Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:27

Nancy_evita schreef:
dan zou het toch moeten zijn dat 'ie linksom niet kan galopperen

.. haha misschien wel ja, nouja dat had iemadn gezegd, die er blijkbaar geen verstand van heeft
EN een hoop voor oordelen, oh ik had een draver, dus die kon niet galloperen.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:30

Ik heb een dravertje gereden dat alles voor je deed. Het was buiten een gevaar.. .hij wilde namelijk alle auto's inhalen :S...

Hij wilde graag voor je werken en was niet moe te krijgen.... Zelfs als hij pijn had deed hij nog alles voor je... Hij was absoluut niet kleinzeerig en je merkte dan ook niet snel dat hij ergens last van had. Hij heeft een peesklap opgelopen op de renbaan en omdat hij niet meer at hebben ze alles gecontroleerd. Hij liep namelijk niet eens kreupel... Ik heb veel van hem geleerd... heel veel..

WendyBZ

Re: Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:37

judith_slu schreef:
wkoekoek schreef:
Onzin. Ze worden beide kanten opgetraind. Maar de ene loopt nou eenmaal beter linksom dan rechtsom.

Maar het was toch zo dat ze altijd linksom draven met wedstrijden of niet?
stond laatst in de Amazone

Nederland wel, Duitsland doen ze allebei, afhankelijk van de baan. Maar een draver wordt beide kanten opgetraind.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:53

oké ... ook wel logisch eigenlijk.

blensink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:11

Nancy_evita schreef:
dan zou het toch moeten zijn dat 'ie linksom niet kan galopperen

Mijn draver had inderdaad meer moeite met linksom galoperen.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:14

Damber schreef:
.hij wilde namelijk alle auto's inhalen :S...

Hoe herkenbaar, mijn draver loopt ook rond met het idee dat hij auto's in kan halen. Gelukkig is hij dan nog wel te houden.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:00

Flew schreef:
Damber schreef:
.hij wilde namelijk alle auto's inhalen :S...

Hoe herkenbaar, mijn draver loopt ook rond met het idee dat hij auto's in kan halen. Gelukkig is hij dan nog wel te houden.

Chrispet was niet meer te houden buiten... ging er dan ook niet mee naar buiten ...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:53

Ik heb zelf een dravertje, al 5 jaar. Ze staat nuv an der oude dag te genieten in het land, door versleten benen. Maar heb 4.5 jaar met heel veel plezier gereden! in de omgang heeft ze een geweldig karakter! En ook onder het zadel ging ze voor me door het vuur!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:50

wkoekoek schreef:
judith_slu schreef:
Wij hebben haar eind 2004 gekocht, toen was ze 6.
Teon was ze geloof ik pas gechipt, maar in haar paspoort, staat niks over haar afstamming e.d.

Het kan best zijn dat er dan al een chip in zat. De dravers in NL worden vanaf 1997 gechipt, vanaf 1998 zit er ook een paspoort bij. Als de dierenarts weer langs komt, kan je vragen of hij haar wil controleren op chip. Anders het nummer even opschrijven en een mailtje sturen naar de NDR, die kunnen je dan wel verder helpen.

Oke zal het een keer vragen, ze is indd in 1998 geboren dus misschien had ze al een chip

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:41

toen je haar van je vader kreeg stond ze eerst een dagje bij mij op stal he?
ik vond haar al meteen leuk

ik zag wel meteen dat t eeen dravertje was hoor.

ik heb zelf jaren dravers gereden, zelf een dravermerrie gehad, en die laten dekken door en tuigpaard en dat veulen zelf ook gehad.

ik vind dravers heerlijk rijden, lekker vlakke gangen, super voor buitenritten
vooral t karakter van deze dieren spreekt me enorm aan, ik vind ze goudeerlijk, altijd zin om te werken, maar inderdaad ze kunnen( niet alle) ontzettend druk zijn...

in mijn profiel staat nog wel een foto van mijn draver, haar vader was Duke Iran die inmiddels niet meer leeft geloof ik.
springen kon ze super!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:04

ellepel schreef:
toen je haar van je vader kreeg stond ze eerst een dagje bij mij op stal he?
ik vond haar al meteen leuk

ik zag wel meteen dat t eeen dravertje was hoor.

ik heb zelf jaren dravers gereden, zelf een dravermerrie gehad, en die laten dekken door en tuigpaard en dat veulen zelf ook gehad.

ik vind dravers heerlijk rijden, lekker vlakke gangen, super voor buitenritten
vooral t karakter van deze dieren spreekt me enorm aan, ik vind ze goudeerlijk, altijd zin om te werken, maar inderdaad ze kunnen( niet alle) ontzettend druk zijn...

in mijn profiel staat nog wel een foto van mijn draver, haar vader was Duke Iran die inmiddels niet meer leeft geloof ik.
springen kon ze super!

Ja, mijn vader heeft haar 2 dagen ´verborgen" gehouden
Vond het al zo raar, dat hij de hele woensdag weg was (hij moest naar prinsenbeek helemaal) Hij had tegen mij gezegd dat hij kalfjes ging halen bij jan-tinus

OP stal is het indd een schat, heel anders dan mijn eerste pony (in het begin) was.
Zin om te werken heeft ze ook altijd ja, en springen kan ze ook

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:14

Mijn eerste paard was ook een draver. Echt een super betrouwbaar paard zowel binnen al buiten. Kon er bij wijze van achterstevoren op gaan zitten buiten. En hij ging kneppelhard in galop! Met rijden wel een zenuwenlijer en erg eenkennig. Ik kon er geen andere mensen op laten rijden dan was hij helmaal van slag.

Op stal een heerlijk knuffelpaard. Ik heb hem helaas veel te vroeg in moeten laten slapen. Het bleek dat hij al helemaal was stuk gereden. Ik kreeg hem dat hij vier was tot zijn 11e. Maar dravers worden vroeg ingereden en niet iedereen gaat even zorgvuldig met zijn paard om. Heel veel plezier met je nieuwe paard!!

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:17

freaky schreef:
Maar dravers worden vroeg ingereden en niet iedereen gaat even zorgvuldig met zijn paard om.

Wel vroeg beleerd, niet vroeg ingereden. En het geldt gelukkig niet voor iedereen.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:47

Dat beoelde ik ook, helaas is het bij die van mij niet goed gegaan. Hij is veel in 'verkeerde'handen geweest.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:47

Ik ken iemand die een draver heeft onder het zadel en gebruikt haar ook voor dressuur.. gaat erg goed.. ze gaat er binnenkort ook mee springen.. ook erg verkeersmak..

linie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:53

Ik rijd ook een draver, 11 jaar, en ben dresuur wedstrijden met hem gestart, en hij doet het nog aardig goed ook! Hij heeft ook echt op de baan gereden, het is een Buitenzorg waarschijnlijk dat sommige die naam wel kennen. Hij is heel erg leergierig en daarom doet die de dresuur heel erg goed (voor een draver) en springen kan die ook. Hij is totaal niet nerveus en eerder lui haha maar dat is een uitzondering denk ik. Maar hij werkt wel hard voor je maar je moet het er wel uit kunnen krijgen haha.

En nog een reactie op wat iemand zei, bij ons op stal rijden ze de dravers dus wel al heel erg jong in volgens mij zijn ze net 3 of zelfs nog 2 en gaan ze al onder het zadel en dat zullen ze vast ook wel op andere stallen doen! Daar ben ik het dus niet mee eens maar helaas heb ik er niks over te zeggen.

gr eline

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:48

Meestal worden ze met 1.5 al beleerd en dan het land weer in. Maar zoals ik al eerder zei zijn er natuurlijk wel uitzonderingen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:00

(www.dravers.nl )
Wij beleren ze altijd als jaarling, of zedaarna de wei in gaan of als tweejarige gaan koersen is afhankelijk van het paard.
Mara dat is weer een hele andere discussie. Nu weer ontopic

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:13

soms mag ik op een draver rijden die echt hyper is !!

hij wil alleen maar galoperen en kan ook wel lastig zijn. maarjah

de eigenaart zegt dat dravers niet kunnnen springen omdat ze heel veel met hun voorbenen doen is dat waar?

SplashIsLief: en nu al aan het genieten van d'r ouwde dag???

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:16

arans schreef:
soms mag ik op een draver rijden die echt hyper is !!

hij wil alleen maar galoperen en kan ook wel lastig zijn. maarjah

de eigenaart zegt dat dravers niet kunnnen springen omdat ze heel veel met hun voorbenen doen is dat waar?

SplashIsLief: en nu al aan het genieten van d'r ouwde dag???

Ze kunnen juist wel goed springen, omdat ze een goede achterhand hebben(er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in het algemeen ), omdat ze zo in een korte tijd snelheid kunnen maken.
Daardoor kunnen ze goed afzetten.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:27

zij zegt juist dat omdat ze veel met hun voorbenen doen als ze neerkomen ze een hele grote klap op hun pezen kunnen krijgen en daardoor kreupel kunnen worden en en mischien zelfs een pees nogwat nogwat kunnen krijgen en dan ingeslapne moeten worden.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:31

Ik heb al 20 jaar een draver. ( 1.69)
Heeft even op de baan gelopen maar sprong teveel.
Rij eigelijk alleen recreatie dus crossen door de bossen
Meneertje kan wel dressuur maar haat het echt, en dus doe ik het niet.
Hij is nu 22 en vind het buiten rijden nog steeds even leuk.
Volgende paardje word hoop ik ook weer een draver alleen dan wel een stukje kleiner.

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:32

arans schreef:
zij zegt juist dat omdat ze veel met hun voorbenen doen als ze neerkomen ze een hele grote klap op hun pezen kunnen krijgen en daardoor kreupel kunnen worden en en mischien zelfs een pees nogwat nogwat kunnen krijgen en dan ingeslapne moeten worden.

Kolder. Hebben ze niet meer kans op dan elk ander paard.

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:41

Ik rij ook een dravertje
Ze is heel lief, maar inderdaad ook druk. Ze kan heel goed in de dressuur lopen ze is alleen niet zo heel erg soepel. Springen kan ze super goed, zelf is ze rond de 1.50 m en heeft 1.20 m gesprongen
Buitenrijden vind ze ook geweldig zeker om dan zo hard mogelijk te gaan (dat vind ik ook heel leuk )
Op stal is ze heel erg nerveus, maar ze heeft eerst 3 jaar heel de dag op de wei gestaan en nu staat ze op een pensionstal (kan ik niks aan doen het is niet mijn paard ).
Ik vind het een superlief, goudeerlijk paard Foto's in mn profiel (ze heet Destiny )

LTBLDS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:34

Ik kan me helemaal vinden in dit onderwerp en me met veel eigenaren vergelijken. mijn draver is precies het zelfde nerveus druk en heet(vooral als jij dat ook bent) maar super betrouwbaar. hij zal me nooit in de steek laten. Nu ik stage loop heb ik alleen wat minder tijd wat ik wel jammer vind.. wordt hij nog drukker. maar geef veel om hem dus ik maar zo veel mogelijk tijd voor hem vrij

grz.