ik IJslanders leerde kennen! (en inderdaad, daar heb je ook vreemde portretten, druktemakers en zenuwpezen bij)

haha die zien er ook niet altijd even vet ehmsss ja hoe zeg je dat nouja jullie weten wat ik bedoel

Het is maar goed dat er ook paarden voor moeders zijn! Zodat ze ook gaan paardrijden (op een IJslander bijvoorbeeld......)

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:00

Ik denk dat je het betrouwbaarste ras vind bij de V&D of de Prenatal: een hobbelpaard.

Verder hangt het van zoveel factoren af hoe een paard zich uiteindelijk ontwikkeld, dat je niet kunt zeggen dat ras is het betrouwbaarst. Ook binnen een ras kunnen zeer grote karakterverschillen zich voordoen.
Ik heb nu ervaring met 5 Amerikaanse Appaloosa's, en ze waren/zijn allemaal anders.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:07

Arabisch volbloed

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:20

Ik denk dat het ligt aan die gene die er op zit. Kijk heb je een paard die bij de ene bom proef is, kan bij een zenuwpees niet bomproof zijn....

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:23

Ook ik geloof dat het voornamelijk aan het karakter van het paard ligt en niet echt rasgebonden is. Maar als ik moet kiezen: Arabische volbloed!!

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:29

New Forest

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:32

Hannoveraan!!!!!

Ligt wel een beetje aan de afstammeling.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:24

Als ik een ras zou moeten kiezen ga ik voor de haflinger. Koel in het hoofd. Opstappen en weg rijden als ze een week hebben stil gestaan.

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:59

De Fries.

_edje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:07

De new forest

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:17

Fjord

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:57

Ik denk dat dit niet aan het ras ligt maar aan het karakter van het paardje zelf

Ik vind mijn eigen tinkie natuurlijk het betrouwbaarst....

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 01:23

Famke_a4pje schreef:
Als ik een ras zou moeten kiezen ga ik voor de haflinger. Koel in het hoofd. Opstappen en weg rijden als ze een week hebben stil gestaan.

Hahaha dan is jouw haflinger net even anders dan de mijne, dat is na een week stilstaan opstappen en eraf kletteren Nee dat is overdreven, maar zeker niet opstappen en wegrijden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:33

BeLoVeD schreef:
Famke_a4pje schreef:

Hahaha dan is jouw haflinger net even anders dan de mijne, dat is na een week stilstaan opstappen en eraf kletteren Nee dat is overdreven, maar zeker niet opstappen en wegrijden.

Haha ja dat is ook zo, het verschilt vooral per paard vind ik.
Toen ik een week ziek was geweest kon ik zo opstappen, erg handig.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:11

Bij mijn haf is het ook echt niét mogelijk om na een week er rustig op te stappen en weg te hobbelen
Als ik 2 dagen niet heb gereden staat ze meestal al op ontploffen, ook zomers als ze gewoon buiten komt overdag

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:15

een draver qua omgang, en sommige met rijden.
Vind ik dan
bij mijn draver maakt het niks uit of die nou een keer per week bereden wordt of zeven keer, die vind alles goed

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:16

de Quarter wordt weer eens vergeten
Die paarden hebben de reputatie om super 'cool' in de kop te zijn. (Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar de paarden waarmee ik al te maken heb moet er echt al iets ergs zijn voordat ze ervandoor gaan)

La_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:17

Fjorden