wat is jou favourite of vind je een mooie appaloosa hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Re: wat is jou favourite of vind je een mooie appaloosa heng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:44

Ik ben natuurlijk helemaal verliefd op mijn eigen knapperd; Convenance!!

Bij de western hengsten vind ik die bovenlijn vaak zo eng, doordat ze overbouwd zijn lijkt de rug zo week, vind ik niet mooi..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:34

Ik kende er niet zoveel maar ik vindt alle (american) appies die ik hier zo zie erg mooi!!!!

Ik zelf vindt de meeste appaloosa hengsten erg mooi, ik hou alleen niet zo van het panterbont en van gemarmerd.
De hele witte daarintegen vindt ik wel weer erg leuk

Maar een witte blanket gen met dark spots vindt ik altijd nog het mooiste, zoals deze :
Afbeelding

En mijn (heel lang geleden) eigen app hengst was ook prachtig :
Afbeelding
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/dominos2.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/dominos3.jpg
Hij heette Dominos, erg lief en braaf in omgang, maar met rijden erg moeilijk. Kon niet alleen zijn, daarom staat overal Baltazar bij hem, een oude (36) ondertussen overleden paard. Dominos is vaak doorverkocht na ons, geen idee waar hij terecht is gekomen. Hij was groot, ik gok wel zo'n 1.70.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:08

In Italie staat ook zo'n stoere Ap. Hij stond vorig jaar op de Kalender als januari kanjer. Weet ff niet hoe dat paard heet. Trouwens de Nederlandse Ap kan ook heel mooi zijn hoor, heb er wel eens een paar zien lopen qua aftekening waarvan ik er ook wel 1 zou willen hebben.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:49

Yep Toydoll, ben het met je eens. Vind qua kleur appies met blanket
en spots ook het mooist

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:39

Cassidy schreef:
Als ik denk aan een zwarte blanket Appaloosa, denk ik aan Incrediblue too.

Dat ben ik natuurlijk helemaal met je eens!!!!!!
Ik heb niet voor niets een nakomeling van hem gekocht.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:34

Oei, dat zijn er verschillende;
van de hengsten in Nederland en België vind ik Invied (vanaf het plaatje) heel mooi, zou ik voor mijn gevoel alleen niet mee kunnen dekken, omdat onze Amerikaanse merrie daar te dicht bij zit wat betreft bloedlijn, de moeder van Invied heeft dezelfde vader als mijn merrie, verder zit hier veel Prince Plaudit, Joker b etc in, en bij mijn merrie zit al veel lijnteelt, is wel precies mijn type paard waar ik op val

Credie vind ik om te zien ook wel een mooi paard (is de Opa van onze Sugar, en ook dat is een echte mooie lieverd), maar als ik kiezen kan, dan liever geen zwart paard, ofschoon dat waarschijnlijk een echte modekleur is, en hij fokt redelijk wat zwart of dan toch erg donker,

TT Mighty Junior, zou dan eerder in aanmerking komen, ofschoon de kans op een mooi kleurtje dan kleiner wordt, (hoe zeggen ze, een goed paard heeft geen kleur) die heeft een hoger percentage Quarter, en ik heb hier al redelijk wat effen gekleurde kinderen van gezien, aan de andere kant, Sas heeft daar al eens een heel erg mooie nakomeling van gehad (voordat ze van ons was), en dat was wel een effen vos, maar wat een prachtbeest, als er niet al vier had gehad, had ik het wel geweten, deze had ik het liefste direkt mee naar huis genomen, stippen of niet, ik denk dat de combinatie met Sas een goede is, zeker als ik naar de andere kinderen kijk,

en inderdaad de overleden duitse hengst (Zippos Rock Star? ben de naam even kwijt, die vos blanket met dat super mooie hoofd), vond ik een van de mooiste Appaloosas hier in de Regio, die hengst heeft een tijdje bij Hagenbeck stables gestaan, en ik heb hem live mogen bewonderen, echt heel erg jammer dat die zo jong overleden is.

Als ik op dit moment zelf zou moeten kijken voor een dekking, zou ik toch wel kijken naar een hengst die niet alleen in de Halter gepresteerd heeft, goede bewegingen staat bij mij hoog op het verlanglijstje, (en de combinatie met de merrie moet vooral passen)
en als ik in Amerika zou kijken, zonder enige twijfel The Hunter,

wow wat een paard, kan super bewegen, heel mooi koppie, en de bouw en kleur (naar mijn smaak) mee, en die staat wat betreft nafok zowel bij de performers, als ook bij de halterpaarden op plaats een en twee, dat is toch heel uitzonderlijk,

(ook jammer dat er hier weinig reining of cutting gefokte hengsten zijn, zoals Ima Little Lena, mooie kleur, en presteren, Lenas Little Luke vind ik wat betreft bloedlijn interesant, heb ik alleen de merrie niet voor, en verder denk ik dat het toch interessant kan zijn richting duitsland te kijken, staan denk ik meer mooie appies die ook goed presteren in de sport)

Ik ben ooit eens lang geleden op een Hengstenkeuring van het Nas geweest, en de enige hengst die daar toen voor mij erg positief uitsprong was Sunflowers Joy's Jewel, ( de enige Amerikaan die toen bij het Nas goedgekeurd of erkend was) die kon en goed bewegen, en was als enige erg braaf, een super mooi koppie, en heel veel uitstraling,(en ook nog eens vos leopard)

Alex (van de Kamperweg geloof ik) sprong er wat betreft beweging ook uit, maar vond ik persoonlijk van type(echt een barok type) niet mooi, ik hou van gespierde paarden, liefst ook nog met een mooi hoofd,

Chewano vond ik ook niet direkt wow, is verder wel korrekt, en de nafok vind ik beter dan de hengst zelf, uit nogal diverse merries toch wel redelijk uniforme nafok, die het ook nog eens goed deed op de keuringen, hier heb ik vroeger wel al eens serieus aan gedacht om mijn NRPS er (die uit een Nas komt) mee te dekken, omdat het een fewspot is, (terug naar kleur) de beweging en het luxere type, en meer maat brengt mijn merrie dan wel mee, die combinatie zou niet verkeerd zijn geweest.

Van de nieuwere generaties grote maat Nas hengsten vind ik aanspreken:
Isalas Orient, (hier ook naar de vader gekeken, zit Komplekt (AVS) bloed achter, staat bekend om de beweging, en Krimh zelf heeft heel verdienstelijk gepresteerd in de sport, liep bij de grote paarden Z-springen, dressuur en Samengestelde wedstrijden, de moeder is denk ik bekend genoeg bij de Nas fokkers),
Dan Palousa Convenance, mooi sportpaard, nu eens niet alleen naar de vader gekeken, ook uit een super merrie, die het zelf ook heel goed deed in de sport,

verder denk ik dat het vooral persoonlijke smaak voor ieder is, iedereen vindt gelukkig wat anders mooi,

Groetjes Sassy

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:29

Ik heb afgelopen zaterdag Peru's Scen Tao gezien, en kan niet anders zeggen dat dat een geweldig paard is om te zien

sturdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:03

Dank je Serenta
Hier een foto van onze stoere jongen
Afbeelding

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:13

Het was alleen wel even spannend toen hij losliep!

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:09

Van de hengsten in Nederland ben ik erg gecharmeerd van Incrediblue Too, performance, beauty en karakter in een paard! (ben ook dolgelukkig met mijn Credie-nakomeling!)

In amerika staat de hengst The Hunter, topvererver bij zowel halter als performance-paarden, geweldige hengst!
Afbeelding
Ik kan helaas geen foto van hem in beweging vinden!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:57

toydoll kwa kleur vind ik jullie hengst helemaal geweldig!
heb je geen betere foto van hem, kan ik hem bewaren

ik ben helemaal niet thuis in bloedlijnen dus kan jullie niet verder helpen

bea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:32

Ik vind niet alle Appaloosas mooi.
Chewano vind ik wel een hele mooie