arabo-fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 09:01

eigen mening hé

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:49

Ja, dat is waar!

Tonke

Re: arabo-fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:26

Sommige zijn wel mooi maar geef mij het echte friese ras maar. Ik ben zelf niet echt gek op arabieren maar wel gek op friezen. Maar ieder zijn mening.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:41

Als je even op de site leest HERintroduceren ze het arabisch bloed...
Ook zeggen ze dat ze terug gaan naar de roots...

Wacht, ik ga het even kopieren hier naartoe...

HERINTRODUCTIE ARABISCH BLOED
Enkele liefhebbers kwamen op het idee om terug te gaan naar de "roots" van dit ras en Arabisch bloed in te kruisen op zorgvuldig geselecteerde Friese merries (hardwerkende Friezen met gouden karakter). Na grondige studie selecteerden ze enkele zuivere woestijnarabieren om het uithoudingsvermogen te kunnen verbeteren. Deze nieuwe instroom van Arabisch bloed na ongeveer twee eeuwen was een riskante onderneming die tal van gevolgen had.
Het initiatief werd niet ondersteund door het Friese Paardenstamboek, maar werd ook in het openbaar aangevallen en beledigd.
Het was zelfs zo erg dat Prof. Hillner moest vluchten naar Duitsland.
Enkele mensen die dachten dat het Friese paardenras onteerd was, probeerden zijn hele stal te vergiftigen. Ze konden echten niet bij het waardevolle veulen "RAS" komen, zoon van de beroemde Arabier Gharib en de Friese modelmerrie Gelbricht (tevens moeder van de legendarische hengst "Hearke 254").
(Om Gharib's pedigree te bekijken kijk eens in www.elmasri.net/gharib1965.htm en klik op Ibn Rabdan 1917, die in 3 lijnen van Gharib's pedigree voorkomt.)
Dit veulen groeide verder op in Duitsland, net zoals het mooie merrieveulen "Rachel", dochter van dezelfde beroemde Gharib en "Diana v. Rustica", een zeer goede stermerrie met mooi oud bloed van Ulrig 204, Ate209, Ritske202, Bouke, Auke en Ynte. Totaal ander bloed dus als hetgeen de moderne friezen voeren, die voor 90% ingeteeld zijn op de Tetman-lijn, vooral via Mark.

djuraolisa

Re: arabo-fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:57

Afbeelding

dit is mijn arabo-fries:D
ze heet djura
wie weet wie der ouders zijn ov forige eigenaar?