Te zwaar voor New-Forest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:43

Als je een grote stevige New Forester neemt en je vader weegt niet al te zwaar kan het volgens mij makkelijk.
Het zijn volgens mij sterke pony;s.

Fun_Fun

Re: Te zwaar voor New-Forest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:48

Ligt ook aan het type New-Forest.

Als je voor recreatief gaat kun je ook voor een Haflinger/Fjord kiezen. (Al kunnen die ook wel presteren in de sport.)

Stal_Fiore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:29

New Foresters kunnen heel wat hebben hoor. Sterke beessies.

Maar het ligt er natuurijk wel aan wat voor type je hebt. Is het een hele fijne dan wordt het gauw te zwaar, maar heb je zo'n heerlijke stevige (net als ik) dan kan het makkelijker.

Ligt er natuurlijk ook aan hoe zwaar degene is die er op gaat en hoe groot de pony is.

Ik ben zelf 1.85 m lang en weeg 75 kg. Mijn new Forester is 1.32 m. Ik kan wel op haar omdat ze lekker stevig is... maar mooi is het niet. Maar ze kan me zeker houden. Op dit moment wordt ze wel ingereden door de licht meisje. Want nu zou ik er nog niet op kunnen. Ze moet eerst wel goed aangesterkt zijn en spieren ontwikkeld hebben.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:11

Ik heb als volwassen vrouw ook een New Forrest waar zowel mijn oudere zus en mijn nichtjes van 13 en 9 en zelfs 2 gehandicapte jongetjes van 4 op rijden. Het zijn echt super pony's. Gelukkig is die van mij van het oude type dus behoorlijk robuust want ik ben in de tijd dat ik haar heb heel erg aangekomen. Schrik niet maar ik weeg 80 kilo en mijn pony lijkt hier echt geen last van te hebben, al maak ik me daar best zorgen om. Ik denk dat als jouw vader niet al te zwaar weegt en wel kan rijden dus ook mee beweegt en niet als een zak beton erop zit moet dit ras dat wel kunnen hebben. Met uitproberen (bij het kopen) denk ik dat je het snel genoeg zult merken.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:51

als je een stevig grote neemt kan het wel.. anderrs niet

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:21

Mijn zadelmaker ( die echt kennis van zaken heeft) vertelde dat mijn NF zo'n 80 kilo kan dragen, mits de ruiter kan rijden.
Bij een echte beginner zou ik er niets veel zwaarder dan 60 kg opzetten.
Mijn NF is een Dtje, volwassen en goed getrained.

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:59

Lieke schreef:
Mijn zadelmaker ( die echt kennis van zaken heeft) vertelde dat mijn NF zo'n 80 kilo kan dragen, mits de ruiter kan rijden.
Bij een echte beginner zou ik er niets veel zwaarder dan 60 kg opzetten.
Mijn NF is een Dtje, volwassen en goed getrained.

Helemaal mee eens. zo'n 75 max op een flinke D en mijn C-tjes worden alleen door kinderen of lichte volwassenen gereden. Het meisje dat voor mij de jonge pony's rijdt weegt zo'n 50 kilo.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:12

Het zal aan het type liggen zoals je bij ieder ras wel een basistype (oud type, van vroegeruit) en het moderne sporttype:

Bijvoorbeeld meer het smallere sporttype ( vaak kinderpony's )
Afbeelding

Afbeelding

Of het zwaardere basistype:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:53

Dus zo'n 75 a 80 kg is echt wel de max. Dat dacht ik zelf ook al (al zegt iedereen om mij heen van niet maar volgens mij willen ze mijn ego sparen), dit wordt dus afvallen !!! Nu is mijn pony momenteel ook te dik dus kunnen we samen gaan joggen of fietsen.

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:44

uhm ik heb ook een new forest (foto's =>http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=549207)
hij is rond de 1.48 maar mijn vader rijdt dr soms ook op hoor en da kan volgens mij geen kwaad teminste ik zie niks aan hem dat het zwaar of erg is..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:47