wie hebben er allemaal een NF

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Daph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:59

dit is der

Afbeelding

niet zo wit meer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: wie hebben er allemaal een NF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 07:14

Ja, ik vond haar toen al zo geweldig leuk, en ze ziet er niet uit als een 19-jarige die veel veulens heeft gehad!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:15

hier meldt zich nog iemand met een NewForester!

Ik heb zelf een Aladin x Noordererf Chap merrie. Een superlieve merrie. Voor foto's zie profiel.

@daffiejj: ik heb jou pony gezien in Beesd. K was er zelf ook samen met mn pony. Mijn pony was 3e geworden bij stermerries en bij Bestgaande grote maat waren we helaas niet door naar de finale maar we hadden ook net de instructieweek achter de rug dus dan kan je ook niet zo veel verwachten aangezien ze best wel moe was volgens mij

Citaat:
nieuwmoeds patrick is een mooie hengst

het is alleen jammer vanwege zn karakter want de patricks kunnen vaak wel goed lopen

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:54

Ik heb er geen,maar ik rijdt er 1 nu
Heel leuk paardje,zit veel pit in
Als ik een foto heb plaats ik hem

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:04

Wij hebben er ook twee:
April, een merrie van 28 jaar oud, heeft 2x Z en 2x M gelopen (dressuur), v Noordererf Chap.
Vosje, een merrie van 24 jaar oud, was L dressuur, M springen en L SGW, v Kantjes Sjonnie.
Dus ja die zijn allebei bejaard haha
Fotos:
April:
Afbeelding
Vosje:
Afbeelding

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:08

Citaat:
nou ik zal wel eerst ff wat vertellen over mijn NF

naam: geralja's ladybird
ras: duidelijk een New forest
leeftijd: 4 jaar
moeder: diamond ladybird
vader: Marnehoeve´s everest

ik heb ook een nf pony met als vader marnehoeve's everest

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:09

ik heb een 'foute' New Forest. zijn naam is Faram, hij is nu 7 jaar oud. hij is 1,52 meter, te groot dus. hij heeft ook nog witte vlekjes onderaan zijn buik (uit den boze) zijn moeder is Mariska Sabrina (ster en kroon gekeurd), zijn vader is Marc La Grande. wel een echte NF dus. hij heeft een maanoog (foto), een een megables (ook foto). maar goed, ik kon hem wel lekker goedkoop krijgen! gnagna!

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:52

Ik rijd ook een New Forest! Haar vader is Duke Forest Oberon, maar jammer genoeg is daar nauwelijks meer informatie over te vinden Heb er een foto van, als jullie er meer hebben, zou ik die graag zien

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0agCVAosgCeJmOeU*!37eXWDPhMuuYn*jydWctrDMwvlnM6QZSA9qxNfHaNA6NQYdFVUxu3vY3!VFZi79W37o3T1CO2lbneArvdHRuwC4jHmyz7bJmOAGwUjQwY7pYJjQrvf7edz2e8Cy1MEPVqB94BNIFC**AJhp/Foto's%20Digitale%20camera%20Nathalie%20015.jpg?dc=4675528003452179627[/img]

Mijn meissie

_Daph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 19:14

haha iedereen echt super leuke NF ennuh nog een vraagje welk nivo rijden jullie met jullie nf ???

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:27

Ik heb dus M gereden met April (de bovenste foto) Toen ik 10 en zij 23 was zijn we gestopt....ze ziet er nog niet uit als 28 vind ik....mee eens??

_Daph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:20

neej echt niet wel ouder maar 28 zou je niet zeggen

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:02

ik rijd recreatief. western/ freestyle én dressuur. we willen het nog uitbreiden met VD.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:09

@BlueDevil: heb jij meer gegevens voor mij over Jasper? en misschien een foto? Ik heb geen New Forest meer maar mijn nieuwe pony is half Forester en moeders vader is Jasper.

Ik had wel een New Forest, Waterhof's Gorben, hij is vorig jaar op 28 jarige leeftijd overleden. (zie profiel voor foto's). Echt een geweldige pony! Mijn beste vriend!!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 01-12-05 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:09

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:27

ik rij B met mn pony

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:19

Lontje schreef:
@BlueDevil: heb jij meer gegevens voor mij over Jasper? en misschien een foto? Ik heb geen New Forest meer maar mijn nieuwe pony is half Forester en moeders vader is Jasper.

ik heb helaas geen foto, maar wel wat gegevens:

Dit is de afstamming van Flame:
Afbeelding
Jammer dat de moeders kant onbekend is..

jasper:

Jasper. He.Stb. 210
Fam. G. Hoogeveen
PW Janssenlaan 48
8395. GC. Vledderveen
0561-42 11 62

Jasper heeft een erg leuk papier.
Hij heeft erg veel springvermogen en veel mensen blij zijn met zijn nakomelingen.
Ze zijn goed qua karakter. Ze zijn werklustig en hebben veel springvermogen.

Begin Juli in Hengelo was een kleindochter van Jasper goedgekeurd als 3-jarige gezoogde merrie.

Veel meer weet ik er ook niet van. Wel weet ik wat over Young winsome's adrian. De vader van Jasper:

Afbeelding

geboren: 1987
kleur: zwart
stokmaat: 147 cm.
1e goedkeuring: 1990
uit fokkerij:
fokker: Fam. de Jong-Wolters te Westhem
eigenaar: de fokker en J.W. Jurrius te Vorden

Young Winsome's Adrian is een intelligente, vriendelijke hengst met een goed humeur. Hij is gehoorzaam, attent en eerlijk. Aan het begin van het onderzoek is Adrian net zadelmak. De hengst is lenig en heeft veel souplesse. Hij heeft tijdens het onderzoek veel vorderingen gemaakt en laat zich goed bewerken. Adrian geeft zijn ruiter een zeer plezierig gevoel. De stap is ruim en heeft tijdens het onderzoek meer draagkracht gekregen. De draf is regelmatig geworden tijdens het onderzoek en is voldoende ruim. Adrian heeft een drafmet een kort zweefmoment. De galop is gemakkelijk en ruim, maar zou meer balans mogen hebben. Bij het springen toont Adrian veel
techniek, veel vermogen en veel souplesse. In het terrein is de hengst enigszins kijkerig. Hij is meer springpony dan terreinponyc maar presteert ook in het terrein ruim voldoende. Voor de slede is Adrian de eerste keren erg temperamentvol. Later presteert hij goed maar hij toont een nogal gehaaste stap. De hengst heeft zeer veel bereidheid om te werken. Hij heeft plezier in het werk en is looplustig. Adrian ervaart het gevraagde werk als licht. Hij heeft als dressuurpony ruim voldoende aanleg. Als spring-pony heeft hij zeer veel aanleg. Bij aankomst in het onderzoekscentrum is de voedingstoestand van de hengst goed. Tijdens het onderzoek heeft Adrian meer voer gekregen dan normaal en is hij gespierder geworden. De hengst heeft om veterinaire redenen een ligbed van houtkrullen gekregen. In de box gedraagt hij zich zeer rustig.

Verrichtingsonderzoek
Stap: 7,5
Draf: 6,5
Galop: 7,5
Rijproef: 7,5
Springen: 8,5
Vrij springen: 8,5
Aangespannen: 6,5
Terreinrit: 6,5
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Gebruikeigenschappen: 9
Totaal: 86.00

MaraYvette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:33

ik HAD n new forest merrie , ik zoek haar al n tydje dus als jullie wat weten let me know

naam (Papier) pernille
schofthoogte ong 1.40
kleur donkkerbruin bles zwarte manen
geb datum 13 mei 2000
V: carlo he.stb.204,
M : ariennahoevenspatricia stb 5343,
moedersvader,frisianforest marcopolo
stamboeknr 20002270
ik wil graag weten waar ze is

qua karakter op stal en met buitenritten was ze echt n schatje:)
maar in de bak kon ze wel voornamelijk in galop bokken

verder n schatje
last van zomerecczeem

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:39

ikkuh!!..
Wij hebben twee new forest op stal staan! ( voor foto's zie profiel )

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:40

Een van mijn verzorgpony's is een new forest merrie
Ze heet Nike, is 9 jaar jong en heeft eerst op concour gespronge.
Maar er is vanalles met haar (als je t wil weten,, in me profiel bij t 2e paardje staat een heel verhaal )
In me profiel staan ook nog foto's van haar. (en meer info)

JumpingRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:43

Nog een foto van YW adrian:
Afbeelding

En 2 afstammelingen van Jasper:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3ZK7QEJP

En mijn pony:
Afbeelding
Afbeelding

Flame is een pony die graag wil werken. Ze houd van springen,
maar kan ook erg goed lopen (dat zegt iedereen).
Ze is heel rustig in de omgang, maar kan tijdens het rijden heel erg heet worden.
Als er veel drukte is, moet je opletten dat je haar niet heet maakt.
ze is heel erg sociaal met andere pony's, en haat het om alleen te staan.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:37

@Bluedevil: heel erg bedankt!!! Ik kom zo langzamerhand steeds meer te weten over Hunter's voorvaders echt heel erg leuk! Jammer dat je geen foto van Jasper hebt maar ik ben hier al heel erg mee geholpen.
Hij is nu 1,5 jaar en we zaten al van wat zou het worden springen of dressuur maar het ziet ernaar uit dat het alle twee de kanten nog op kan gaan. Ik baal wel want ik was een tijd geleden lid van het NF stamboek en had dus stapels Foresters liggen... weggegooid vorig jaar >;)

Die bruine in jouw album een grappig detail... Hunter heeft net zo'n soort bles ook zo'n scheve en.. Hunter's volle broertje heeft net zo'n kol en snep als de donkerbruin/zwarte (foto's Hunter onderin mijn profiel)

Hunters moeder heet Rosa en is een stekelharige vos NF en haar vader is dus Jasper, haar moeder heet Wendela ook een stekelharige NF maar ik kan dus over Rosa en Wendela niks vinden helaas.

Hunters vaders kant is dus NRPS (E-Boy x Eduard x El Beauty) en voert terug op El Malaak ox en Nepal ox (Arab)

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:34

avanti4ever schreef:
ik HAD n new forest merrie , ik zoek haar al n tydje dus als jullie wat weten let me know

naam (Papier) pernille
schofthoogte ong 1.40
kleur donkkerbruin bles zwarte manen
geb datum 13 mei 2000
V: carlo he.stb.204,
M : ariennahoevenspatricia stb 5343,
moedersvader,frisianforest marcopolo
stamboeknr 20002270
ik wil graag weten waar ze is

qua karakter op stal en met buitenritten was ze echt n schatje:)
maar in de bak kon ze wel voornamelijk in galop bokken

verder n schatje
last van zomerecczeem

Wat leuk, wij hebben haar moeder, Ariena Hoeves Patricia, op stal staan. En haar halfbroertje.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:16

Lontje schreef:
@Bluedevil: heel erg bedankt!!! Ik kom zo langzamerhand steeds meer te weten over Hunter's voorvaders echt heel erg leuk! Jammer dat je geen foto van Jasper hebt maar ik ben hier al heel erg mee geholpen.
Hij is nu 1,5 jaar en we zaten al van wat zou het worden springen of dressuur maar het ziet ernaar uit dat het alle twee de kanten nog op kan gaan. Ik baal wel want ik was een tijd geleden lid van het NF stamboek en had dus stapels Foresters liggen... weggegooid vorig jaar >;)

Die bruine in jouw album een grappig detail... Hunter heeft net zo'n soort bles ook zo'n scheve en.. Hunter's volle broertje heeft net zo'n kol en snep als de donkerbruin/zwarte (foto's Hunter onderin mijn profiel)

Hunters moeder heet Rosa en is een stekelharige vos NF en haar vader is dus Jasper, haar moeder heet Wendela ook een stekelharige NF maar ik kan dus over Rosa en Wendela niks vinden helaas.

Hunters vaders kant is dus NRPS (E-Boy x Eduard x El Beauty) en voert terug op El Malaak ox en Nepal ox (Arab)

ja, de blessen lijken wel op elkaar

Flame is bedoeld als springpony.
Maar iedereen denkt dat ze ook hoog kan komen met dressuur.
met springen is flame ook heel voorzichtig, en ze heeft een hele mooie galop.

Nog veel succes met jou paardje!
het zal vast een goede worden

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:37

Wij hebben een aantal New Forest pony's (Stal Sintels )
Mijn favoriet is onze kleine dekhengst Blackwell Bo Diddly (1.16,5 mtr.) echt een toppertje. Foto's staan in mijn profiel. Daarnaast rij ik nog een 6 jarige merrie van Molenaars Golden King en zij krijgt in juni een veulen van Beaucandan Brendan.

Duke's Forest Oberon heeft lang in de buurt van Den Bosch gestaan. Als je meer info over deze hengst wil, dan kun je mss een pbtje sturen naar Liberty, zij weet nogal wat over hengsten.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:42

confetti schreef:
Wij hebben een aantal New Forest pony's (Stal Sintels )
Mijn favoriet is onze kleine dekhengst Blackwell Bo Diddly (1.16,5 mtr.) echt een toppertje. Foto's staan in mijn profiel. Daarnaast rij ik nog een 6 jarige merrie van Molenaars Golden King en zij krijgt in juni een veulen van Beaucandan Brendan.

Duke's Forest Oberon heeft lang in de buurt van Den Bosch gestaan. Als je meer info over deze hengst wil, dan kun je mss een pbtje sturen naar Liberty, zij weet nogal wat over hengsten.

Ik heb ook een merrie van Molenaars Golden King:
Afbeelding