Wie heeft er ook kruising Fries? (FriesxKWPN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:02

@ SandrO: Die foto op het strand is echt geweldig dat ie los loopt! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:09

Ik laat z'n sokken gewoon zitten maar misschien dat ik Kareltje van de zomer wel KWPN wil gaan toilleteren (ik durf niet zo goed)

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:13

Sees schreef:
SandrO ik vind die van jou trouwens helemaal geweldig. En die van Winkie had ik al eens vaker bewonderd...ik val op bont!!!!!

dank je wel. Jouw paardje is ook erg leuk. Jammer dat je geen duidelijkere foto's hebt

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:16

Winkie schreef:
@ SandrO: Die foto op het strand is echt geweldig dat ie los loopt! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

gewoon goed trainen en fluiten als hij terug moet komen Nee grapje hoor! Hij loopt aan de longe maar de fotografe ( quarterh0rse hier op bokt) heeft de lijn weg gewerkt. Maar het staat wel stoer he???

Op www.nikki-fotografie.nl staan er nog een paar van Boris

Irene2510

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:56

Ja leuke trucfoto.
Ik vind trouwens dat alle kruisingen hier er leuk uitzien, ze hebben allemaal een soort uitstraling wat mij wel aantrekt haha.
Starten jullie ook officiele wedstrijden met ze?

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:07

Ik start geen wedstrijden met Boris. Ik kan helaas niet zo goed omgaan met de wedstrijd spanning. Is erg slecht voor mijn darmflora en voor de gezellige sfeer hier in huis. Dus nee voor mij geen wedstrijden. Ik zou t wel leuk vinden als mijn bijrijdster Boris zou willen gaan starten. En nu de neiuwe proeven bijna in gaan zou dat ook wel mooi zijn omdat Boris nog jong is en de neiuwe proeven voor een jong paard wel beter te doen zijn. Ik hoop dus dat Nikki (Quarterh0rse) het aan durft om te gaan starten. En ik ga dan lekker mee om te groomen bij mijn eigen paard.

Winkie

Re: Wie heeft er ook kruising Fries? (FriesxKWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:00

Citaat:
gewoon goed trainen en fluiten als hij terug moet komen Nee grapje hoor! Hij loopt aan de longe maar de fotografe ( quarterh0rse hier op bokt) heeft de lijn weg gewerkt. Maar het staat wel stoer he???

Haha dat dacht ik al wel hoor. Ik denk ook dat niemand na dat verhaal van die strandrit z'n paard ooit nog los laat op het strand. Maar is echt heel mooi weg gewerkt.

Ik rijd ook geen wedstrijden verrassend he.. Maar ik ga het denk wel doen als hij later groot is Dressuur lijkt me wel wat en misschien een paar endurance wedstrijden. Lijkt me ook heel gaaf om te doen. Ik zie wel Zo lang we er beide maar zin in hebben he.

Hoe zit dat met die van jullie? Kennen ze een beetje springen? Zal wel denk!

Irene2510

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 11:18

Mijn paard is helemaal wows van springen!
Niemand had gedacht dat die lomperik kon springen...
Hij wordt alleen erg heet en is dan niet te rijden, dus doe ik niet meer dan 1 sprongetje als ik helemaal alleen ben met les.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:05

Winkie schreef:
Citaat:

Haha dat dacht ik al wel hoor. Ik denk ook dat niemand na dat verhaal van die strandrit z'n paard ooit nog los laat op het strand. Maar is echt heel mooi weg gewerkt.

Ik rijd ook geen wedstrijden verrassend he.. Maar ik ga het denk wel doen als hij later groot is Dressuur lijkt me wel wat en misschien een paar endurance wedstrijden. Lijkt me ook heel gaaf om te doen. Ik zie wel Zo lang we er beide maar zin in hebben he.

Hoe zit dat met die van jullie? Kennen ze een beetje springen? Zal wel denk!

Boris vind een laag sprongetje wel leuk of balkjes lopen. Maar springen doe ik eigenlijk bijna niet. Vind hem te jong en te zwaar gebouwd om te springen. Maar heel af en toe een sprongetje vind ie best leuk.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:05

Ik heb een fries/fjord, ze is valkkleurig en nu net 4 jaar. Ze is nergens bang voor en ook in het verkeer heel rustig.
Ik rijd geen wedstijden met haar maar in de les loopt ze erg goed.
Naar mij, en degene die haar heeft ingereden, luisterd ze heel goed, maar bij de bijrijdster probeerd ze er nogal eens in galop vandoor te
gaan, zal de leeftijd zijn hoop ik.

VitaLidia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:21

Ik rijd geen wedstrijden en ben dat ook niet ven plan. Springen doe ik soms als ik toevallig in de bossen een leuk boompje tegenkom dat ik mee kan pikken.

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:25

bij ons op school staat een fries x kwpn enorm mooi dier om te zien appelschimmel lijkt net een kwpn maar als ze loopt is ze typisch fries ben ik dus niet zo fan van

hou van friezen en van kwpn ers maar zoals die merrie wine vind ik dus echt drie keer niets

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:21

Hier 2 foto's van Silverado (Fries x New Forest)

Afbeelding

Afbeelding

Met Sil rijd ik geen wedstrijden, ze word gebruikt als lespony. Het veulentje wat natuurlijk uit gaat groeien tot een schitterend beest
daar ga ik wel wedstrijden mee rijden als het een beetje leuke gangen heeft.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:41

Ik heb een bijna 3 jarige kruising fries x haflinger.
Hij is nog wat slungelig omdat ie nog jong is.
Maar heeft leuke gangen. Springen vind ie ook erg leuk.
Ik heb nog niet hele mooie foto's van hem, maar dat komt nog wel.
Komende week gaan we namelijk beginnen met grondwerk met hem.
Dus dan volgen de foto's vanzelf.
Hier toch 1tje van hem waar je kunt zien dat hij er wel lief uit ziet.
Afbeelding
Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.
Hij is overigens wel voor de verkoop, ik heb namelijk nu net iets te veel pony's.

Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig naar de foto's van de andere kruisingen met fries, vooral die met de fjord.

VitaLidia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:38

Wow wat een mooie kruisingen allemaal. wat me wel opvalt is dat alle kruisingen zo´n mooi en lief koppie hebben!!!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:09

ik heb een fries X andalusier,maar ze is pas 8 maandjes oud..

Afbeelding

Afbeelding

in mijn profiel staan haar vader en moeder,ze wordt dus wel een schimmeltje,ben heel benieuwd hoe ze eruit gaat zien als ze groot en sterk is

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:37

Er zitten leuke tussen!

Irene2510

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 14:36

Echt wel! Kruisingen tussen Friezen en Andalusiers lijken mij helemaal geweldige beesten, het zijn allebei twee statige rassen (vind ik dan

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:53

haha had ook foto's gezien dat ze bij de merrie liep ik denk wat is dat voor aparte fries kom ik erachter dat de vader anda is *vork*

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:47

Ik kwam in een ander forum een link tegen van de naar zeggen enige goed gekeurde hengst die een kruising is tussen een fries en een kwpner. Echt een plaatje!

http://www.bontewillem.nl/

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:18

die bonte willem... wat een geweldig paard om te zien!!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:40

Ik vind friezen kruisen vaak niet mooi, kwpn'ers hebben geen sokken, en ik vind het gewoon geen geheel
net als arabo-fries is een verpesting voor et ras vind..

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:27

Dan bent u in dit forum aan het verkeerde adres. Hier zijn alleen maar van die lelijke paarden.

Dus.. dag!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:06

Mijn KWPN merrie word gedekt door een fries...

Dus nog ff wachten en dan hoop ik ook een mooie kruising te hebben

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:09

ja spannend Marit! Waarom heb jij gekozen voor die kruising? En ga je het veulen houden of??
Is het die vos merrie uit je profiel? Dan wordt het denk net zo'n paardje als Irene2510.. Die kleur ongeveer..Maarja je weet het maar nooit he.