New Forest Pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:48

Ik zorg voor een oude fokmerrie Oosterbroek Dascha van Oosterbroek Xaviera en Queenswood Solomon. Solomon schijnt 1 van de eerste NF hengsten in Nederland te zijn als ik me niet vergis. Hij was erg goed in dressuur. dascha ook, ze heeft een geweldig karakter, en je kan alles met dr. Soms rijden we haar zonder zadel en hoofdstel, op dat moment is ze het allerblijst. Ook dressuur gaat haar super goed af. Ze kan het echt heel goed.

spyro

Re: New Forest Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:28

Ik heb ook een new forester. Het is een ruin van 13 jaar. Hij is ontzettend betrouwbaar, heeft een koel karakter, eerlijk en is een echte all round pony.
Hij kan tijdens buitenritten erg heethoofderig wezen, maar in het verkeer en in de rijbak weet hij zich keurig te gedragen.

Hij wil wel altijd met respect behandeld worden. Doe je dit niet dan heb je een hele kluif aan deze pony.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:57

Lucky is denk ik een new-forester hij heeft er iig ontzettend veel van weg, ook qua kraakter wat jullie hierboven omschrijven!

Oh ja en wat las ik nou van het showteam, dat lijkt me best leuk eigenlijk!

Afbeelding
Wat denken jullie?

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:15

mOmmii schreef:
Priory firelight? Is priory prickle daar een nakomeling van?
Want dat is de opa van mijn pony

Priory Prickle is ook de opa van priory firelight

MardoKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:20

@ lieke, De laatste 2 pony's zijn er mooi. Ik ken de mensen persoonlijk
van stal Slangenburg, hele aardige mensen. Maar die pony's die ze
daar hebben staan geweldig!! En ze doen het ook nog eens goed in
de sport , naja niet belangrijk wat ik heb gezegt

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:21

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:26

XXGerlienXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:13

Ik heb ook New Forester
Ik vind et lkkre pittige pony's
maar wel superlieff
Die van mij is dr ook een van de
hengst Carlo!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 07:42

Ik heb alleen nep-New Foresters. Ik fok echter wel met New Forest hengsten. Mijn eigen merrie is een Kantjes Ronaldo x Sonny af Hojmark, appaloosamerrie, ze heeft dit jaar een veulen gehad van Lamento III en is daar nu weer drachtig van. Ik vind meerdere hengsten mooi, onder andere Lamento dus, maar ook bijvoorbeeld een Sander of een Shardon. Alleen vind ik die weer niet bij mijn merrie passen. (Foto's van mijn merrie en veulen zijn overigens in mijn profiel te bekijken ).

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:04

Mijn paard heeft een tijdje 'verkering' gehad met de new forester van een vriendin van me.. een super ondeugende merrie! Super leuk beestje! Kan erg goed springen.

Afbeelding

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:47

AthenaWytske schreef:
Ik heb 3 Foresters...
En ik ben er heel blij mee! Zo'n lieve pony's... En een heel leuk karakter!

Minerva --> zie onder schrift van AthenaWytske
mijn pony heeft minerva gedekt! jaren terug

Ontopic: heb dus zelf ook een nf echt een geweldig ding wil graag voor je werken! is best hard tegenover zichzelf! pijn? owja. tis niet anders.. zoiets heef tie inzich gaat voor je door vuur + vlam! echt leuk karakter!!

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:53

hoi,,

ik heb een NF merrie van Marnehoeve´s everest en zelf is ze nu stermerrie maar kan volgend jaar kroon worden en ze is nu ook drachtig en krijgt in april een veulen.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:52

Ik had ook een New Forest pony. Helaas hebben we haar in moeten laten slapen. Ik had een hele sterke band met haar.

Inderdaad ondeugend, maar goudeerlijk!
Mensen die dachten dat ze konden rijden, gingen eerst keihard door de bak heenracen
Maar voor kinderen die niks konden, was ze hartstikke lief.

En springen dat ze kon! Ze was zelf 1.32m, maar toen haar maatje (Fries paard) in een ander weiland stond is ze over een hek van 1.50m gesprongen.

Zodra ik uit huis ben en genoeg verdien, schaf ik zeker weer een New Forest aan, wat een schatjes!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:10

heb ook twee NF merries, zijn echt super paardjes (zie mijn profiel en topics onderschrift) lief, zachtaardig en hebben veel voor je over. Het zijn knuffel en sportpony's tegelijk! Je kan er een klein kind op leren rijden, maar wedstrijden draaien ze ook hun hoef niet voor om!

Afbeelding

joss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:29

Ik eb eigenlijk een NF paard ...... hij is 1.61 en van Polsbury Picasso . Een lief eigenwijs paardje . Hebben meer van jullie een uit de kluiten gewassen pony?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:30

Rosalinde (witte pony) is 1.52 voor een New Forest pony is dat groter dan ze mag worden (1.48) bij ons staat ook een Polsbury Picasso! weet je wat meer van die hengst?

joss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:53

wat ik weet is dat Polsbury Picasso 1.48 cm is en van het jaar 1986 is . Heb wel eens aan iemand die alles van NF spaart een foto van hem gehad met een onderzoeksverslag erbij.
de stap is tamelijk kort maar voldoende. De draf is voldoende. de galop heeft veel ruimte en is goed. Veel springvermogen. In het terrein komt de goede galop van de hengst naar voren . De hengst heeft ruim voldoende bereidheid om te werken. hij ervaart het gevraagde werk als licht. De hengst is looplustig en heeft plezier in het werk. de hengst heeft als dressuurpony en als springpony voldoend aanleg. op stal gedraagt hij zich zeer goed . stap-6 draf-7 galop-7.5 rijpr-7 springen-7 aangesp 7.5 terr.rit-7.5 karakter-8 stalgedr-9 trainrap-7 = totaal 80,5
Dit was dus het onderzoeksrapport.

Marlon91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:18

mijn bijrijdpony is ook een new forest. het is echt een schatje maar ze heeft zow ook haar gebruiksaanwijzigingen. als het dochtertje (7) van de eigenaarresse er op gaat is ze der echt heel lief voor. zet ze geen stap verkeerd maar zodra ik erop ga en haar meer laat werken. dan wil ze nog wel eens protesteren.
haar vader is Sander ( was kampioen )
haar Opa is Brummerhoeve Boss.
die 2 vindt ik ook wel heel erg mooi, maar er zijn meerdere hengsten die wel heel mooi zijn ze is trouwens ook nog gedekt door Woodrow Carisbrooke (als ik het goed heb)
de eigenaarresse van mijn pony wou er ook laten dekken door Lamento . ook een hele mooie hengst.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:25

Ik heb ook een newforester!! Een aladin x noordererf chap stermerrie. een superlief beest dat goed kan lopen.

@Lieke: Orchids Tygo is inderdaad leuk!! Zijn oma (perfections marit dus van vaderskant) staat bij mij op stal. Het enige wat ik minder vind is dat het allemaal hengsten zijn GW en ik wil graag GW vrij dekken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:43

TamaartJje schreef:
mijn bijrijdpony is ook een new forest. het is echt een schatje maar ze heeft zow ook haar gebruiksaanwijzigingen. als het dochtertje (7) van de eigenaarresse er op gaat is ze der echt heel lief voor. zet ze geen stap verkeerd maar zodra ik erop ga en haar meer laat werken. dan wil ze nog wel eens protesteren.
haar vader is Sander ( was kampioen )
haar Opa is Brummerhoeve Boss.
die 2 vindt ik ook wel heel erg mooi, maar er zijn meerdere hengsten die wel heel mooi zijn ze is trouwens ook nog gedekt door Woodrow Carisbrooke (als ik het goed heb)
de eigenaarresse van mijn pony wou er ook laten dekken door Lamento . ook een hele mooie hengst.

Lamento is ook heel mooi, en heel lief. Mijn merrie (die nep-NFer ) heeft er dit jaar een veulen van gehad en is er nu ook drachtig van. (Foto's in mijn profiel, ook van Lamento.) De huidige amazone van Lamento zit hier ook op Bokt trouwens.

Marlon91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:53

jah ik heb even in je profiel gekeken. die Lamento is echt heel mooi,
en jou paardjes zijn ook lief
mooi veulen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 00:13

Als ik Different (v. MG King) nog een keer zou mogen laten dekken zou ik Lamento III erop zetten denk ik (moet nog even wat meer info over deze hengst zoeken)

ben ook helemaal weg van Mastwood Pepperson, die was laatst nog bij ons op de wedstrijd en liep Z2 wat een super beest is dat zeg WAUW

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:17

Dit jaar moet Lamento nakomelingen laten zien, dan is er tevens wat meer info over hoe hij precies fokt. Over het algemeen vind ik dat hij mooie halsen fokt, daarom is hij mijn keuze geworden, omdat mijn merrie een slechte hals heeft. Bewegingen zijn goed bij de nakomelingen die ik heb gezien, maar ik weet niet wat de moeders in huis hadden.
Overigens hebben wij nog een voskleurig hengstveulen, Lamento III x Valentino. Staat in het Belgisch NF stamboek ingeschreven, hebben we gekocht bij de eigenaar van Lamento.

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:21

Heb een nieuwe pony, en denk eerlijk gezegd ook een beetje dat dit een New Forest is...
Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Marlon91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 06:50

het zo maar zo kunnen dat er wat new forest door heen zit ofzo
wel een mooi paardje trouwens.