Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

hij is alleen wel beetje klein aant worden (of ik groot
)
BOKT
haha!
:D jas_horses schreef:Hallo allemaal,
Ik wil misschien een shetlander en ik wou wat dingetjes weten:
1.hoe bevalt jouw shetlander? ...
Ik heb geen eigen shet, maar verzorg er 5. Ze bevallen prima.. Ze kunnen erg eigenwijs zijn, maar ook lief.
2.wat doe je er allemaal mee? ...
Ik rijd met ze, ik men met ze, ik ga ermee wandelen, ik longeer ze...
3.hoeveel kilo kan een shet van boven de 1.05 dragen volgens jullie?
Het ligt natuurlijk aan de bouw, maar ik denk dat een grote shet wel tot 65 kilo kan dragen. Het is alleen niet de bedoeling dat je met zo'n gewicht intensief op een shetlander gaat rijden. Af en toe eens lekker een buitenritje kan wel.
4.hoe duur mag een shetlander van boven de 1.05 kosten volgens jullie?
Ligt eraan wat hij allemaal kan en of hij papieren heeft en hoe hij er uit ziet en welk geslacht.. Hengstjes zonder papieren zijn niet duur, als ze niet ingereden zijn kan je ze voor zo'n €150 euro kopen. Een ingereden merrie/ruin waar je een hoop mee kan kan wel tot zo'n 600 euro kosten...
5.hoe oud kunnen shetlanders worden?
Ik denk 25-30 jaar.
6.op welke websites kan je het beste kijken voor shetlanders?
Wat wil je? Shetlander kopen of gewoon informatie over shetlanders verzamelen. Is nogal groot verschil tussen namelijk.![]()
GRAAG ZOVEEL MOGENLIJK REACTIES!!
Groetjes van mij!
jas_horses schreef:
1.hoe bevalt jouw shetlander? ...
geweldig, wil niets anders meer. Alleen het nadeel dat je niet kan rijden als je groter wordt
2.wat doe je er allemaal mee? ...hetzelfde als met een paard maar alleen niet rijden. Ik men enkel en dubbelspan en we zijn M startgerechtigd in de dressuur. Verder versla ik er heel veel grote, dure paarden mee
3.hoeveel kilo kan een shet van boven de 1.05 dragen volgens jullie? ...50 kilo, afhankelijk van de bouw. Als je er incidenteel op zit kan 70 kilo wel (stappen). Kijk naar de pony
4.hoe duur mag een shetlander van boven de 1.05 kosten volgens jullie? ...ligt aan het papier, prestaties, leeftijd enz
5.hoe oud kunnen shetlanders worden? ...ik ben bang dat ik wel 35 jaar aan mijn pony's vastzit
6.op welke websites kan je het beste kijken voor shetlanders? ...
www.shetlandpony.nl
GRAAG ZOVEEL MOGENLIJK REACTIES!!WAAROM???
Groetjes van mij!

maar daar is het een shet voor)
)
) en zijn heel veel site's