Wie heeft advies voor lange/witte manen (haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggel

Re: Wie heeft advies voor lange/witte manen (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:02

´s Winters doe ik eigenlijk niks met zijn manen. Hij staat dan ook gewoon 24/7 buiten. En na regen en vooral na sneeuw zijn ze wel aardig schoon. Ik haal alleen met mijn vingers de echte knopen eruit. Maar daar heeft hij gelukkig weinig last van.

's Zomers gaat hij regelmatig onder de slang en was ik hem af en toe en neem dan een enkele keer wel eens de manen mee. Kammen doe ik met een mensen borstel en verder doe ik er niks aan. Lekker los laten hangen.

Kijk maar naar mijn avatar voor zijn manen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:24

Je kunt ook een borstel met varkensharen kopen (gewoon bij de drogist) daar schijn je de haren niet mee uit te trekken maar ik heb geen persoonlijke ervaring

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:46

Lenneku schreef:
Je kunt ook een borstel met varkensharen kopen (gewoon bij de drogist) daar schijn je de haren niet mee uit te trekken maar ik heb geen persoonlijke ervaring

ohw ja dat zijn van die "oma" s borstels he ha ha

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:27

voor witte manen kun je de adviezen van de rest het beste opvolgen. Voor lange manen kun je denk ik het beste niet te veel gaan kammen, je trekt er veel haren mee uit. Natuurlijk bestaan er speciale borstels waarmee je dat niet doet, maar als je die vaak gebruikt worden de manen meestal wel dunner.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:28

voor witte manen kun je de adviezen van de rest het beste opvolgen. Voor lange manen kun je denk ik het beste niet te veel gaan kammen, je trekt er veel haren mee uit. Natuurlijk bestaan er speciale borstels waarmee je dat niet doet, maar als je die vaak gebruikt worden de manen meestal wel dunner.

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:32

Hmmm ik houd dit topic maar eens even in de gaten... mijn haf heeft namelijk ook niet echt lange manen!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:40

Waar halen jullie dat cowboy spul vandaan trouwens?

missymb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 08:37

MabuPets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:14

Yvonniej schreef:
nee dat klopt, ze worden er wel droog van. In de zomer kun je er ook babyolie in doen.

Ook is er een middeltje van cowboy's magic wat goed werkt.

ja cowboy magic gebruik ik ook ik heb voor mijn meisje de shine nog iets werkt echt goed ze had eerst hele droge manen nu zijn ze al stukken zachter!

MabuPets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:15

Barbie1986 schreef:
Waar halen jullie dat cowboy spul vandaan trouwens?

www.equihof.be daar staat het op,,

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:27

marjonrebel schreef:
ja dus toch met vlechten...

Hoelang de manen van je paardje kunnen worden is genetisch bepaald. Het is dus niet zo, als je ze maar lang genoeg in een vlecht laat zitten de manen super super lang worden. Het zorgt er natuurlijk wel voor dat de haren minder makkelijk afgeschuurt worden etc. Je moet trouwens niet schrikken als je de vlecht eruit haalt, en er veel losse haren in zitten. Als je de manen gewoon los laat, komen er elke dag een aantal haren los. Als jij 1x in de week de vlecht eruit haalt, zijn dat er bij elkaar natuurlijk een stuk meer .

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:41

Ik heb mijn haf dr manen ook nu in allemaal vlechten gedaan. Ik had geluk want afgelopen zondag heeft het hier flink gesneeuwd en toen waren haar manen helemaal spierwit! Dus hoefde ik ze niet te wassen, alleen wat anti-klit erin en vlechten maar! Ik vind het ook niet erg als de manen van mijn haf wat dunner worden, want die zijn echt aan 2 kanten super dik. Ik wil alleen graag dat ze wat langer worden!