Jouw Fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijntje_

Re: Jouw Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:06

Sunshine1 schreef:
@ Dry, dankje

een vraag aan alle fjordenberijders
Als jullie aan het springen of dressuren zijn, samen met mensen die op 'normale paarden' rijden. Hebben jullie dan het id dat het bij die mensen beter gaat, omdat jij op een fjord zit, en zij op het 'normale soort?'

Nou ik rijd niet zo vaak op Fjorden, maar als ik erop rijd dan vind ik het wel meevallen hoor

Jasmijntje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:56

*Schopje*

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:56

Mijn fjord heeft een ruime stap en draf. Dus andere paarden blijven vaak achter. Maar verder denk ik dat het voornamelijk aan de ruiter ligt, wat het paard presteert. Dus je kan met een fjordje ook heel ver komen.

Jasmijntje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:43

dry schreef:
Mijn fjord heeft een ruime stap en draf. Dus andere paarden blijven vaak achter. Maar verder denk ik dat het voornamelijk aan de ruiter ligt, wat het paard presteert. Dus je kan met een fjordje ook heel ver komen.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens!

Jasmijntje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 19:42

*Schopje*

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:12

Sunshine1 schreef:
@ Dry, dankje

een vraag aan alle fjordenberijders
Als jullie aan het springen of dressuren zijn, samen met mensen die op 'normale paarden' rijden. Hebben jullie dan het id dat het bij die mensen beter gaat, omdat jij op een fjord zit, en zij op het 'normale soort?'

Nou beter gaat wil ik niet zeggen, maar je wordt ook door jury's anders beoordeeld ookal mag dat niet.
Ik rij L2 bij de paarden en heb begin januari een wedstrijd gehad. Iwan liep als een zonnetje, ik was super tevreden, maar je komt met k*t punten thuis. Dat is wel eens zuur.
Maar het is dubbel leuk als je een jury hebt die het wel waardeerd dat je lekker rijd, en technisch de boel in orde hebt, en dat ook beloond!

Maar dressuur blijft een jurysport en binnenkort ga ik lekker M1 rijden

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:01

Ik heb een verzorgfjord, ze heet Jemke en is 16 jaar (v: Brusvein) het is een stermerrie.
Met rijden is ze best wel lief, maar ze weet wel wie ze op der rug heeft zitten. Af en toe spring ik ook met haar en dat vind ze maar al te leuk. En voor de rest weet ik ff niks te zeggen dus vraag maar als je wat wilt weten :p
hier een foto'tje:
Afbeelding

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:01

Hier nog iemand met fjorden in de verzorg.
Ten eerste een 8-jarige merrie Saskia, een bjorkmann x havstad x drageset. Schat van een merrie, niet een die graag stil staat, maar wel braaf in de omgang. Meer over haar is in mijn profiel te vinden.

Verder rijd ik nog voor vast ggk hengst Anton. Eveneens een schat van een dier, maar verder ook best behoorlijk intelligent. Weet precies wat hij wel en niet kan maken, maar ook wanneer hij er tussenuit kan piepen. Maar gewoon heerlijk diertje...ook over hem meer in mn profiel!!

Verder heb ik met rijden tussen andere paarden helemaal niet zoiets van: Hun doen het beter. Nu rijd ik zelf ook geen officiele wedstrijden en verder hebben we op stal eigenlijk ook geen echte wedstrijdruiters (op Iwanluver na dan, maja dat is Fjord :P). Maar laat me ook verder niet op mn kop zitten hoor. Heb tijden een knotjespaard gereden en daar uiteindelijk ook van teruggekomen en momenteel weer voor de volle 100% op de fjord!!

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:29

Ik verzorg een 23-tal fjorden op een fokkerij
Meeste van mijn tijd gaat uit naar de bijna 6 jarige merrie Bidonja (v Haugguten) we springen, dressuren een beetje, maar vooral buitenwandelen. Ze moet nu nog 79 dagen dragen van haar 2e veulentje (v. Hildar) dus momenteel gaan we alleen nog zonder zadel wandelen (wacht nog op barefoot ) en ik rijd ook nog regelmatige met de bijna 12 jarige hengst Almglimt (v Alm Jarl) die is als veulen/jaarling bij ons gekomen uit noorwegen en zo'n ongelofelijke schat hij wil supergraag voor je werken, dressuur, springen, mennen enzo vind hij allemaal even leuk ook met Haugguten (v Haugjo) rijd ik soms, maar niet zo vaak, da's een stoere kerel maar echt een pareltje. Doet z'n best voor je enz maar de klik zoals met Alm en Bidonja is er niet echt
Als 'nieuweling' heb ik dan ook nog Ehita (v Almglimt) die ik deze zomer ga inrijden, da's nu ook al mijn schatje

De overige tuttel ik alleen maar wat, veel borstelen enz, ook hebben wij elk jaar rond de 10 veulentjes

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:32

Ik heb ook een verzorgfjord. Ze is wel een kruising met een appaloosa, maar dat is niet echt te zien. Wel is ze wat kleiner, wat donkerder en wat korter. Ze heet romy. ROmy is ong 1,36 m. En heeft een baasje van 9 jaar, waar romy heel ontdeugend voor is, maar zodra er wedstrijden gereden worden is romy altijd 1e. Romy is nu 7 jaar en word dit jaar 8. We rijden met haar het meest dressuur, en dat kan romy ook heel goed. Verder springen we af en toe romy vind dat geweldig. Af en toen een buitenritje vind romy ook heel leuk. De laatste tijd is romy weer een beetje stout soms bokken. Maar vorig jaar was dat helemaal erg. Maar gelukkig gaat het nu steeds beter ze zijn 2 handen op 1 buik! Romy is wel eigenwijs, maar er zit gewoon een gouden karakter in. Zonder zadel en hoofdstel door de wei galoperen is er nu ook bij. VOor foto's zie profiel!

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:34

Ik zou het nog vergeten: Foto's

Afbeelding
paardje op dekbezoek, Bidonja, en Cilda (waar mijn vriendin mee rijd)

Afbeelding

Afbeelding
mijn andere sjoe, beetje vuil

Afbeelding
en deze is ook nog wel mijn lieffie, Brijol (v KVentin)

voor de rest foto's op www.freewebs.com/denbosdries

Linda1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:57

Dit ben ik op Hilda, mijn verzorgpaard. Hilda is bijna 19 jaar maar nog heel erg fit! Ik rijd met haar onder het zadel en de eigenaar ment met haar.

Afbeelding

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:10

Jillyken schreef:
Ik zou het nog vergeten: Foto's
voor de rest foto's op www.freewebs.com/denbosdries

Daar had ik al gespiekt.
Ze zien er allemaal goed uit en doen zeker niet onder voor een "echt" paard.

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:19

*Meld zich

Ik heb ook een fjordo Genaamd Ninla (V=Courage).
Ze is 12 jaar geworden in juli.... enne tjaa we zijn pas weer begonnen met onze zware dressuurtraining

(we hebben een half jaar niet veel uitgevoerd)Daarvoor waren we druk bezig met de dressuur en waren we afgelopen juli voor het eerst gestart wat super ging!

Ojaa en ninla had ik 10 januari 2 jaar

(FOTO'S STAAN IN PROFIEL!)

xOrlando_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:43

leuke fjorden zeg zijn egt mooi en die ene met ze zwarte snuit en kerstmuts wat een sgatje

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:55

staan echt heel veel leuke fjorden tussen!! allemaal korte manen zowat

ik verzorg ook een fjord hij heet Camin en hij is al 23 jaar en zo gek als een deur haha maar hij is wel super lief!! ontsnappen en eten vind ie het leukst en buiten rijden ook

Afbeelding

groetjes Ike

dakhilah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:44

Als guppy van bijna 11 kreeg ik m'n eerste eigen pony...ROZET ....een Fjordenmerrie, geb. 03-06-1972 [v. Kastor x m. Letta] ze was meteen een vriendinnetje voor het leven ...ze is 22 jaar bij me geweest en toen het tijd was ,vredig met m'n mams aan haar zij , in december 2000 op ruim 28 jarige leeftijd ingeslapen in de kliniek.
Dank je wel lieve kleine kloothommel voor al die gave ,spannende en mooie jaren !!!!!!!
gr,sas.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:09

loyalty schreef:
staan echt heel veel leuke fjorden tussen!! allemaal korte manen zowat

haha, ninla toevallig nu!
Maar toen ik haar net kocht (ze zag er echt niet uit!)

Had ze ook lange manen, maar het staat haar gewoon niet dus we houden het maar bij een boog

Zal zo even foto zoeken van ninla met dr lange manen!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:20

Wij hebben 4 Fjorden en de Fjord van mijn vader staat bij ons op stal. Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe Fjorden zijn. Ik ga er dus dagelijks met 5 om, en ze zijn allemaal anders. ik zal even wat foto's proberen te plaatsen.
Afbeelding
Dit is een tweejarige merrie. Ze is heel mensgericht, maar wel een beetje een brutaaltje. Ze is gewoon erg nieuwsgierig.
Verder hebben we nog 2 tweejarige ruinen. De een is heel rustig de ander wat actiever maar nog wel wat schuchter. Maar als hij je eenmaal kent en vertrouwd is het goed en ishij erg meegaand.
Verder hebben we nog een ruin van 14. Hij is enorm actief en werkwillig. Hij houd van lange buitenritten. Het is een temperamentvol paard. De fjord van mijn vader is heel gelijkmatig. Doet gewoon altijd zijn best en vind alles goed.
De jonge paarden zijn eventueel te koop. Als je er meer over wilt weten, moet je even een pb-tje sturen.

Mirjam

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:40

wat een leuk koppie heeft ze zeg!

Janda4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:45

Heeh, ik heb zelf geen Fjord maar mijn zusje wel ze heet Bleia

Het is echt een schat van een beest, ze is al wel 25 jaar..
maar nog heel fit enzo, ze rijd nog zowieso 3x in de week, en gaat in de zomer nog best vaak op buitenrit..

ze heeft geen korte manen, maar van die hele lange, dat had ze al toen ze by ons kwam..

Kortom, een Fjord is echt een heel leuk beest!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:48

Ik heb er ook 1
Kijk maar in mijn profiel

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:59

@Amber: Wat een knappe fjord! En een donkere!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:47

ik verzorg een fjord
even een beetje info over hem

naam: orut
roepnaam: Prutje
Vader: Vedor
moeder: Anja
Loopt L2 , kan springen loopt onderlinge wedstrijden met mij op de manege en zit vaak boven aan met hem
hij is nog voledig hengst en dat zal ook wel zo blijven
hij is inmiddels 11 jaar en is rood

groetjes doranka

Afbeelding

Amber_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:30

dry schreef:
@Amber: Wat een knappe fjord! En een donkere!

Oeeh Dank je wel
Maar vind je haar donker joh ? Ik vond haar zelf altijd vrij licht haha