met een fries springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re: met een fries springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:06

haha kan ook

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:53

Haffiej_gurl schreef:
superhaffies schreef:
met een haflinger springen ze tog ook wel 1,20? dus waarom met een fries niet?

Een haflinger is wel heel anders gebouwd dan een Fries hoor

Met een Fries kan je best gaan springen, alleen moet je er niet te veel van verwachten, denk ik

nee.. zo bedoelde ik het niet.. ik bedoel.. ze zeggen tog ook wel eens dat hafjes niet kunnen springen.. je hebt ze er bij die dat niet kunnen.. maar je kan het tog altijd proberem

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:54

Dat kan hoor !
Op het paardenkamp was een fries die niet eens tegoei kon galoperen
En in 1 week kon ie galoperen en over lage sprongetjes !
Dus het gaat
Ze zijn alleen wat 'lomp' erin

goudvisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:59

ik sprong ook altijd met de friese paarden waar ik op heb gereden. Die paarden varieerde ook in leeftijd van 3 tot 12, waren wel allemaal merries.
Er zaten er een paar bij die vonde het heel leuk, het hoogste wat ik met een van hen sprong was 80 cm.

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:52

ben ook wel geintereseerd.
heeft iemand foto's van een springende fries?

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:07

Gewoon proberen, dan kom je er gauw achter.
En ook bij een Fries geldt; oefening baart kunst!

Ik heb wel foto's van springen in mijn Space van msn staan, moet je me even toevoegen op MSN dan kan je die bekijken
[joyce_indiansummer@msn.com]

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:28

Voor ik met IJslanders begon een aantal Friesen gereden maar dat springen leren ging gelijk als met andere paarden rassen. Wel springen ze natuurlijk wat zwaarder en kunnen minder hoog maar heb nog wel een meter hoog gesprongen met een Fries

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:44

Gewoon proberen

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:05

Ik spring ook met mijn fries en ze vindt het super.
Frieze kunnen net zo goed springen, al zal dat wel per paard verschillen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:47

ik ga zeker fotos maken zodra ik het eerste sprongetje ga wagen. Lijkt me wel machtig opzich.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:03

Citaat:
je hebt ze er bij die dat niet kunnen..

Oef en of! Ik ken er 1 Maar ik ken ook een haf die het héél goed kan! (wordt je haast altijd wel 1e mee )

Of een fries kan springen:
Ik heb een poosje terug met een fries gesprongen, was een van zijn eerste sprongetjes. Ging goed! Hij kwam niet helemaal goed uit enzo, maar hij sprong netjes!
Hangt helemaal van je paard af, volgens mij kan ieder paard wel springen, de 1 alleen beter dan de ander

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:42

Ik heb toen ook een fries gereden waar ik af en toe een hindernisje mee nam, niet zo hoog maar ze vond het heel leuk

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 17:14

he heb net een eerste sprongetje gedaan eerst over een balkje heen gestapt en daarna eens in de draf geprobeerd. daarna hebben we het balkje opgehoogd aan een kant (aan de kant van de bak is het zand wat hoger)
Ze vond het geweldig ze ging er zelf op af, ook in stap wou ze erop af dan begint ze meteen aan te draven. Mn pa heefd hte balkje weg moeten halen na een paar sprongetjes. Ik heb geen fotos kunnen maken, want het was eigelij helemaal niet de bedoeling om het vandaaf al te proberen. Dus de volgende keer,

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:18

springen met een fries kan zeer zeker ...noun heb je geen grote kans dat het zz haalt ofzo maar een beetje springen kan heus wel...en hoe goed hij/zij erin is gewoon van paard tot paard verschillent

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:04

Dat kan wel hoor.Er zijn friezen die het echt niet kunnen,die er echt dwars doorheen lopen.Maar de meesten vinden het wel leuk.
Ben voor een tijdje terug met mijn eigen friesje begonnen.Heb hem eerst aan de longe over een cavaletti laten springen, losspringen vind ik persoonlijk niet zo'n fijn idee.(heb dit eerder meegemaakt bij iemand anders, die fries snapte er echt niks van en dat liep niet zo lekker af)
Daarna ben ik gewoon wat balkjes op de grond met hem gaan draven.Dat vond hij al heel leuk.En nu heb ik een heel klein kruisje gesprongen.
Sommige friezen kunnen het best leuk doen.Een stalgenootje springt zelfs af en toe een springwedstrijdje.Hij was laatst zelfs nog eerste.Geweldig toch!Het zullen nooit echt springpaarden worden, maar een sprongetje voor de afwisseling moet echt wel kunnen.
Gewoon rustig aan gaan proberen.

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:42

heej ik heb ook al met een fries gesprongen en dacht ook eerst van dat wil vast niet en heb dus met em 8e gaatje stijl gesprongen en dat is best leuk hoor

gewoon proberen

groetjes farah

ChiChi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:25

Die van mij vind het super leuk, in het bos! Dan springt ie er ruim over heen. Maar in de bak is het een drama, maar goed... daar oefen ik ook niet in!

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:12

Gewoon proberen. je merkt vlug genoeg of ze het leuk vind en of ze er aanleg voor heeft. Ik ken een aantal friezen die het helemaal geweldig vinden. Maar ook een paar die te lui waren om der benen op te tillen. Het is dus erg verschillend. Kwestie dus van gewoon uitproberen.

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:06

Ik heb ook crosstraining gevolgd. Waar al de wpn-ers lopen te trutten om rare hindernissen etc. sprong mijn friesje wel gewoon alles in een keer .

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:59

De friezen die ik rijd kunnen ook hardstikke goed springen en doen dit ook met veel plezier!

PureSG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:04

ik denk dat je het gewoon moet proberen, de fries is misschien dan wel wat lomper maar dat is toch geen reden om het te proberen? veel plezier er nog mee

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:44

Proberen gewoon!
Alle gezonde paarden kunnen springen, maakt niet uit welk ras. Als je paard niet kan springen, is er iets serieus fout aan z'n spieren en gewrichten. Een paard moet gewoon kunnen springen, maakt niet uit welk ras. Natuurlijk zijn er rassen die beter zullen in springen dan anderen...

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:46

met mijn vorrige fries , toen 20/21, sprong ik ook regelmatig wel een sprongetje van 50 cm hoor!
hij vond het zelfs zo leuk dat als ie los in de bak stond constant bij de hindernis in de buurt was!
hoger deed ik niet omdat hij problemen had met zijn benen, en ook sprong ik regelmatig een boomstannetje o.i.d, is toch wel handig bij buiten rijden, hoef je niet overal omheen!

RiNa06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:43

op de manege waar ik vroeger reed,,,was een fries die sprong gewelig,,,

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:09

ik spring ook wel eens met mijn friese meisje ... *zoekt foto*

Afbeelding

we hebben ooit 1.10 gesprongen